Enjoy the Ride ritten in Leersum

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyan

Re: Enjoy the Ride ritten in Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:13

Dank je wel Shaar. Ik had bij enjoy the ride gekeken en daar staat dat niet vermeldt..
Ik ga het meteen doen!

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:29

Hoe lang doe je eigenlijk gemiddeld over de 17 of de 26 km rit? Ervan uit gaande dat wij geen getrainde enduranceruiters en paarden, maar gewoon buitenrijvolk zijn :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:34

17 kilometer, rustig aan:

uurtje of 2,5 schat ik.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:37

Wij gaan inderdaad voor de 17 km, lang zat. En als we toch snel terug zijn doen we gewoon nog een stukje extra meepakken, wij zijn daar al vaker geweest dus kennen de weg wel een beetje :)

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:52

Ik rijd in de zomers veel op de Veluwe en als ik al wat opgebouwd had dan zou ik wel voor de 26 km durven gaan. Maar voor ons is het een van de eerste (langere) ritten van het seizoen en de week erna heb ik ook een rit voor KIKA in Vogelenzang dus voor ons wordt het ook de 17 km denk ik. Zou je rond 11 uur kunnen starten of vinden ze dat te laat?

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:12

Nee hoor, dat kan wel ;) Ik ben 9 april met de paasrit in Ermelo meegeweest, daar deden zo'n 165 deelnemers aan mee. Dus er wordt zelfs tot ver na 11 uur gestart ;) Ik heb aangegeven rond de middag te willen starten, dus 11 uur is ook prima hoor :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:12

Vorig jaar heb ik iets meer dan 4 uur over de 26 km gedaan. Alle gangen afwisselend. Ging prima! Als ik mee doe, zou ik waarschijnlijk weer voor die afstand gaan. Moet ze wel aankunnen.

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:28

Ik ben vandaag met de app van endomondo duinritje gaan maken en we hebben een rustig ritje gereden. 17 km in 2 uur en 52 minuten gaf hij aan. Veel gestapt. Dit trok mijn knollie prima. Ik ga de 13e opgeven voor de 17 km en wil dan ietsjes pittiger rijden dan vandaag.
Hoewel... ik zit de week ervoor ook op de Veluwe en als ik daar al wat voorwerk doe..... mmmmisschien toch de 26 :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:37

Ik weet nog niet voor welke ik ga, denk de 17. Zoek alleen nog een maatje om mee samen te rijden in mei.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:43

Hoi kelly ik zoek ook een maatje, want ik ben ook alleen!ik heb alleen een 4 jarige... denken jullie dat dit te zwaar is?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:54

Dat ziet er gaaf uit! Wordt dit ook op meerdere plekken georganiseerd?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:26

Bij mijn vorige Enjoy the Ride rit dacht ik te hebben gelezen in het regelement dat je paard minimaal 5 jaar moet zijn.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 11:57

@ alesandravdl: Jij kan je paard het beste inschatten, ik weet niet hoe intensief jij normaal traint en wat hij/zij gewend is. Ik denk dat we er ongeveer 2,5 uur overdoen en dan hebben we onderweg 1 stop.

Als het waar is wat Tancreda4 zegt, zou ik als ik jou was even het regelement raadplegen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:10

Even nagekeken, moet minimaal 4 zijn, dus dat kan :)

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:11

Ik schrok ook al... Mijn paardje wordt in mei pas 5 jaar. Maar ik rij regematig langere buitenritten en dat gaat prima.
Kelly op wat voor niveau wil jij rijden als je een maatje zoekt? Ik wil namelijk ook graag met iemand samen starten en ben even benieuwd wat je verwachtingen zijn :)
Groet Gerda

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 14:31

@ Kyan, dat maakt mij niet zoveel uit, ik heb een KWPN merrie met een behoorlijk tempo, maar als dit te hoog ligt voor de ruiter die mee is, dan heeft ze zich te schikken en dit gaat altijd prima. Ze blijft erg goed ''bij'' me en pas als ik zeg dat ze mag gaan, dan gaat ze (wat tempo betreft). Hoe rij jij de rit graag?

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:40

Ik houd wel van een beetje tempo, wil graag wat aan mijn pony's conditie werken. Dus wat meer stukjes draven (een soort van intervaltraining) zou voor ons fijn zijn. Maar plezier staat voorop hoor! Ik heb een kleine (1.52 m) pittige (maar brave) friese merrie van bijna 5 jaar. Zou jouw voorkeur uitgaan naar de 17 of 26 km?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 14:43

Weet ik nog niet, hoelang zou je doen over 26 km? Over de 17 ong. 1,5/2 uurtjes (met het tempo erin)?

Qua starten wil ik het liefst een beetje vroeg starten (uurtje of 10/11?), ben helaas afhankelijk van pa & ma en wil hun dag ''zo min mogelijk in de weg zitten'' dus om 1 uur starten vind ik een beetje flauw/onhandig voor hun. Moet even kijken hoe ik dat ga regelen, als we de 26 km gaan doen, kan het best zijn dat ze me droppen en weer halen, en bij de 17 km nemen hun mischien de hond mee waar ze dan mee gaan wandelen. Maar dit moet ik dan even overleggen.

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:53

Ik heb afgelopen zondag een hele rustige rit met veel stappen gereden van 17 km en daar deden we 2 uur en 3 kwartier over gemiddelde tempo was 6 km per uur hihi. Ik neem aan met meer draven inderdaad 2 uur ongeveer. Wyckes draftempo ligt denk ik niet zo hoog als dat van jouw KWPN-er :) 26 km doen we denk ik zo'n 4 uur over? Overleg maar even. Het maakt mij niet zoveel uit, ik denk dat ik vanaf mijn camping adres vertrek met de trailer dan maakt starttijd mij niets uit. Ik moet alleen om 18 uur weer terug op stal zijn ivm sluitingstijd manege. Dus wil uiterlijk om 15.00 -15.30 uur terugrijden met de trailer.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 21:40

@ Kyan, ik denk dat het het handigst is als we de 26 km rijden (voor mij dan). Dan vraag ik aan mij pa of hij mij gewoon brengt en komen mijn ouders me ook weer ophalen. 4 uur is te lang om te wachten en dan kan hij verder dingen doen die hij wilt doen. Hij gaat daar namelijk niet 2 uur in zijn uppie op mij zitten wachten (en geef hem ongelijk). Mijn moeder moet namelijk gewoon werken in de ochtend en mijn pa is niet het persoon dat in zijn eentje met de hond, 2 uur lang gaat wandelen. :+

Plus dat ik zo'n lange rit wel leuk vindt om te rijden aangezien Wiba en ik bosritten echt moeten plannen en we daar op dit moment maar zo'n 1x per maand komen. Dus als jij dit prima vindt, dan doen wat mij betreft de 26 km. Ik dacht zelf aan een starttijd van 10 uur? Dan zijn we rond 2 uur binnen?

Leersum ligt opzich voor ons goed te doen, denk 20 minuten rijden met de trailer.

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:06

Is goed dan rijden we de 27 km. Ik ga mij opgeven met starttijd 10 uur. Mijn naam moet je even vermelden bij je starttijd dan starten we samen. Als je mij ook nog even je naam stuurt :)

Groet Gerda Lansen

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 10:55

Kelly Zuijdendorp. ;)

Waar geef jij je op, via de site van ETR of .. ? Ik zag ergens ook een email adres staan.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:03

denk toch dat ik ga even kijken...is wel moederdag maar meiden zijn nog jong kan het best een dag naar voren halen :d.

Wie gaat er voor de 26 km?. En wil meerijden.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:28

Ik wil wel mee. Als ik de Fries mee mag nemen wil ik wel voor de 26 km gaan en samen rijden. Als ik met m'n pony ga, rij ik de kortere afstand. Ik zal het morgen even aan de eigenaar vragen en het laten weten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:32

Tot wanneer kan je je eigenlijk opgeven? Ik twijfel nog, omdat het moederdag is, weet niet of ze dat grappig vind. Maar ik wil eigenlijk wel. Dan ga ik waarschijnlijk alleen. Afstand weet ik dan nog niet. Vorige keer de 26 gedaan, maar ze is nu wat minder getrained.