Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
idefix4 schreef:Bij witte hoeven wel opletten, dat het niet te hard slijt. Maar idd, mijn paard heeft zelfs nog nooit ijzers onder gehad. Die zou volgens mij mét ijzers meer moeite hebben.
x_Quinta_x schreef:Wat leuk om hier veel dingen te lezen van pro-blootvoets. Want op bokt heb je toch ook veel contra-blootvoets.
TS als je graag wat meer info wil lezen over blote hoeven en natuurlijke slijtage (dus bv door over harde wegen te gaan) dan is http://www.hoefnatuurlijk.nl een heel goede site. Is misschien niet jouw bedoeling zijn om over te stappen naar natuurlijk bekappen. Dat hoeft ook helemaal niet, maar daar kun je ook veel dingen terugvinden over: wat is het hoefmechanisme, waarom is dat belangrijk, waarom is een blote hoef gezonder dan een hoef met ijzer, waarom kunnen ze ook over straat zonder ijzer....
Ik ben de site gaan lezen naar aanleiding van mijn paard met HKO en ik wil ondanks mijn paard zijn hoefprobleem nooit nog ijzers.