route en slaaplaats gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:42

Volgens mij hebben jullie echt geen idee wat hierbij komt kijken!
gebruik de zoekfuctie is..

Janedieene

Re: route en slaaplaats gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:52

En wat nou als jullie vanuit Arnhem naar Wezep rijdt?
Je hoeft niet langs de weg, en je rijd dan zo'n 70 kilometer door het bos.
Daar kun je gerust 4 dagen over doen, langer als je nog een dagje rust wilt inlassen natuurlijk!
Ik denk dat slaapplekken wel te regelen zijn, zeker in die omgeving, en als je via Putten rijdt, rij ik ook nog wel een stuk mee :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:07

astwice schreef:

astwice, het duurt nog bijna een jaar voordat de meiden gaan. Dat moet ruim voldoende zijn voor een goede voorbereiding.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:34

Sammyoo schreef:
astwice schreef:

astwice, het duurt nog bijna een jaar voordat de meiden gaan. Dat moet ruim voldoende zijn voor een goede voorbereiding.

Precies, en als de ouders nu voor een stukje ondersteuning zorgen, dan geraken die meiden heus wel in veilig en gezond in Scheveningen!

Wellicht zouden sommigen hier er verstandiger aan doen om eens te gaan leren denken in oplossingen, in plaats van in problemen!

heartbeat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 20:01

Wij zijn nu de route aan het uitstippelen ( poging tot :D). En we vroegen ons af hoeveel kilometer jullie per dag ongeveer zouden rijden? Wat is slim zodat de paarden niet te moe worden maar dat we toch een redelijk stuk verder zijn ( niet dat we straks 3 weken onderweg zijn en dat we te laat zijn voor school :D).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:04

Richt op zo'n 20 km per dag, dat geeft je ruimte om een keer fout te rijden en is ook prettig als het weer niet helemaal mee zit. Ik denk dat je die afstand over een dag of 10 kunt uitsmeren en vergeet dan niet een rustdag (voor de paarden) in te plannen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:56

Hangt van de conditie van de ponies af, maar als ze goed getraind zijn kan denk ik 30 km per dag wel. Een dagje rust tussendoor is inderdaad wel fijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:11

Sammyoo schreef:
Hangt van de conditie van de ponies af, maar als ze goed getraind zijn kan denk ik 30 km per dag wel. Een dagje rust tussendoor is inderdaad wel fijn.

Waarom zou je die meiden over de zeik jagen? De kans dat ze 20km per dag aan vijf dagen op rij volhouden is vrij groot en daarmee is de kans van slagen van die tocht ook heel hoog.
Wanneer je dat opvoert naar 30km per dag, dan moet je behoorlijk veel meer conditie hebben om dat vol te houden en heb je veel minder marge om tegenslagen op te vangen!
Met alle respect voor hen die het gaan doen, maar iemand van 16-17 jaar steekt toch wat anders in elkaar dan iemand van 30-40! Waarom zou je bij zo'n onderneming grenzen op gaan zoeken (en overschrijden) die helemaal niet relevant zijn?!?

Aan 20km per dag gemiddeld, heb je, inkl rustdagen, voldoende aan twee weken.
Zoals je in mijn eerder bericht kunt lezen, is de kortste afstand 170km. Met wat omhaal zit je richting 200km voor de hele rit; dan heb je bij twee weken reisschema dus 4 rustdagen. Dat is ruim voldoende!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:40

Volgens mij valt 30 km per dag best wel mee. Als je rustig rijdt zal je daar ongeveer 5 uur over doen.
Misschien zijn er ervaringsdeskundigen die hier iets over kunnen zeggen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:33

Sammyoo schreef:
Volgens mij valt 30 km per dag best wel mee. Als je rustig rijdt zal je daar ongeveer 5 uur over doen.
Misschien zijn er ervaringsdeskundigen die hier iets over kunnen zeggen?

Met ervaren reizigers kun je richting 30km per dag werken, maar het heeft geen voorkeur. Wanneer je streven 20km per dag is, leert de praktijk dat je al snel richting 25km per gaat. Dat is nog prima te doen. Ga je in de basis al uit van 30km per dag, gaat dat in de praktijk naar 35km met uitschieters naar 40km per dag. Dat moet je niet als standaard willen.
Het zal in de praktijk toch al wel voorkomen dat je dagen van 30-35km maakt en neem van mij aan, die laatste 10km op zo'n dag zijn best pittig.

Hierbij maakt het natuurlijk een wereld van verschil of je bagage laat nabrengen per auto (dan kun je naar wat hogere daggemiddelden) of dat je alle zooi, inkl tent, op je paard hebt. In dat laatste geval is een streefafstand van 20km echt max, op basis van bovengenoemde gemiddeldes.

chanicexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:06

@ ikke
die week van de voorjaarsvakantie heeft maar negen dagen, en als je de route gaat uitstippelen moet je rekening houden met je slaapplaatsen, dus dan kun je toch helemaal niet 10 kilometer meer rijden dan je van plan was? of snap ik dat verkeerd?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:27

Ik als mens kan best 30 km per dag lopen, daar doe ik 6 uurtjes over. Een getraind paard moet dat toch ook makkelijk kunnen? Maar goed, je kunt idd beter tijd teveel hebben dan te weinig dat je moet gaan haasten, dus dat ben ik wel met je eens. Hoe kom je aan die 10 km extra trouwens?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:29

Wegafsluitingen, (bos)paadjes die niet meer begaanbaar zijn enz.
Je zit zo aan een aantal kilometer meer ;)

Ik vind 30km per dag ook veel, zeker met bagage.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:30

Oke, daar heb je wel een punt ja, die zaken weet je van te voren niet.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:23

En reken maar dat je ze gegarandeerd ergens op je route tegenkomt en dan meestal ook nog op de dag dat het je het slechtste uitkomt (slechter weer of net die dag met een toch al langere route).