Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
max66 schreef:En de mest opruimen op straat? Ik heb niks bij me op buitenrit waarmee ik de mest op zou kunnen ruimen, dit blijft dus liggen, hoewel ik het ook een beetje asociaal vind...
Ffortuna schreef:Max66, je hebt toch voeten waarmee je de poep aan de kant kunt schoppen? Mocht jij nou een van de weinige mensen zijn zonder voeten, sorry.
Volgens mij zijn veel ruiters gewoon aartslui en of hebben geen zin om af te stappen of hun paard op te voeden. Ik zorg er bijv voor middels training aan de hand dat mijn paard bomproof is in alle situaties, goed stil kan staan en goed luistert. Zo moeilijk is dat niet hoor. Kwestie van opvoeden. Voor mensen met een groot paard zou ik zeggen, trainen, oefenen of toch simpelweg doorlopen tot je een verhoging aantreft! En mensen wiens paard niet stil wil staan bij het opstijgen, vind ik dus niet thuishoren op de openbare weg. Dat is wel zo belangrijk en onderdeel van de basis... Tuurlijk lopen paarden weg in rare situaties (vluchtdieren) maar... Dat los je toch simpelweg op door even een rustig plekje te vinden? Dan loop je maar een stukje... So be it.
Het valt me op dat veel ruiters gewoon strontverwend zijn, 'ze' moeten maar goede ruiterpaden aanleggen, 'de fietsers' moeten minder aso zijn, 'het verkeer' is niet lief voor hun paardjes. Terwijl een groot deel zich te beroerd voelt om even paardenschijt in de berm te mikken met hun voet 'want dan moet ik afstijgen'. En wel klagen over alles en iedereen natuurlijk... Lekker makkelijk, en vooral veeeeel makkelijker dan je zelf eens netjes opstellen.
Maartje1990 schreef:Hmm, ik vind het eigenlijk gevaarlijker om überhaupt al af te stappenals je paard er vandoor gaat, zit je er tenminste op én dan ben je sterker dan als wanneer je er langs loopt of staat
Ik sta met dezelfde schoenen/laarzen in de stal, dus die mogen wel vies worden. Zo niet dan kun je inderdaad een plastic tasje meenemen of ga je het direct na thuiskomst opruimen. 

Brainless schreef:Maartje1990 schreef:Hmm, ik vind het eigenlijk gevaarlijker om überhaupt al af te stappenals je paard er vandoor gaat, zit je er tenminste op én dan ben je sterker dan als wanneer je er langs loopt of staat
Dan maar de paarden niet meer voor de kar zetten? Of aan de hand wandelen buiten?

makkie79 schreef:Een plastic zak meenemen om het zo op te ruimen..... waar ga ik een volle zak laten?? Weer meenemen??
Laten liggen??? platic verteerd niet terwijl mest binnen een paar dagen weg is!!!
Maartje1990 schreef:ook voor de kar, ben je er nog bij. En van hierboven, mijn paard luistert zeker aan de hand, maar het is nog wel steeds een dier dat er vandoor kan gaan.
makkie79 schreef:Ik vind poep opruimen ook echt zo een onzin!!!(ik weet krijg nu half bokt over me heen)
Citaat:Ik ga echt niet met mijn schoenen tegen verse poep lopen trappen.

Het feit dat je óók paardrijdt betekent dat je dus ook de mest overal laat lopen ofzo.