Ik rijd ook met slof buiten, vind het ideaal. Mijn paard heeft binnen prima een rem, altijd. Maar buiten niet altijd en dan ben ik blij als ik in geval van nood de slof erbij kan pakken
zal vast niet diervriendelijk zijn, wel mensvriendelijk. Wil graag heel blijven
klopt damien maar zorg er wel voor dat je hem niet continu strak hebt hoor
ja dat snp ik mar dan echt gebruiken bij de momenten dat het nodig is ik hoor altijd van die verhalen dat het zielig maar volgens mij is dat helemaal niet waar
Christiene
Geplaatst: 12-10-12 20:09
bij mij op stal rijden we standaard met slofteugel, niet nodig dus los.. maar in geval dat.. is het wel handig.
Esther43
Geplaatst: 12-10-12 20:11
Ik reed eerder een pony van 14 jaar. Bij het inrijden en door de eerste ruiter is ze verkeerd opgevoed waardoor ze ontzettend druk is buiten. Binnen wil het echt wel zonder slof, buitenbak ook wel, maar buiten.. pfff nee dan knoop ik er ook liever een slofteugel aan anders kan ik haar soms echt niet houden. Dit is ook de reden waarom ik niet meer haar naar buiten ga, vind ik niets aan haha. Paard die ik nu rij is altijd buiten gereden en is prima te rijden
Anoniem
Geplaatst: 12-10-12 20:13
Ik rijd niet, maar ik langelijn. Als ik merk dat ponylief hyperactief is, ga ik naar buiten met een bijzetteugel welke altijd los hangt, of ik nou aan het werk ben of niet. Ik weet niet hoe het kan maar zodra dat ding eraan gaat, zo los als maar kan, gaat haar hoofd omlaag zonder spanning. Zit vast tussen haar of mijn oren.
ferropaard
Geplaatst: 12-10-12 20:16
Ik rijd voor de zekerheid buiten altijd met een slofteugel, t idee dat ik hem altijd terug kan krijgen is voor mij erg belangrijk. Zeker omdat hij wel eens door wil drammen. En doet hij niks doet de slofteugel ook niks.
demibrowny
Geplaatst: 04-11-12 19:06
Ik had een vraagje ik gebruik een slof om mijn paard rechter te krijgen(ze is heel scheef naar links). Ik doe de linkerkant tussen de benen en de rechterkant onder het zweetblad. Omdat ze niet links aanspringt heel scheef is en anders een soort van omvalt. Ik gebruik hem alleen in het bijzijn van mijn instructeur
xApple
Geplaatst: 04-11-12 19:53
Ik rij buiten met een thiedeman, ietsje anders maar goed. Als het je een veilig gevoel geeft, waarom niet?
demibrowny
Geplaatst: 04-11-12 20:07
Waarom zijn er zoveel mensen tegen okee ik snap het wel maar als je hem goed gebruikt (wat helaas meestal niet zo is ) kan het alleenmaar helpen toch ??
Waarom zijn er alleen maar oude forums over de slof
meganx
Geplaatst: 05-11-12 07:41
altijd spijtig om te horen, '' er zit geen rem op , dus gebruiken we gewoon een slof''. ben er geen voorstander van. Dat is mijn mening , maar ga er eerst mee aan de hand naar buiten. voeld het goed, stap er dan op.
ik heb ooit een verzorgpony gehad met een behoorlijke gebruiksaanwijzing welke ook met slof gereden werd. Wanneer dat ding eraan zat wist hij gewoon dat hij moest luisteren, zo niet was hij staatsgevaarlijk. Het beestje had vier verschillende verzorgsters, maar stond nog vaak stil. Ik was überhaupt de enige die op hem naar buiten durfde. Vind de bak zelf ook saai en de stal zat midden in het bos, dus ben eens uit gaan stappen daar na de lessen en dat vond hij zo geweldig dat ik het al snel aan durfde zonder hem eerst moe te rijden. De slof hing los, knoop erin en heb ik nooit hoeven gebruiken, maar de ene keer zonder trok hij gelijk de teugels uit mijn handen.... Ze zijn niet gek. Ik zie het probleem daarvan niet zo.
Bismarck
Geplaatst: 05-11-12 08:00
Ik rij ook altijd buiten met slof. Gewoon voor de zekerheid. Hij heeft een prima rem, maar ik en paardlief vinden het heerlijk om voluit te gaan op de lange paden. Daar zitten soms kruispunten op en ik heb wel eens hard moeten remmen voor een overstekende trekker. Daarnaast rij ik vaak lange stukken langs de openbare weg en dan vind ik het fijn, mocht hij schrikken (en dat doet hij zelden alleen bij heel heel groot landbouw verkeer) Dat ik hem er weer snel bij heb.
dyoka
Geplaatst: 05-11-12 17:12
meganx schreef:
altijd spijtig om te horen, '' er zit geen rem op , dus gebruiken we gewoon een slof''. ben er geen voorstander van. Dat is mijn mening , maar ga er eerst mee aan de hand naar buiten. voeld het goed, stap er dan op.