Ik ga op buitenrit en neem mee...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:29

Voor een gewoon buitenritje neem ik niets meer mee dan dat ik normaal altijd op zak heb, hoor. Dus telefoon, portemonee (met id) en sleutelbos. Als het warm is in een heuptasje, anders in een jaszak.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:30

Jolien87 schreef:
Ohja, ook niet onbelangrijk:
HOE nemen jullie het mee?

Zadeltassen of een kleine rugzak (die ook met een band om m'n middel vast zat. Dat ging prima.)

Jolien87 schreef:
Waarom strotouwtjes?
En laat jij het halster altijd onder het hoofdstel zitten? Dit heb ik ook altijd wel gedaan, alleen met dit weer lijkt me dat vrij warm voor een paard, zo "opgepropt"

Stro-touwtjes neem ik mee voor als het paard onderweg vast moet staan (in geval van nood), of als er iets stuk gaat, dan kun je het tijdelijk met stro-touwtjes fixen. Bij hele lange ritten met pauze neem ik dan wel een halstertouw mee, dat is wat veiliger dan stro-touwtjes. :)
Zelf doe ik nooit het halster onder het hoofdstel, maar neem ik de halsters mee in m'n rugzak.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:30

sluit me aan bij het bovenstaande allemaal, maar als ik het duits op ga moet ik ook ons kenteken niet vergeten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:32

nikkialex schreef:
je kan een dekje kopen met een vakje erin. Erg handig!!

EDIT: http://i43.tinypic.com/atlo3m.jpg

Wel aandenken dat je je telefoon en id op je eigen lichaam houdt.
Dat is makkelijker, als je zou vallen en je paard gaat er vandoor, of je kan niet (snel genoeg) opstaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 15:32

_helga_ schreef:
dat klots klots klots had ik dus ook. heel me schouders rood en afgeschaafd van die tas :P

Auch, wat zal jij een spijt hebben gehad toen;)

Twee jaar geleden organiseerden we vanuit de manege voor het eerst een ponykamp. Als begeleiders hadden we beiden zadeltassen meegenomen voor de nodige bagage onderweg. Echter, de andere ruiter had tassen geleend van de bedrijfsleider, maar dit had vergeten te checken of alle bandjes er nog wel aan zaten...niet dus.
Gelukkig ging het om een heel braaf paard, maar tijdens het draven was het net alsof het paard twee zwarte vleugeltjes aan de zijkant van z'n zadel had :')

xTammyy

Re: Ik ga op buitenrit en neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:34

Jeetje wat nemen jullie allemaal mee :+
als ik op buitenrit ga, neem ik alleen een telefoon en id mee, meer niet :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 15:34

kinel schreef:
sluit me aan bij het bovenstaande allemaal, maar als ik het duits op ga moet ik ook ons kenteken niet vergeten.

Neem me niet kwalijk, maar een kenteken?
Ik zie nu een paard met een geel bord op z'n bips voor me...

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:36

xTammyy schreef:

Zelf heb ik bij stal (midden in de Randstad) geen ideale omgeving om buiten te rijden, dus als ik buitenritten maak doe ik dat een stuk verderop in het bos, en maar ik ook langere ritten van minimaal een uur/anderhalf uur.
Vandaar al die spullen. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:37

xTammyy schreef:

Totdat er een x wel wat gebeurd.

Normaal, hier in de buurt, neem ik alleen mijn telefoon mee.
Maar ga ik (alleen) "verderop" dan is het echt handig om bv een strotouwtje en een mes te hebben.

Tijdens de 4daagse in Epe heb ik ook al eens mensen weer op weg geholpen met een strotouwtje.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:38

Een uur tot 1,5 uur is bij mij een standaard buitenritje, hoor. Langere ritten beginnen bij mij bij 2 uur, tegen die tijd ga ik nadenken over iets extra meenemen en dan nog blijft dat meestal beperkt. :P

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:39

Bij elke buitenrit zorg ik dat ik mijn telefoon en sleutels bij me heb en vaak heb ik paardensnoepjes mee.
Bij een langere buitenrit neem ik vaak m'n buideltasje mee en die vul ik dan met wat lekkers en wat te drinken.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:40

voor een lange rit neem ik een lunchpakket mee, gaat in de zadeltassen, anders alleen mobiel en cap op natuurlijk. Hoevenkrabber vergeet ik eigenlijk altijd, wel verstandig om mee te nemen....

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:42

ja jolien idd een geel plaatje, maar niet op haar bil. alleen aan riempje om haar hals in duitsland moet je een vergunning hebben om daar te mogen rijden. ook de duitsers zelf moeten zo`n kenteken hebben. heb je dit niet en ze komen je toch tegen moet je een boete betalen en als je de verkeerde voor je hebt kunnen ze ook je paard in beslag nemen. jij mag dan opdraaien voor de kosten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 15:44

Oei, dat klinkt streng kinel. Waarom heb je een vergunning nodig dan? Is dit vergelijkbaar met het ruiterbewijs in NL?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:16

M'n telefoon, m'n sleutels, m'n sigaretten en aansteker en wat snoepjes voor t peerd voor onderweg, that's it!
En ja, dat pas allemaal in of m'n jaszakken of m'n broekzakken. :D Al die andere zooi (sorry, no offence!) hoeft echt niet mee op een simpele buitenrit. Als ik dan een dagrit ga maken, knup ik m'n leadrope/halstertouw aan m'n zadel en laat ik m'n touwhalster onder m'n hoofdstel zitten of ik ga met zo'n halsterhoofdstel rijden. Eten/drinken koop ik dan onderweg wel :Y) Moet er écht niet aan denken om te gaan rijden met een rugtas of zadeltassen oid..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:17

ik ga altijd naar buiten eigenlijk en neem alleen andere dingen mee als het echt een 3 uursrit gaat worden, verder wonen er altijd wel mensen in de buurt bij wie ik kan aanbellen mocht t nodig zijn.
Wel een leerzaam topic zo!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:21

Even voor de beeldvorming inderdaad, ik rijd vrijwel altijd alleen en vaak ook wel wat langer en intensiever dan de doorsnee ruiter. Ik rijd meestal zo rond de 2 a 3 uur, voornamelijk in draf en galop, dan is het ook helemaal niet fijn om zoveel zooi mee te nemen onderweg.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:26

Ik rijd ook altijd alleen eigenlijk ofja 90% maar aangezien ik veel in landwegen over de grens en in de hei rijd neem ik wel ALTIJD mn telefoon mee voor geval dat

toen ik op een westernpaard reed nam ik ook vaker drinken mee :) handig zoon knop :D

tegenwoordig alleen telefoon omdat de bijrijdpaarden van nu niks hebben waar ik iets kan indoen/aan hangen
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 23-05-12 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:26

Ik kan me een beetje aansluiten bij Sok. Zeker qua trainingsintensiteit.
Hier alleen telefoon, GPS horloge en opvouwbare hoevenkrabber. Soms een flesje water, als ik weet dat ik flink ga trainen en het erg warm is.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:27

Mijn pony en mn telefoon en mn cap (kleren ook niet te vergeten) <<)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:28

MyrtheJ schreef:
Ik kan me een beetje aansluiten bij Sok. Zeker qua trainingsintensiteit.
Hier alleen telefoon, GPS horloge en opvouwbare hoevenkrabber. Soms een flesje water, als ik weet dat ik flink ga trainen en het erg warm is.

Ik knoopte soms ook nog wel een flesje achter m'n zadel, tot poonie daar een keer flink van over de zeik ging toen het flesje half leeg was en vreselijk ging klotsen.. :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:28

Sok schreef:
M'n telefoon, m'n sleutels, m'n sigaretten en aansteker en wat snoepjes voor t peerd voor onderweg, that's it!
En ja, dat pas allemaal in of m'n jaszakken of m'n broekzakken. :D Al die andere zooi (sorry, no offence!) hoeft echt niet mee op een simpele buitenrit. Als ik dan een dagrit ga maken, knup ik m'n leadrope/halstertouw aan m'n zadel en laat ik m'n touwhalster onder m'n hoofdstel zitten of ik ga met zo'n halsterhoofdstel rijden. Eten/drinken koop ik dan onderweg wel :Y) Moet er écht niet aan denken om te gaan rijden met een rugtas of zadeltassen oid..

Ohjaaa ik ook ja, heel belangrijk hahaha

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:30

kinel schreef:
ja jolien idd een geel plaatje, maar niet op haar bil. alleen aan riempje om haar hals in duitsland moet je een vergunning hebben om daar te mogen rijden. ook de duitsers zelf moeten zo`n kenteken hebben. heb je dit niet en ze komen je toch tegen moet je een boete betalen en als je de verkeerde voor je hebt kunnen ze ook je paard in beslag nemen. jij mag dan opdraaien voor de kosten.

Dat van paard in beslag nemen weet ik niet maar ik moet idd ook nog zoon plaatje halen zodat ik gewoon de duitse hei in kan inplaats van een stukje verder lopen voor de hei in nederland :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:31

touwhalster om, teugels eraan, cap op en gaan :+
(ik loop mee, maar m'n zusje tuft lekker zonder zadel rond)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:36

Zelf doe ik ook nog wel eens een sleutelring met zo'n ID-plaatje aan mijn zadel als ik op pad ga.
Daar staat mijn telefoonnummer op, het nummer van stal en het nummer van mijn vriend.
Mocht er iets ernstigs gebeuren en mocht mijn paard daardoor wegrennen, dan kan er in ieder geval contact met ons worden gelegd.
Mijn paard is super buiten, maar je weet immers maar nooit.