Cassia schreef:Sportbeha doe ik aan héO ja en heb ind altijd een klein zakje mee met wat pijnstillers of iets voor de maag enzo
Nu even een vraag, ben gisteren gaan rijden met de ortliebs, ging super goed! Had ze al is gepast enzo maar toen waaide het hard en deed ze enorm moeilijk erover, terwijl ze echt wel zadeltassen gewend is... Dus ik gisteren voor ik erop kroop, eventjes toertje stappen en draven in de wei naast haar, gaat ze gewoon stilstaan en zo haar hoofd draaien naar die tassen en niet meer vooruit willen.. Ach jah, beter dat dan dat ze is volle galop er vandoor gaat en ze er probeert af te bokken. Maar eenmaal ik erop zat, was er geen enkel probleem. Had ze wat geladen (langs elke kant een zadeldoek, zadelhoes en halster + koord) en goeie toer gaan doen, veel gedraafd enzo, was geen enkel probleem, alles hing goed vast. Binnenkort is vullen met alles wat ik effectief mee ga nemen.
Nu, heeft er iemand toevallig foto's van een paard met die zadeltassen op? Want ik vind er op het internet bijzonder weinig (alleen degene van Ortlieb zelf) en vraag me toch wel af hoe strak die 'buikband' moet zitten en hoe hoog enzo ze hangen. En hoe jullie het oplossen met het gedeelte dat achter het zadeldoek uitkomt. Ik dacht er een stuk van een andere zadeldoek achter te naaien en eventueel nog wat 'verstevigen' waar die riemen 'kruisen' zo bovenop de rug..
O ja en heb ind altijd een klein zakje mee met wat pijnstillers of iets voor de maag enzo 

.