Danseresje schreef:Ik blijf het een raar gegeven vinden dat mensen per de zonder begeleiding op pad willen. Ten eerste is het buitenrijden totaal anders dan in de bak. Ten tweede ken je de betreffende paarden niet. Ten derde ken je vaak de omgeving niet.....kans op verdwalen of de verkeerde paden kiezen is dan groot.
Maneges of stallen die paarden meegeven vind ik onverantwoord, maar de ruiters die zonder begeleiding op pad gaan met paard van een stal of manege vind ik ook onverantwoord.
Maar lees de oproep steeds vaker op bokt. Het liefst zonder begeleiding ergens met twee of drie kunnen gaan rijden en dan het liefst zo goedkoop mogelijk. Mensen, met paardrijden kan je niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en je veiligheid lijkt me ook wel wat waard......betaal daar dan ook gewoon voor. Wil je met je eigen clubje gaan rijden, informeer dan bij maneges en stallen of dat ook mogelijk is en betaal dan evt de meerprijs voor het kleine clubje inclusief begeleiding!
Ik heb nergens gezegd dat er geen begeleiding mee mag
Vind het helemaal niet erg, waarschijnlijk zie dan heel wat meer van de omgeving dan wanneer je zelf rond gaat dwalen..