schijnbaar is mijn verhaal niet helemaal duidelijk?
ten 1e, mijn paard staat 24/7 in het land.
ik rijd letterlijk elke dag met haar (1x per week les & 1x per week volwasse bijrijdster)
is de heletijd goed gegaan, paard zo mak als een lammetje.
heb een half jaar problemen gehad, en een half jaar een engeltje.
ik heb bijna de hele rit met lange teugel gereden omdat ze gwn ontzettend braaf was en rustig aan het stappen (klein drafje, was behoorlijk warm)
toen heerlijk naar het water geweest.
moest toen een rustig weggetje over steken (hier had ik natuurlijk mijn teugels op maat?? elk normaal mens weet dat je op drukkere plekken zowiezo je teugels op maat moet hebben..?
was net die weg over, om een paar meter verder naar rechts te gaan een paadje in (het verkeer mijden)
maar me paard dacht dr ff anders over, en ging met haar oortjes naar voren lekker rennen, gwn zoiets van toedeloe, ik ga naar huis
.......ik probeerde haar om te zetten (met haar kont in de richting waar ze naartoe rende)
want dan stopt ze gewoonlijk. maar ze kreeg het op een of andere manier voor elkaar om gewoon door te blijven banjeren.
helemaal niet vanuit een schrik reactie of iets, ze staat nogsteeds met dr oortjes naar voren als er een trekker met zwaailichten en kabaal langs komt stormen..?
er rijden door heel nederland kinderen met paarden,
heb ook echt dagritten gemaakt (wel met vriendin, maar die gaat letterlijk alleen maar rennen)
ook gewoon ritten van 2 uur of langer in me eentje, gaat ook altijd goed? gewoon lekker de bossen opzoeken.
heb je dan altijd net de pech dat als je een rondje wilt rijden je zowiezo een weg moet oversteken..
mijn ouders snappen niks van paarden, me pa vind het geweldig sinds we een paard hebben
maar moet nog veel leren in de omgang.dat met dat rennen, deed ze al bijna een half jaar niet??
en anders liet ze wel merken dat ze wou rennen, maar wacht ze tot ik zeg van ga maar ff. (op paadjes waar geen verkeer of iets komt)
mijn paard zou me er ook nooit expres af gooien, daar is ze veelste lief voor.
maar dat ze nou op zo'n plekje vanuit het niets gaat rennen, dat ziet NIEMAND aankomen.
ik had extra tuig om zodat ze zowiezo wel zou moeten luisteren als ik haar om stuurde.
heb nu contact met een vrouw die het zag gebeuren, en die heeft 4 paarden vanaf veulens afaan en zelf ingereden en alles. ze zij dat ze het ook niet zag aankomen. en dat ik mijn paard echt omtrok maar dat ze gewoon door bleef banjeren..
ik kan hier niks aan doen?? was absoluut niet met opzet? ik wou juist het verkeer vermijden....
ik ben helemaal gecontroleerd door de ambulance broeders,
en mijn paard is helemaal gecontroleerd door de veearts.
mijn vriendin heeft haar vandaag gelongeerd en ze liep gewoon zoals ze altijd liep. niks aan de hand!
ik heb idd geluk gehad, en weet wat er ook had kunnen gebeuren! ben ook niet achtelijk? (ookal komt dat vanuit zommige mensen hun verhaal wel over :s )
ben over minder dan 2 weken 14, mijn paard 4 dagen voor mij 7.
ik heb mijn paard in de bak onder controle, ze is daar echt een engeltje.
ook met longeren.
eerst kon ze niet springen, nu springt ze al bijna een meter!
maar iedereen houd wel van wat afwisseling?? toch?????
wat moet je met een paard als je er alleen maar mee in de bak kan rijden...
kijk als je nou een actieve wedstrijd ruiter bent, dan snap ik t nog.
maar recreatieve ruiters rijden toch juist buiten?!
zo goed als elk kind met een eigen pony is een recreatieve ruiter...
mij word aangeraden, of om een sterker bit in te doen, of om een slof te gaan gebruiken..
nog andere tips??
want ik heb nu echt wel genoeg snauw reactie's gehad...?
bedankt voor het begrip