Regenjas aanrader.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:52

kijenta schreef:
Ik vind de Regenmantel Black Forest van Loesdau er geweldig uitzien
http://www.loesdau.de/Regenmantel-Rains ... ci=00-mode
die staat al een tijdje op mijn verlanglijstje.
Momenteel heb ik een drizabone maar daar ben ik niet zo tevreden over: de drukknopen gaan telkens open (dus moeder heeft er knopen bij aan gezet) en als je op je paard zit ontstaat er bij mij een soort geul achteraan waar 't water eerst blijft instaan en dan over mijn benen omlaag loopt... Hij blijft bij mij dus niet zo lekker zitten, jammer voor zo'n dure jas.

Die zijn ook mooi! :j
Maar ik dacht dat de mantels van de bereden politie op de kont van het paard langer vallen?
Kan het ook helemaal mis hebben hoor.

marjolein__

Re: Regenjas aanrader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:19

ik heb ook zo'n lange regenjas en zo lang je blijft stappen is het ideaal, maar bij draven of galopperen gaat het 'kruipen' :-(
Geef mij maar gewoon een regenpak. Ziet er niet uit, maar blijf lekker droog en blijft goed zitten (pijpen onderaan wel goed strak dichtmaken)..............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:26

Ik ben ontzettend te spreken over de lange regenjas van Equi Theme, die jas heeft mij ooit €75 gekost en nu jaren later rij ik er nog steeds mee rond met regen. Hij heeft me nog geen één keer in de steek gelaten met een fikse regenbui :)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:28

Ik zou heel graag een waxjas willen, zo'n Australische maar toen ik er een bestelde op agradi.nl bleek het dat de kleinste maat gewoon nog te groot was voor mij :') ik ben 1,60 maar wil toch een jas.
Weet iemand er een die ik wel pas?

Mijn moeder past hem trouwens wel is vind hem erg fijn.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:49

Ik heb deze: http://www.agu.com/?pag=22&prod=998&img=1569
Is goed waterdicht, in het groen val je ook lekker op in het donker. Het is wel een gewone regenjas, maar niet zo een hele plakkerige, nu draag ik hem meestal over mijn vest en toen het echt koud was over mijn vest en een dun jasje.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:54

Ik heb zo'n legerponcho. Die kan je bij een pauze over het zadel en kont leggen. Heb die regenjas van loesdau gehad en ook zo'n waxlange jas. Ik had ook nog een loesdau poncho en een regenbroek. De eerste twee had ik op een rit uitgeleend en zelf reed ik in de goedkoopste combinate. poncho en regenbroek. Ik was de enige die goed droog is gebleven. Bij die lange jassen ging het water voor in het zadel staan. En je armen stroomt het water binnen. Met een poncho kan je je handen en armen droog houden.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:24

Buckskey schreef:
Ik ben ontzettend te spreken over de lange regenjas van Equi Theme, die jas heeft mij ooit €75 gekost en nu jaren later rij ik er nog steeds mee rond met regen. Hij heeft me nog geen één keer in de steek gelaten met een fikse regenbui :)

Deze heb ik ook, maar die is totaal niet water-dicht, kan net een klein miezerbuitje hebben -O-
Beetje jammer voor een "regen"jas

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 17:59

Ik moet binnenkort toch naar Loesdau dus zal er dan meteen eens kijken wat ze allemaal hebben.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:27

Citaat:

die heb ik al een paar jaar, ideaal! Hij is er nu ook in donkerblauw, wat praktischer met paarden

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:49

blauwdruivje schreef:
Het is wel duur..maar ik zweer bij jassen met gore-tex er in en dan met een goede fleece er onder.
Vandaag nog een 2 uurs rit gemaakt door de regen..geen enkel drupje water op mij. En onder mijn mouw kun je het open ritsen..dan is er ook ventilatie.

Zo eentje heb ik van Mountain horse; super jas +:)+ !

Ooit heb ik eens een jas gehad (weet helaas niet meer van welk merk), die ook geweldig was.
Die had voorop (onderaan) 2 grote "zakken", die je aan de binnenkant van de jas, onderaan kon open ritsen. Uit de zakken kwamen dan regen chaps, die je aan de buitenkant van je been kon vastritsen. Over de rits zat nog zo'n "flap" die je er met klitteband overheen vastzette, zodat er ook door de rits geen water kwam.
In de jas zelf zat ook nog een fleecejack.
Helaas heb ik hem ergens laten liggen (ik weet niet meer waar) en 'em nooit meer terug gezien :\ ...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:15

daffieduck83 schreef:
Ik heb deze: http://www.agu.com/?pag=22&prod=998&img=1569
Is goed waterdicht, in het groen val je ook lekker op in het donker. Het is wel een gewone regenjas, maar niet zo een hele plakkerige, nu draag ik hem meestal over mijn vest en toen het echt koud was over mijn vest en een dun jasje.

Ik heb een soortgelijke regenjas, ook met 'poray 5000'. Wat een super jas! Wel duur (100 euro), maar na een hele dag in de stromende regen te hebben gereden, was ik de enige die nog volledig droog was. Nu, na tien jaar, is hij helaas op en gaat hij lekken, dus ik hou dit topic in de gaten voor tips :)

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:38

Morrie schreef:
Citaat:

die heb ik al een paar jaar, ideaal! Hij is er nu ook in donkerblauw, wat praktischer met paarden

Deze heb ik nu ook ruim een jaar en hij bevalt heel erg goed. Zadel en benen blijven met deze jas ook goed droog. Zeker een aanrader dus ;) .

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:53

Die spreekt me zeker aan maar ik vrees dat hij voor mij veel te lang zou zijn.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:00

Ik ben maar 1.63 m en ik heb maat S en kan er dan nog een dikke winterjas onder aan, ze vallen nl. wel aardig ruim. Doordat ik niet zo lang ben valt de jas mooi tot aan mijn enkels en blijf ik goed droog warm en droog.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:02

Ik vrees voor de lengte. Ben even lang als jij ongeveer.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:04

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:11

Ik heb ook de Black Forest jas van Loesdau en ben er heel tevreden over! +:)+

Afbeelding
Mijn lengte is 1.66 en ik heb de jas in maat M :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:36

ik ben 1.67 en heb maat XXL van deze jas :) Kan er een winterjas onderaan, dat was mijn bedoeling ook

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 23:21

Bedankt allemaal +:)+ ik ga binnenkort maar eens kijken bij loesdau. Zie wel een aantal interessante op de site staan.

cannysweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:21

bij de Welkoop heb je heerlijke jassen van wax. en die zijn kort dus heerlijk op het paard.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:55

Ik heb van de winter zo'n wegwerkers jas gekregen voor op de kar (ik men alleen maar) en deze is ook geheel waterdicht.
Enige nadeel is dat je eruit ziet als een kerstboom.

Tevens heb ik nog een regenjasje van mountain horse. Goed waterdicht maar aan de ventilatie schort het wel een beetje dus bij intensief paardrijden word je wel nat maar dan anders.

Zo'n drizabone jas wil ik ook graag hebben, de hoed heb ik al, ideaal ding en lekker warm.

minibinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:27

Najoveh schreef:
Wij gebruiken tegenwoordig van die lange gele regenjassen:
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/o ... licker.jpg
(niet mijn foto)
Vroeger hadden we waxjassen. Die zijn degelijk, maar minder handig. Als het er lang op regent worden ze nogal zwaar, en als je ze dan uitdoet en op je paard bind helemaal klef...

De gele jassen kosten een stuk minder, zijn veel lichter, je kan ze gewoon uitschudden en ze zijn nagenoeg droog,... Je moet er alleen wel mee over straat durven :+

Ik ben ook al een poosje op zoek naar een lange regenjas en deze gele vind ik er geweldig uitzien, je valt tenminste op als je op de weg rijd of loopt!
Hoe vallen de maten, hoeveel kosten ze en denk je dat ik ze ook via internet kan bestellen?

Zijn ze ook ademend of ben ik nu te veeleisend? ;)

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:34