Op buitenrit in rengalop.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lisanne

Re: Op buitenrit in rengalop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:25

Mn vorige pony's liet ik regelmatig lekker gaan :j. Lossere teugel en lekker gaan! Met mn huidige paard is dat geen succes dus met hem iets rustiger, maar we zijn het wel een beetje aan t opbouwen. Nu doen we een behoorlijk harde middengalop haha.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:27

heb helaas alweer 2,5 maand niet gereden op het strand, vanwege een blessure (die ik heb opgelopen :') ) en nu omdat het andere paard een virus heeft opgelopen waardoor we dus niet kunnen rijden :+ Dusja, dont be jealous :') Ik galopeer overigens meestal met losse teugel, doe de meeste dingen wel met losse teugel, mevrouw wil wel eens haar hooft tussen haar benen doen en dan is het wat handiger voor mij om mijn evenwicht niet te verliezen :') (foto's staan in topic in mijn OS, snap je wel wat ik bedoel :)) )

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:37

maar is het dan juist niet verdtandig om je teugels kort te houden? zodat je niet gelanseerd word?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:38

Pentax schreef:
Nee nooit, ben ooit bijna tegen een stel mannetjes herten opgebotst. Van 70 naar 0 km/u in een paar sec. vond ik wel wat eng hoor. :+

Dat is eng ja, heb ik ook meegemaakt op een pad wat normaal open was en ineens dicht was gemaakt met 4 lijnen prikkeldraad.
Was met een andere beginnende ruiter en keek af en toe achterom, gelukkig zag ik net op twee meter afstand het prikkeldraad en konden we op tijd stoppen.
Wil niet weten hoe het afgelopen zou zijn als we er met deze snelheid doorheen geknalt waren, gelukkig is het goed afgelopen.
Tja, dan schrik je wel even......

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:39

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:40

Mijn paard mag lekker voluit hoor. Ik zorg er wel voor dat ik een lang, egaal stuk ruiterpad voor me heb en er geen mensen of andere ruiters in debuurt zijn natuurlijk. Maar hij zou beledigd zijn als hij niet minstens een keer vol gas zou mogen ;)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:43

Bij moet het wel. Vaderlief was vroeger jockey en mijn stiefmoeder ook dus hadden ze nu het goede idee om 1 renpaardje te fokken. Dat paard kreeg als jaarling een klap op zyn kogel en is nu aan het revalideren. Papa stond in juli opeens met een trailer voor de poort, ikke gelijk kijke wat er in stond en het was een 2-jarige engelse volbloed merrie. Het is een schatje en je kunt er de hele dag klef mee doen alleen het is een kleintje en als je begint met canteren is ze behoorlijk pittig. Dus ons vind je vaak in rengalop door he bos.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:45

Oh AlMaraam wat klinkt dat onwijs gaaf!!!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:48

lifaya schreef:
Oh AlMaraam wat klinkt dat onwijs gaaf!!!

In het begin was het ff wennen omdat ik een echte broekschijter ben maar het is nu al beter. Ik train haar altijd in het bos met iemand anders maar als ze meot trainen op de baan rijd mijn stiefmoeder haar altijd. Met mijn arabje ga ik eigenlijk nooit in rengalop

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:08

Zodra het kan (lees: zand goed, overzichtelijk etc. etc.), pakken wij ook een rengalop mee. Roosje gaat dan gewoon helemaal voluit, met losse teugel.

Heerlijk vinden we dat!

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 09:18

Jahoor!
Heb laatst met mijn baas (zit in de renpaarden) en ritje mee gereden met eigen arabier.
Toen gingen we naar een ander bos dan waar Sien en ik altijd rijden. En in ons eigen bos zijn niet echt goede race paden, dus ik heb Sinobe nog nooit echt kunnen laten gaan sinds ik hem heb (4/5 maanden)
Maaargoed, wij dus mee op die rit, en toen kwamen we op de Ermelose heide, nou, en daar kun je hard!
Zo hard was ik nog nooit gegaan, ik wist natuurlijk zijn topsnelheid ook niet, en voor die tijd nooit volbloeden gereden. Achteraf bleek dat we wel rond de 60 km p h gingen hah :+

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:21

blensink schreef:
Pentax schreef:
Nee nooit, ben ooit bijna tegen een stel mannetjes herten opgebotst. Van 70 naar 0 km/u in een paar sec. vond ik wel wat eng hoor. :+

Dat is eng ja, heb ik ook meegemaakt op een pad wat normaal open was en ineens dicht was gemaakt met 4 lijnen prikkeldraad.
Was met een andere beginnende ruiter en keek af en toe achterom, gelukkig zag ik net op twee meter afstand het prikkeldraad en konden we op tijd stoppen.
Wil niet weten hoe het afgelopen zou zijn als we er met deze snelheid doorheen geknalt waren, gelukkig is het goed afgelopen.
Tja, dan schrik je wel even......

Dat meen je :oo He wat naar!!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:31

Wij doen dat ook. Paardjes hebben het ook af en toe nodig. Er is hier wel vel wol dus af en toe een overstekende wilde kat of wat reeen tussen de struiken.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:12

Een keer op het strand. Wat was dat leuk. Alleen er was erge wind dus had je echt tranen in je ogen :')

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:14

mnka schreef:
Een keer op het strand. Wat was dat leuk. Alleen er was erge wind dus had je echt tranen in je ogen :')

ik huil al in draf op mijn paard :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:14

Ik knalde laatst met een handgalop ook bijna tegen een hert aan in het bos :+ Whitney zag het niet, gek genoeg, normaal word ze helemaal gek, maar dat hert (mannelijk) liep op 2 meter afstand voor ons en wij in galop erop af, hert liep gewoon rustig door :')

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:17

haha,

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:22

Wij gaan in de zomer maanden ook altijd in het bos rijden in rengalop.
We hebben 1 pad gekozen die veilig is en die heel erg lang is en breed.Als de paarden dit pad zien weten ze het al,ze mogen gaan!Ze zijn al wat ouder maar gaan nog behoorlijk hard.Soms vinden wandelaars en fietsers het niet zo prettig dat wij daar voorbij komen stuiven in de zomer.Het zandpad is dan erg droog en stuift het zand op,je ziet dan een flinke stofwolk achter ons.
Ik heb een filmpje dat we ze laten gaan.
View My Video
Laatst bijgewerkt door gohya op 13-02-12 11:26, in het totaal 2 keer bewerkt

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:23

ja ik en mn paard vinden het heerlijk! wij gaan altijd langs de dijk dat is km lang
komen ook geen wandelaars of verkeer
mn paard gaat echt hard! we doen ook vaak wedstrijdjes en mijn paard gaat tot nu toe het snelst
en hij is al 18 jr en 180 groot!! en als ik wil stoppen stopt hij meteen :-)
denk niet dat ik ooit nog met hem in rengalop kan doen, hij word nu echt ouder en ik zwanger..
mischien over een tijd met 1 van mn andere paarden :-p

de vos is mijn paard :D
http://www.youtube.com/watch?v=q8GlBm08dLA
Laatst bijgewerkt door tessie1985 op 13-02-12 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:23

Oh die zandpaden zijn ideaal! Die heb je veel op de veluwe! Heb wel een paar x op zo'n zandpad gereden, maar helaas is dat al een tijdje geleden, althans, het voluit gaan :P

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:24

jaa heerlijk :) je merkt dat de paarden daarna ook helemaal opgelucht zijn.
lekker rennen.
mn pony's kennen t precies wanneer t mag dus geen dom onhoudbare situaties. al worden'
ze op sommige paden natuurlijk wel erg vrolijk:p

mn paard begint t nu te leren. haha. heb m nu 3 maanden maar int begin ging ie gewoon braaf hard
galoperen. dressuurpaard :+ maar nu begint ie ook de race knop te kennen. heerlijk :D zolang ze maar weer stoppen
als ik t wil. maar dat doet ie. wil toch ooit nog sgw met m starten dus hij moet wel beetje doorlopen

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 11:24

Gohya ik kan je filmpje niet zien, kun je de link geven?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:27

Al gedaan.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:32

Ha die van mij gaat als het hem te lang duurt zelf altijd een sprintje maken. Eerder deed ik nog wel eens een wedstrijdje met iemand van de manege maar ze weten dat ze niet van die kleine kunnen winnen ;)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 11:36