Paard huren voor buitenrit? Perse ruiterbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardengekst

Re: Paard huren voor buitenrit? Perse ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:44

Pentax ik zu ook liever met begeleiding gaan, voor de veiligheid, maar ook voor de 'beste' route :)
En als verhuurder; tsja lijkt me ook altijd beter om begeleiding mee te sturen, wat doet iemand met je paard?

Verkeersregels zijn in mijn ogen iets wat je zonder paard ook hoort te kennen :j
Ziekteherkenning is erg handig, maar op een buitenrit heb je er niet veel aaan?
Als je het ruiterbewijs doet op een doodmak manegepaard voegt het echt niets toe

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:49

Ik zat ook met dit dilemma..
Die van mij moest verlengd worden maar dat kost weer 40 euro.
En ik heb het hele ding nog nooit gebruikt, ik heb m laten verlopen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:52

Al moet ik eerlijk zeggen, ik had destijds weinig vertrouwen in de begeleiding die met mij mee was nadat 1 van de dames zei; ik rijd zelf nooit buiten want ik rijd alleen op een manege binnen en ik ben er tijdens de vorige rit afgevallen want de paarden waren op hol geslagen :+ (helaas waren er ook mensen die ze moest begeleiden af gevallen)

Dus vraag ook vooral naar de ervaring van de begeleiders, want dat had ik achteraf ook moeten doen. Want hoe moest die meid nou mensen begeleiden die nog nooit op een paard hadden gezeten terwijl ze zelf nog een echte beginner was :?

paardengekst

Re: Paard huren voor buitenrit? Perse ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:53

Whaha dat is helemaal een goeie
Dan is het meer een gids dan een begeleider :=

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:53

De stal waar ik loop, verhuren wij ook paarden en pony's mee aan mensen die geen ruiterbewijs hebben. Er word van te voren altijd gevraagd of men kan rijden en hoeveel ervaring ze hebben en waar ze het hebben opgedaan. Vaak krijg je dan ook een paard mee die bij jouw past !
Zolang jij ook een bepaalde leeftijd hebt, mag je ook vaak alleen rijden of evt met begeleiding!
Ik denk als je het netjes voorlegt, en je alle regels verder kent ze niet moeilijk doen hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:53

Danseresje schreef:
Ik blijf het een raar gegeven vinden dat mensen per de zonder begeleiding op pad willen. Ten eerste is het buitenrijden totaal anders dan in de bak. Ten tweede ken je de betreffende paarden niet. Ten derde ken je vaak de omgeving niet.....kans op verdwalen of de verkeerde paden kiezen is dan groot.
Maneges of stallen die paarden meegeven vind ik onverantwoord, maar de ruiters die zonder begeleiding op pad gaan met paard van een stal of manege vind ik ook onverantwoord.
Maar lees de oproep steeds vaker op bokt. Het liefst zonder begeleiding ergens met twee of drie kunnen gaan rijden en dan het liefst zo goedkoop mogelijk. Mensen, met paardrijden kan je niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en je veiligheid lijkt me ook wel wat waard......betaal daar dan ook gewoon voor. Wil je met je eigen clubje gaan rijden, informeer dan bij maneges en stallen of dat ook mogelijk is en betaal dan evt de meerprijs voor het kleine clubje inclusief begeleiding!

Ik heb nergens gezegd dat er geen begeleiding mee mag :n Vind het helemaal niet erg, waarschijnlijk zie dan heel wat meer van de omgeving dan wanneer je zelf rond gaat dwalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:54

vuurneon schreef:
Z2 zegt mij niets,buitenrijden is immers heel wat anders dan in de bak.

Maar dat terzijde, je krijgt paarden makkelijk mee :) iets te makkelijk vaak := ik heb nog nooit voor moet rijden en zelfs mensen die nog nooit op een paard hadden gezeten konden gelijk mee.

Mijn ouders woonden op 5 minuten van bos en hei, we waren van kleins af aan al hele middagen weg, lekker in het bos rijden :j Ook met mijn Z paard ging ik ieder weekend het bos in, puur om hem wat makkelijker te krijgen op boomspoken en kabouters :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:17

Relaxed schreef:
Danseresje schreef:
Ik blijf het een raar gegeven vinden dat mensen per de zonder begeleiding op pad willen. Ten eerste is het buitenrijden totaal anders dan in de bak. Ten tweede ken je de betreffende paarden niet. Ten derde ken je vaak de omgeving niet.....kans op verdwalen of de verkeerde paden kiezen is dan groot.
Maneges of stallen die paarden meegeven vind ik onverantwoord, maar de ruiters die zonder begeleiding op pad gaan met paard van een stal of manege vind ik ook onverantwoord.
Maar lees de oproep steeds vaker op bokt. Het liefst zonder begeleiding ergens met twee of drie kunnen gaan rijden en dan het liefst zo goedkoop mogelijk. Mensen, met paardrijden kan je niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en je veiligheid lijkt me ook wel wat waard......betaal daar dan ook gewoon voor. Wil je met je eigen clubje gaan rijden, informeer dan bij maneges en stallen of dat ook mogelijk is en betaal dan evt de meerprijs voor het kleine clubje inclusief begeleiding!

Ik heb nergens gezegd dat er geen begeleiding mee mag :n Vind het helemaal niet erg, waarschijnlijk zie dan heel wat meer van de omgeving dan wanneer je zelf rond gaat dwalen..

Sorry, mijn excuus. Heb niet helemaal goed gelezen. Maar ik zie die oproepjes zo vaak de laatste tijd. Al die mensen die maar een paard mee willen nemen om te kunnen gaan rijden.....nogmaals sorry!