Eeuwig gezeik over paardenpoep op straat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smotz

Re: Eeuwig gezeik over paardenpoep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:24

Als er geen ruiterpad is...zal je toch even op de stoep of fietspad moeten, waarbij stoep rustigst is.
En er zijn ruiters die liever op de stoep rijden als op het paardenpad ernaast.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:25

En die ruiters zijn dan fout bezig...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:31

Ik ken het! omdat iedereen weet dat ik paarden heb, zou álle mest op straat van mijn paarden zijn.
Er rijden hier veel meer ruiters met hun paard over straat,en die ruimen de mest nooit op.
Als ik dan ga rijden krijg ik ook steeds commentaar dat ik de mest moet opruimen.Ik leg ze dan uit dat het van andere paarden is,maar das in hun ogen natuurlijk niet waar.
Ik negeer ze nu maar,ik kijk ze aan en rijd gewoon door zonder iets te zeggen.Heb geen zin meer om het steeds uit te leggen.
Als mijn paard poept op straat,stap ik af en schuif het met me laarzen netjes in de goot of in de berm/struiken.

Snow_Feather

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:12

Ja! Dit blijft altijd heel lastig! Bij ons gaan we redelijk vaak door het dorp, voornamelijk in de weekenden omdat we dan ook ruiterbewijzen organiseren, maar dan rijdt iemand van ons altijd achter de groep aan, in de auto met een poepschep :P Ook gewoon om al die klachten voor te zijn! En natuurlijk in de zomer zodra en trektochten weer begonnen zijn, zijn het altijd dezelfde mensen die komen zeuren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:27

Ach, je hebt hetzelfde gezeik over katten die poepen in het openbaar (wat ik overigens wel mooi vind is dat mensen die hier verkondigen paardenpoep op de weg niet irritant te vinden, zich wel ergeren aan kattenpoep :D ).

Ik vind dat je het als ruiter moet opbrengen om even af te stappen en de paardenpoep in de berm te schoppen, zodat mensen er geen last van hebben. Als je niet kan afstappen (of omdat je dat niet doet omdat je dan niet meer kan opstappen) vind ik dat je niks te zoeken hebt buiten de bak op eigen terrein. Simpel zat. Dan ga je eerst maar trainen met opstappen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:32

@Ffortuna
Mensen die klagen over katten die poepen in het openbaar?
Een kat graaft netjes een kuiltje,doet zijn behoefte en gooit het kuiltje weer netjes dicht.
Ik snap dus niet waarom mensen ook over kattenpoep klagen?

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:34

Ik spreek dan ook maar gelijk die mensen aan voor alle blikjes, bierflesjes, mc-donald troep e.d. die in de berm ligt. Daar moet ik ook altijd tussendoor slingeren.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:41

Ffortuna schreef:
Ach, je hebt hetzelfde gezeik over katten die poepen in het openbaar (wat ik overigens wel mooi vind is dat mensen die hier verkondigen paardenpoep op de weg niet irritant te vinden, zich wel ergeren aan kattenpoep :D ).

Ik vind dat je het als ruiter moet opbrengen om even af te stappen en de paardenpoep in de berm te schoppen, zodat mensen er geen last van hebben. Als je niet kan afstappen (of omdat je dat niet doet omdat je dan niet meer kan opstappen) vind ik dat je niks te zoeken hebt buiten de bak op eigen terrein. Simpel zat. Dan ga je eerst maar trainen met opstappen.

Tuurlijk. En als je een paard hebt wat ergens van is geschrokken en daarom op de straat heeft gepoept en nog steeds erg onrustig is, stap jij even rustig af om op je gemak de vijgen aan de kant te schoppen en stap je ook weer rustig op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:51

Hoeft niet hoor, dan neem je iemand mee die dat voor je kan doen. Is best simpel.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 17:55

HorseTopShop schreef:
benangelique schreef:
En anders gewoon een poepzak om, is je paard zo aan gewend en je bent in 1 klap van al het gezeur af

En die bind je aan de staart vast ofzo?

Vraag me nog steeds af hoe je dat vast zet. Want dat zou wel een oplossing zijn.
Met de kar is dat al jarenlang bekend, maar onder de man was het nog niet mogelijk omdat het nergens aan vast te maken is zodat het open hangt.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:30

Ffortuna schreef:
Hoeft niet hoor, dan neem je iemand mee die dat voor je kan doen. Is best simpel.

En uiteraard heeft iedereen die buiten rijdt altijd iemand bij zich die ernaast loopt om poep op te ruimen....
Begrijp me niet verkeerd hoor, toen ik nog buiten reed en hij scheet in de het dorp kwam ik altijd na het rijden terug met een emmer en schep om het op te ruimen, dat is wel zo netjes!
Maar als ik ergens weet ik veel waar reed en hij moest poepen dat ging ik echt niet terug.
Maar goed, ik woon heeeeeeeeel erg landelijk dus het was of bij ons in het dorp of langs de grote weg of in het veld en daar klaagt niemand.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:28

gohya schreef:
@Ffortuna
Mensen die klagen over katten die poepen in het openbaar?
Een kat graaft netjes een kuiltje,doet zijn behoefte en gooit het kuiltje weer netjes dicht.
Ik snap dus niet waarom mensen ook over kattenpoep klagen?

en dan later ben je in je tun bezig niets vermoedend en grijp je in zo'n ingegraven kattestront. Nou dat vindt ik wel vies. Kinderen die onder de kattestront thuis komen omdat ze het niet eens zien liggen in ons eigen tuin. Dan liever de paardepoep. Dat zie je tenminste en kan je omheen. Al is het natuurlijk wel zo netjes om het even in de berm te schoppen.