Ruiterroutes/paden Otterlo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 00:55

Wij gaan maandag eindelijk die kant op!

Even adressen opzoeken van de genoemde pleisterplaatsen...gaan een topweek krijgen!

Gaia

Re: Ruiterroutes/paden Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:42

Veel plezier!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:48

Ik hoop dat je mooi weer hebt :) en een vliegenruitrijdeken is momenteel ook geen overbodige luxe :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:11

Wij zitten er nu, helemaal super. Gister het wekeromse zand uit gevlucht met 100 dazen om ons heen die niet weggingen . Paarden werden helemaal gek en wij ook, was gewoon een hele zwerm. Dus het wekeromse zand bezoeken wij wel in het najaar :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:35

Splash_ schreef:
Wij zitten er nu, helemaal super. Gister het wekeromse zand uit gevlucht met 100 dazen om ons heen die niet weggingen . Paarden werden helemaal gek en wij ook, was gewoon een hele zwerm. Dus het wekeromse zand bezoeken wij wel in het najaar :)

Je moet ook daar gaan rijden waar de dazen niet zitten :)*

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 11:39

Maar dat weet je toch niet altijd van te voren? En met slechter weer zul je ze ook niet snel zien, dus aanstaande week gewoon een slechte dag uitkiezen om die kant op te gaan :P

Vandaag inpakken! En hopelijk loopt paardlief weer 100% goed, anders mag mijn oude pony mee...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:45

Als je een koele nacht hebt gehad, kun je vroeg in de ochtend daarheen, dan valt het nog een beetje mee. Zodra de temperatuur richting 20 graden gaat worden ze weer actief en er zitten er echt veel daar.
Mij krijg je dus ook voorlopig niet naar het Wekeromse zand, dat kan in september wel weer ;) En er is zat te rijden de andere kant op (Edese bos, Edese hei, Noord en Zuid Ginkel, Roekelse bos, etc.)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 11:47

Dat is dus allemaal beter qua dazen? Dan slaan we Wekeromse gewoon over, makkelijk zat!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:47

Ze zaten werkelijk overal en bleven meevliegen. Wij gaan nu richting de edensche heide. Roekelse bos is ook hartstikke leuk om te rijden, via daar kom je overal. En al veel wild gezien ook... zo eerst nog even in de hottub.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:49

Ja; het WZ was echt een hel qua dazen. Zelfs vandaag gaan we het maar niet proberen. Snap nu wel waarom er zo weinig hoefafdrukken op de paden stonden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:04

Alle plekken op de Veluwe hebben zo hun dazen, als je hier wat langer woont leer je die plekken wel kennen en mijd je ze :D
Ken je het hier niet dan gewoon een goede vliegenuitrijdeken en hoofdkap op doen :D

Voor de ruiter lijkt dit me wel wat :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 08-07-12 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:05

Hihi, daar wordt je toch hartstikke scheel van? :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:09

Je hebt je ruitenwissers toch ook aan als het regent :D

ladybianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:15

wat ik altijd gebruik als ik een buitenrit ga maken en het is bijv. benauwd weer dan spray ik Aloë first op mijn paard en die houden de dazen en andere insecten op afstand. Werkt echt heel goed.. en als je paard er in het land ook last van heeft kan je het ook gerust op sprayen. Ik zelf ben erg tevreden over dit product, alles is namelijk 100% natuurlijk wat ik ook erg belangrijk vind! :D

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 13:03

Hihi zo'n hoed heeft een van de kangaroeknuffels die ik vroeger had :P

Ach, het scheelt wel, weer ziet er neit heel goed uit voor komende week, dat scheelt ook een zooi dazen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:09

ladybianc schreef:
wat ik altijd gebruik als ik een buitenrit ga maken en het is bijv. benauwd weer dan spray ik Aloë first op mijn paard en die houden de dazen en andere insecten op afstand. Werkt echt heel goed.. en als je paard er in het land ook last van heeft kan je het ook gerust op sprayen. Ik zelf ben erg tevreden over dit product, alles is namelijk 100% natuurlijk wat ik ook erg belangrijk vind! :D

Heb je dat ook al eens uitgeprobeerd in dazenparadijs oost-Brabant? Ik ben benieuwd naar je bevindingen........

ladybianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:24

ikke schreef:
ladybianc schreef:

Heb je dat ook al eens uitgeprobeerd in dazenparadijs oost-Brabant? Ik ben benieuwd naar je bevindingen........

Alleen de vrouwtjesdazen die vallen aan .De mannetjes voeden zich met nectar of plantensappen.
De vrouwtjesdazen die komen af op de geur.. Dazen kunnen je paard dus moeilijker vinden doordat je die spray op ze spuit en dus eigenlijk een geur barricade aanmaakt. ook vinden de dazen de spray niet "lekker" dus komen niet op je paard af.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:35

Leuke theorie, maar zoals gezegd, heb je dat in dazenland uitgeprobeerd? De ervaring leert namelijk dat als er VEEL dazen zijn, ze overal doorheen komen. Dus als het met dat aloe veraspul niet zou zijn, zou heel Brabant dat vast allang in gebruik hebben. -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:42

Daarom gebruik ik het hier ook niets meer. Een deken helpt veel beter :)

ladybianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:46

Waratje schreef:
Leuke theorie, maar zoals gezegd, heb je dat in dazenland uitgeprobeerd? De ervaring leert namelijk dat als er VEEL dazen zijn, ze overal doorheen komen. Dus als het met dat aloe veraspul niet zou zijn, zou heel Brabant dat vast allang in gebruik hebben. -O-

eerlijk gezegd nee ik heb daar nog niet gereden met mijn paard maar ik denk dat het proberen waard is.. en het product heeft een 100% product tevredenheid 30 dagen geld-terug garantie, doen ze ook niets voor niets denk ik :P maargoed ieder z'n eigen mening.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:07

Kom een keer gezellig hier rijden, deze zomer. Dan kunnen we de dazen in gradaties opzoeken :j
Maar als je het niet erg vind krijgt mijn paard wel (ook) haar vliegendeken op.....

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:31

Leuk! Hier ben ik in april nog geweest. Echt een geweldig gebied, bij zaten op the Mill Ranch en konden vanaf daar met gemak richting wekeromse zand(toen nog geheel daasvrij) en Edense en Ginkelse heide. Hebben ons zeer goed vermaakt en samen met de paardjes genoten van de omgeving. Wat een aanrader!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:46

Zelfs een deken hielp niet tegen die zwerm van gister DD :(

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:48

Daarom zul je DD (en mij) in de zomer niet tegenkomen op het Wekeromse Zand :+

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:49

Vandaag tijdens het bosritje Otterlo en omgeving ook zo last gehad van dazen het stikt ervan, ik heb er vandaag aardig wat dood geslagen (weer een paar minder ;-) )