Trektocht naar Luxemburg, alleen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:47

Cassia schreef:
Sportbeha doe ik aan hé :D O ja en heb ind altijd een klein zakje mee met wat pijnstillers of iets voor de maag enzo :)
Nu even een vraag, ben gisteren gaan rijden met de ortliebs, ging super goed! Had ze al is gepast enzo maar toen waaide het hard en deed ze enorm moeilijk erover, terwijl ze echt wel zadeltassen gewend is... Dus ik gisteren voor ik erop kroop, eventjes toertje stappen en draven in de wei naast haar, gaat ze gewoon stilstaan en zo haar hoofd draaien naar die tassen en niet meer vooruit willen.. Ach jah, beter dat dan dat ze is volle galop er vandoor gaat en ze er probeert af te bokken. Maar eenmaal ik erop zat, was er geen enkel probleem. Had ze wat geladen (langs elke kant een zadeldoek, zadelhoes en halster + koord) en goeie toer gaan doen, veel gedraafd enzo, was geen enkel probleem, alles hing goed vast. Binnenkort is vullen met alles wat ik effectief mee ga nemen.
Nu, heeft er iemand toevallig foto's van een paard met die zadeltassen op? Want ik vind er op het internet bijzonder weinig (alleen degene van Ortlieb zelf) en vraag me toch wel af hoe strak die 'buikband' moet zitten en hoe hoog enzo ze hangen. En hoe jullie het oplossen met het gedeelte dat achter het zadeldoek uitkomt. Ik dacht er een stuk van een andere zadeldoek achter te naaien en eventueel nog wat 'verstevigen' waar die riemen 'kruisen' zo bovenop de rug..

Afbeelding

Cassia

Re: Trektocht naar Luxemburg, alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 19:59

@ Antheman : merci! Wat voor dekje heb je daaronder! Ik wou trouwens ook die kleur maar ze hebben ze tegenwoordig alleen maar in zand/zwart...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:57

Cassia schreef:
@ Antheman : merci! Wat voor dekje heb je daaronder! Ik wou trouwens ook die kleur maar ze hebben ze tegenwoordig alleen maar in zand/zwart...

Ik heb ze al jaren, deze foto is ook al 6 jaar oud.

Ik rij hier met een Haftrekking pad.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 12:24

Die drinkbus, heb je dat met een speciaal dingske van ortlieb zelf vastgemaakt of eerder gewoon een rekker ofzo?

M'n zadel is voor de laatste x naar de zadelmaker, kussens wat bijvullen en iets klein stikken. Mijn overnachtingsplaatsen liggen ondertussen ook vast, ik heb er zin in!! Vertrek zal ten vroegste 21 juli zijn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:40

Cassia schreef:
Die drinkbus, heb je dat met een speciaal dingske van ortlieb zelf vastgemaakt of eerder gewoon een rekker ofzo?

M'n zadel is voor de laatste x naar de zadelmaker, kussens wat bijvullen en iets klein stikken. Mijn overnachtingsplaatsen liggen ondertussen ook vast, ik heb er zin in!! Vertrek zal ten vroegste 21 juli zijn.

Karabiners, ik maak alles vast met karabiners. Kan niet zonder.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 15:26

Bedankt voor de info Antheman :) .

Over de eerste dag: ik ga het toch doen, die 50 km. Heb nog andere opties overwogen maar dit was het meest praktische. De 2 dagen erna zijn beide maar 25 km dus dat is een voormiddagje rijden en voor de rest mag ze dan lekker op de wei rusten en haar buikje vullen.
Ik ga het hoogstwaarschijnlijk wel alleen doen, die eerste dag, maar ga wel sowieso op voorhand de zadeltassen naar daar brengen en de weg nog is doen met de fiets :)
Ah en de datum van vertrek ligt zo goed als vast: zondag 22 juli /3

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:42

Spannend!!! :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:43

ik heb in argentinië aardig wat rondgetrokken met zo min mogelijk spul, dat waren niet meerdere dagen, maar dan moest je van a naar b en daar camperen. dus alsnog kleren etc. meenemen op je paard. het geheim is om van alles 2 te hebben zodat als 1 ding vies is, je de andere kan wassen. daar was het natuurlijk heel warm en was alles zo droog, maar ik neem aan dat jij ook goed weer uitzoekt?

jou lijstje:
*Mis ik nog iets cruciaals in mijn 'mee te nemen'-lijstje?
- 3 onderbroeken
2 is genoeg, je kunt de vuile (met de hand) wassen op de plaats waar je verblijft. Als het goed is is die de volgende ochtend gewoon droog en kan je hem aan. het zelfde met sokken
- extra T-shirt
slim
- sportshort (lekker licht en comfortabel)
is dit om 's avonds aan te doen?, dan is het denk ik wel lekker ja
- 2 paar extra sokken
zelfde verhaal als onderbroeken, je kan ze beter wassen
- extra rijbroek
- mini tandenborstel en klein tubetje tandpasta
- mini flesje douchegel
een blok zeep is beter, daarmee kan je namelijk ook je kleren wassen, en het kan niet lekken in je tas
- tube bepantol (zalf dat je op wonden enzo kan doen, werkt heel goed!)
- borstel
een kam is kleiner
- plakkertjes
- evt wat ontsmettingsmiddel
- zakdoekjes/wc-rol
ja, erg handig, ik had een keer diaree en toen moest ik mijn reet met grassprietjes afvegen :')
- kompas
- touwhalster
ik zou gewoon de neusriem van je hoofdstel halen, en dan het touwhalster onder je neusriem doen
- wat bottenkoorden hier en daar bijproppen, kan altijd van pas komen
- extra GSM

al mijn jassen en vesten etc. die ik mee wou nemen legde ik gewoon over mijn zadel en dan ging ik erop zitten. als ze erg mooi weer aangeven kun je die extra rijbroek achterwege laten, en dan kun je die rijbroek ook zelf wassen en dan met je sportshort wachten tot die droog is. omdat het bij de laatste dagen toch de planning is dat je alleen 's ochtends rijd.

ohjah, ik heb ook altijd met pieces onderbroeken gereden(zelfs 1 dag 11 uur) en nooit last van gehad. dus die zijn zeker fijn.

en als je het gewicht van je zadeltassen echt niet meer gelijk krijgt, kun je in de lichtste stenen doen.
Laatst bijgewerkt door PocoGaucha op 23-06-12 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:48

Ik ga dit volgen. Wat onwijs stoer om te doen zeg. Lijk me echt super om te doen.

Ga je terug met een trailer?

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 16:07

Ja spannend is het ind :D Heb er moeite mee om me nog te concentreren voor m'n laatste examen donderdag! Zit al helemaal met mijn gedachten ergens anders.

@PocoGaucha: Dankje voor je reactie. Mijn buurvrouw is begin dit jaar ook gaan trekken (in Brazilië wel) met 'gaucho's' en wauw die foto's!! Was ik effe jaloers!
Ik hoop dat het binnen in mijn verblijfplaatsen droog en warm gaat zijn :D Dus drogen zal wel moeten lukken.
Ja, kwa ondergoed was het eerder een schatting. Mijn vriend gaat halverwege ergens afkomen dus dan kan hij evt wat verse kleren meenemen en vuile mee terug. Dus waarschijnlijk gaat die extra rijbroek niet mee in de zadeltassen.
Short is ind om 's avonds aan te doen (eet meestal mee met de eigenaars van de gites, eenmaal maar ga ik ergens anders gaan eten) maar heb ik m'n kleerkast een rokje gevonden dat heel licht weegt en heel klein op te plooien is, dus dat gaat het worden denk ik.
Douchegel gaat niet meer mee, op mijn verblijfplaatsen is dat allemaal :) . En anders is ind een klein blokje zeep slimmer!
Haha gezellig zo met gras/bladeren :D . Dat wil ik dus liefst vermijden := .
Neusriem gaat ind van mijn hoofdstel en touwhalster onder het hoofdstel.
Ja die pieces onderbroeken zijn zowat mijn beste vriendjes :D Maar ik vroeg het me gewoon af omdat veel mensen naadloze onderbroeken aanraden enzo.

@nairtje: Ik ga inderdaad terug met de trailer, we hebben er zelf geen dus gaan er eentje huren.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:44

Hoeveel kilometer is het in totaal? Wat super dat je het merendeels door de bossen kan afleggen.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 13:00

Zo'n 180km is het in het totaal. Eenmaal aangekomen krijgt ze een paar dagen rust en dan de trailer op naar huis.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:38

Wilde je moeder niet meer mee?

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 00:11

Haha :-D ze mocht niet van mij.
Neenee hoor, ze heeft dan geen verlof en haar paard is ondertussen toch al 20 jaar en ik wou deze tocht ook eigenlijk alleen maken. Vind het heerlijk om alles lekker zelf uit te stippelen en overnachtingsplaatsen te zoeken enzo.

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:51

wauw, klinkt echt heel erg leuk! Ik en een vriendin willen misschien volgend zomer twee maanden gaan trekken met onze paarden, dus ik volg even je voorbereidingen en belevenissen!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:04

Misschien is een ponsho (of hoe je het ook schrijft.) wel handig voor als het regent :) neemt weinig plaats in beslag.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:29

x_Heidi schreef:
Misschien is een ponsho (of hoe je het ook schrijft.) wel handig voor als het regent :) neemt weinig plaats in beslag.

Er zijn niet zo heel erg veel paarden die het op prijs stellen als je zomaar een poncho aan gaat trekken! Zeker niet die goedkopies van 1 euro die in je broekzak passen.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 19:00

Goh, dat vind Cassia allemaal niet zo erg hoor :) 't Is echt een heel braveke op dat vlak.
Ik heb een goede regenjas die sowieso meegaat (tenzij ze absoluut geen regen geven, maar het blijft België he..)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:01

Leuk zeg!! Kan je geen advies geven verder eigenlijk, zou graag ook ooit zo iets doen maar ben nog afstanden aan het opbouwen. Ik ben toch wel benieuwd naar enkele dingen, ga je pb'en.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 19:38

Zozo, het begint dichterbij te komen :D Heb ondertussen nog heel wat kilometers gedaan en veel bruggen, langs autostrades, naast/over rivieren enzo geoefend en we staan allebei goed in conditie! Heb er zin in! Morgen wordt ze vierkant beslagen en vrijdag ga ik mijn zadeltassen en paardeneten naar mijn eerste overnachtingsplaats brengen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:24

Spannend!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:25

Gaaf zeg! Ik wil ook volgen :)

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 21:28

Ik ga hier denk ik af en toe updaten onderweg als ik gratis wifi heb :) . Maar ga sowieso verslagje achteraf maken!

Hier alvast 2 foto's van tijdens de voorbereidende dagtochten:
Afbeelding
Effe rusten :)

Afbeelding
Vandaag op de parking van de Lidl, was eventjes wat te eten gaan kopen en had haar daar vastgezet, ze was super braaf! 3x gehinnikt en daarna braaf op mij gewacht.

Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:37

Succes!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:57

Heel veel plezier! Lijkt me geweldig om zo een toch te maken!