Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en een vliegenruitrijdeken is momenteel ook geen overbodige luxe
Splash_ schreef:Wij zitten er nu, helemaal super. Gister het wekeromse zand uit gevlucht met 100 dazen om ons heen die niet weggingen . Paarden werden helemaal gek en wij ook, was gewoon een hele zwerm. Dus het wekeromse zand bezoeken wij wel in het najaar

En er is zat te rijden de andere kant op (Edese bos, Edese hei, Noord en Zuid Ginkel, Roekelse bos, etc.) 

ladybianc schreef:wat ik altijd gebruik als ik een buitenrit ga maken en het is bijv. benauwd weer dan spray ik Aloë first op mijn paard en die houden de dazen en andere insecten op afstand. Werkt echt heel goed.. en als je paard er in het land ook last van heeft kan je het ook gerust op sprayen. Ik zelf ben erg tevreden over dit product, alles is namelijk 100% natuurlijk wat ik ook erg belangrijk vind!
ikke schreef:ladybianc schreef:wat ik altijd gebruik als ik een buitenrit ga maken en het is bijv. benauwd weer dan spray ik Aloë first op mijn paard en die houden de dazen en andere insecten op afstand. Werkt echt heel goed.. en als je paard er in het land ook last van heeft kan je het ook gerust op sprayen. Ik zelf ben erg tevreden over dit product, alles is namelijk 100% natuurlijk wat ik ook erg belangrijk vind!
Heb je dat ook al eens uitgeprobeerd in dazenparadijs oost-Brabant? Ik ben benieuwd naar je bevindingen........
Waratje schreef:Leuke theorie, maar zoals gezegd, heb je dat in dazenland uitgeprobeerd? De ervaring leert namelijk dat als er VEEL dazen zijn, ze overal doorheen komen. Dus als het met dat aloe veraspul niet zou zijn, zou heel Brabant dat vast allang in gebruik hebben.
maargoed ieder z'n eigen mening.