Judy is gewoon de hele weg vlot. Maakt niet uit of we net vertrekken of richting huis terugrijden. Wil altijd lopen en het liefst ook altijd weer een stukje verder op een plek waar ze nog niet geweest is. Heerlijk zo'n pony!
wendyenbram
Geplaatst: 27-04-12 11:09
Die van mij doet dat ook, zodra ze weet "we gaan terug naar stal" gaat ze hard, harder, hardst. wat ik doe is de stal voor bij lopen en dan moet ze dus verder... ze is dan in de war, en loopt heel rustig afwachtend, en dan gaan we lekker op ons gemak naar stal. Echter loopt ze op de terugweg rustig ontspannen. stap ik de laatste 10 minuten af en loop rustig naast haar verder, singeltje wat losser bit uit (heb halsterhoofdstel) Dit vind ze zo fijn, dat we de laatste tijd steeds vaker zo terug komen ipv een rondje om..
Doubtless
Geplaatst: 27-04-12 11:09
Ik zou het wel lekker vinden als die van mij wat haast zou maken als we richting huis rijden Helaas/gelukkig maakt mevrouw gebruik van haar tijd en wordt ze op de terugweg juist wat trager, langere passen, lang teugeltje, op adem komen...
Ik probeer ook vaak om haar op de heenweg al moe te maken. Helaas rijd ik blijkbaar iets te fanatiek. Al ben ik al drie uur aan het "crossen" na 5 minuten stappen is ze weer op adem en heeft ze zoiets van nou komop waar wacht je op???
Klopt... We willen mischien ooit trec gaan starten, daar is onze rijstijl wel naar. Lekker kilometers maken, maar ook je paard goed in de hand hebben. Dagtochten zijn helemaal ons ding.
Ja is ook heel leuk. Denk dat wat dat betreft endurance je ook wel ligt hoor!
Elmira30
Geplaatst: 02-05-12 11:38
Helaas die van mij is niet vooruit te branden, maar zodra we richting huis gaan kan ze ineens doorlopen Ze gaat niet aan de kletter ofzo maar is wel alerter en actiever dan op de heen weg. Maakt overigens niet uit welke weg we terug gaan, ze kent ze allemaal omdat ze ook vaak voor de kar staat.
Elmira30
Geplaatst: 02-05-12 11:39
Gypsy schreef:
Klopt... We willen mischien ooit trec gaan starten, daar is onze rijstijl wel naar. Lekker kilometers maken, maar ook je paard goed in de hand hebben. Dagtochten zijn helemaal ons ding.
Volgens mij heeft de pony hier een beetje hetzelfde karakter als die van jou Gypsy! Op de terugweg is ze soms wat sneller maar wel gewoon netjes met aan lang teugeltje stappen/draven/galoperen. En zoals ik haar wel een probeer te foppen door ineens af te slaan als we richting huis gaan probeert ze mij ook te foppen door af en toe proberen een weg in te slaan die richting huis leidt .
MarlindeRooz
Geplaatst: 02-05-12 20:46
Gypsy schreef:
Haha teugels los en niet meer sturen werkt inderdaad prima. Maar ik moet wel "aanwezig" blijven, als ik passief word gaat het toch heel stiekem van dribbelen naar draven naar galop naar topsnelheid denk ik.
heel erg stiekum
_baxter_
Geplaatst: 02-05-12 20:46
Kevin is op de heenweg onwijs sloom en terug loopt ie ineens een stuk vlotter Trec lijkt me ook erg gaaf om te doen!