Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het moet toch niet gekker worden. Gister werd het helemaal erg!
... En toen ging ze op een drafje lopen... Ik helemaal blij
Na een paar meter een schouderklopje, en braaf paard geroepen.
Ik drijf haar flink aan, want ik begin het nu wel echt goed zat te worden want ze is gewoon aan het keten. Gaat ze weer stijgeren en weet ze zich op een haal smal uitgesleten paadje om te draaien! Ik kan haar dus ook bijna niet meer omgedraait krijgen want het pad is te smal om op te draaien! Dus weer afgestapt, sta ik daar met een dubbelgevouwen paarrd met het zweet op mijn rug, mijn best te doen om haar weer zonder gebroken been goed om op het pad te zetten, GAAT DIE STOMME EZEL STAAN TE VRETEN!
AHHHHH!
die dit soort ongein van paarden, vooral jonge paarden, heel snel de kop indrukken. Het heeft idd. te maken met leiderschap. Hoe ze het daar aanpakken zal velen van ons tegen de borst stuiten maar het werkt wel. Rijden, rijden en nog eens rijden. Geen prutsmuts, aanpakken en zweep erover als de paarden ergens niet langs willen. Never toestaan dat ze achteruit lopen. Het gaat er soms raar aan toe en een gemiddelde ruiter had al tig maal zand lopen happen of achterover geslagen met paard en al. Dit klinkt misschien heel bruut maar het werkt wel. En de ruiters waar ik over praat rijden echt mee in de top, zowel nationaal als internationaal. Soms is het maar goed dat je niet altijd weet wat er achter de schermen gebeurd om een paard gehoorzaam te krijgen om een parcours te kunnen springen. Want daar draait dit ook om, gehoorzaamheid. Met grondwerk los je dit probleem ook echt niet op, aanpakken en doorpakken wel. Ik begrijp dat jij hier niet consequent in durft te zijn, wat heel logisch is! Aan ongelukken heeft niemand iets. Vraag een proffesional, welke dit aandurft en laat degene met jou paard op buitenrit gaan een aantal keren. Als je dit probleem niet oplost zijn buitenritjes niet meer ontspannen en dat hoort het wel te zijn. Voor zowel paard als ruiter. Succes en doe voorzichtig! lucybakker schreef:Heel vervelend en vooral ook gevaarlijk is dit. Ik herken dit gedrag. Ik kom vaak op proffesionele stalen en daar heb je ook kundige en proffesionele ruitersdie dit soort ongein van paarden, vooral jonge paarden, heel snel de kop indrukken. Het heeft idd. te maken met leiderschap. Hoe ze het daar aanpakken zal velen van ons tegen de borst stuiten maar het werkt wel. Rijden, rijden en nog eens rijden. Geen prutsmuts, aanpakken en zweep erover als de paarden ergens niet langs willen. Never toestaan dat ze achteruit lopen. Het gaat er soms raar aan toe en een gemiddelde ruiter had al tig maal zand lopen happen of achterover geslagen met paard en al. Dit klinkt misschien heel bruut maar het werkt wel. En de ruiters waar ik over praat rijden echt mee in de top, zowel nationaal als internationaal. Soms is het maar goed dat je niet altijd weet wat er achter de schermen gebeurd om een paard gehoorzaam te krijgen om een parcours te kunnen springen. Want daar draait dit ook om, gehoorzaamheid. Met grondwerk los je dit probleem ook echt niet op, aanpakken en doorpakken wel. Ik begrijp dat jij hier niet consequent in durft te zijn, wat heel logisch is! Aan ongelukken heeft niemand iets. Vraag een proffesional, welke dit aandurft en laat degene met jou paard op buitenrit gaan een aantal keren. Als je dit probleem niet oplost zijn buitenritjes niet meer ontspannen en dat hoort het wel te zijn. Voor zowel paard als ruiter. Succes en doe voorzichtig!
Of kan ik dit beschouwen als open sollicitatie ?