Stadsrit Rotterdam NRSV - doen er meer mensen mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 22:52

NVVR is ook echt een belangenvereniging die met partijen om tafel gaat om te zorgen voor betere ruiterroutes, toegankelijkheid gebieden voor paarden etc. Het is wel een béétje een geitenwollensokkenclub vind ik, maar hun blaadje is wel leuk om te lezen. Ligt bij ons altijd op de WC. :D Echt veel heb ik er persoonlijk niet aan, maar het kost ook niet veel. :P

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:53

Ohh okee :D
Ja ik ben echt niet bekend met van die clubs enzo maar nu weet ik wel wat meer:P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:56

Isegrim schreef:
NVVR is ook echt een belangenvereniging die met partijen om tafel gaat om te zorgen voor betere ruiterroutes, toegankelijkheid gebieden voor paarden etc. Het is wel een béétje een geitenwollensokkenclub vind ik, maar hun blaadje is wel leuk om te lezen. Ligt bij ons altijd op de WC. :D Echt veel heb ik er persoonlijk niet aan, maar het kost ook niet veel. :P

Je zou die stadsrit voor de NVVR kunnen organiseren }:)
DAT is een sterk punt bij de NVVR; als je een goed idee hebt voor een rit of weekend, dan krijg je hulp van ervaren mensen om het zelf te doen, zodat je daar weer ervaring mee opdoet (en in de toekomst dus wellicht weer anderen kunt helpen ervaringen op te doen).

Isegrim

Re: Stadsrit Rotterdam NRSV - doen er meer mensen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 22:58

Niet helemaal mijn ding. :P Ik rij sowieso eigenlijk liever alleen dan in een groep, maar dit leek me wel erg leuk.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 23:04

Ik weet nu al dat ik vannacht waarschijnlijk niet goed slaap omdat ik het spannend vind. :')

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:08

hahahha dat zou ik ook hebben hoor :+
Tis ook wel spannend met je paard door de stad rijden, tis niet echt iets wat je dagelijks doet.
Door de wijken misschien maar echt door de stad is wel wat anders!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 23:22

Ja, we komen o.a. door de Hoogstraat, daar is het hartstikke druk op zondag. :D

yara11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 15:11

Isegrim schreef:
Arabesk schreef:
offtopic vraagje, wat is het verschil tussen die club en de NVVR?

Volgens mij niet zoveel behalve dan dat het gericht is op een ander type mensen heb ik het idee. Bij NVVR (ben ik lid van) zijn volgens mij erg veel mensen bezig met bitloos rijden, natural horsemanship etc (wij ook; rijden vaak bitloos, doen clickertraining, ijzerloos etc). Bij NRSV zijn ze meer van de oude stempel. Je wordt ook geacht om netjes gekleed te gaan en er zijn vast mensen bij die me raar aankijken op het feit dat ik met een tinker aan kom zetten. :+ Zal me jeuken. :P

Sokken zijn helemaal schoongewassen. *\o/*

Ik ben al 5 jaar lid van de NRSV en dat mensen je raar aankijken met een Tinker of iets anders dan een KWPN-er is echt niet waar hoor! Iedereen is van harte welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Het is wel waar dat de gemiddelde leeftijd van de leden van de NRSV hoger ligt (ben 1 van de jongste), maar van de oude stempel zou ik het niet willen noemen. Nette kleding, ja er zijn mensen die in een jasje rijden, maar zonder jasje ben je net zo welkom!

groetjes Yara

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 19:35

Het was een leuke rit. :j Foto's volgen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:52

Okee beter! Je heb iig heerlijk weer gehad! Ben benieuwd naar de foto's :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 21:19

Ja, met het weer hebben we ontzettend veel geluk gehad. :j Foto's (325 stuks :') ) worden as we speak geüpload.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:21

ben heel benieuwt hoor, me nichtje belde vanuit de stad met de mededeling, je geloof het nooit, rijden hier een aantal paarden door de stad hahahahah

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 21:40

Ja, dat waren wij dus. :)

https://plus.google.com/photos/10276188 ... 6791392417

Ik heb een hele leuke ochtend / middag gehad. :j Wel vond ik dat er té weinig rekening werd gehouden met mede-weggebruikers en dat het verstandig was geweest als er meer begeleiders op de fiets bij zouden zijn geweest (en op zijn minst 1 persoon met EHBO, gewoon voor de veiligheid).

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:11

Leuke foto's ! :D
Mensen op straat stonden zeker wel op te kijken toen er zo'n stoet paarden voorbij kwam! :=
Leuke paardjes zitten er ook tussen :)
Je mag wel trots zijn op je paard hoor! Wel gelijk de ultieme test of hij verkeersmak is :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 22:25

Nou, die van mij maakte zich dus werkelijk helemaal nérgens druk om. :D Hij was echt vreselijk braaf, ik kon hem veelal met een los teugeltje rijden. Dit in tegenstelling tot sommige andere paarden. :P

We hadden aardig wat bekijks. Er zijn ook veel foto's gemaakt door voorbijgangers. :)

Niet iederéén vond ons leuk. De uitbater van een shoarmatent naast de Ballentent (waar je een broodje kon eten) was niet zo blij met al die mest voor zijn terras. En terecht. Ik vond het niet zo tof dat daarvoor niets geregeld was. Dat je het onderweg niet allemaal kunt opruimen begrijp ik, maar met achttien paarden ergens een half uur pauze houden en daarna wegrijden met achterlating van een aantal mesthopen vond ik niet zo'n goed visitekaartje.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:28

Nou harstikke fijn toch! ik denk als ik met mn eigen paardje was gegaan dat ze rondje stad was gaan crossen := maar an de andere kant ook weer niet, ze zal de kudde wel volgen denk ik. maar durfde het toch niet aan hoor :+

enja dat is idd wel beetje aso ja...snap dat die eigenaar daar niet zo blij mee was :n

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 22:30

Het spannendste moment voor de meeste paarden (zelfs die van mij vond het eng) was toen we het 'glitterasfalt' bij de Erasmus op moesten.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:40

Gingen jullie ook de erasmusbrug over? Dat is inderdaad wel erg spannend.
Die glitters inderdaad, die paarden zullen wel gedacht hebben wat is dat voor iets raars! Hihi

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 22:44

Ik denk dat ze het voor water aanzagen. :j We gingen niet de brug over, maar we moesten wel een stukje over dat glitterasfalt om richting Parklaan te gaan.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:18

Okee haha ik dacht al de brug over dat is wel een erge uitdaging!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 09:01

En er is ook een erg leuk filmpje gemaakt (door mijn vriend): http://youtu.be/bWj1wL6QNog

Zet je geluid niet te hard. Van de 18 paarden waren er maar drie zonder ijzers (die van ons + een ijslander op hoefschoenen). Dat maakt echt een klereherrie. :D

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:59

zou een volgende keer de voorste en de achterste ruiters een lichtgevend hesje aan laten doen. Slordig dat er geen mest oplossing was. Maar enorm gaaf om zo met je paard door de stad te rijden. Een hele belevenis. ( misschien kan je het bovenstaande doorgeven aan de organisatie)

** filmpje gekeken, wat gaaf zeg, in het begin over dat brugje, dat maakte herrie :D , dat meisje/vrouw achter de ijslanders op dat zwarte paard die had d,r handen wel vol aan hem zeg.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:04

Wat een leuke filmpje zeg :D en inderdaad wat een herrie hahaha, baal wel hoor dat ik niet mee kon gaan! Zou het echt een leuke ervaring vinden! Misschien in de toekomst, als mijn paard goed verkeersmak is en ze nog zo'n rit organiseren :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 10:06

Esmeralda schreef:
zou een volgende keer de voorste en de achterste ruiters een lichtgevend hesje aan laten doen. Slordig dat er geen mest oplossing was. Maar enorm gaaf om zo met je paard door de stad te rijden. Een hele belevenis. ( misschien kan je het bovenstaande doorgeven aan de organisatie)

** filmpje gekeken, wat gaaf zeg, in het begin over dat brugje, dat maakte herrie :D , dat meisje/vrouw achter de ijslanders op dat zwarte paard die had d,r handen wel vol aan hem zeg.

Bedoel je de Fries? Dat is mijn stalgenoot. Paard vond het allemaal heel spannend, maar is ontzettend braaf geweest. :j

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 10:30

Esmeralda schreef:
( misschien kan je het bovenstaande doorgeven aan de organisatie)

Heb ik ook gedaan. :j