Hoever ga je met je paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:15

Windmolenpark: check
Kermis: check
Fietstunneltjes: check in veelvoud
Viaducten over spoor, snelwegen, kanalen: check in veelvoud
landende vliegtuigen op schiphol: check
de sluizen bij IJmuiden: check
IJsje kopen met paard (ook voor paard): check
Koffie op een terras down town Ouderkerk aan de Amstel: check, inkl wortels en brood voor de paarden!
Directievergadering verstoren op Schiphol-Oost: check :D :o
zwemmen in zee/meer: check
Uitvaartbegeleiding: check
stalen rijplaten: check
Automatisch laden van piepers op een vrachtwagen terwijl je erlangs loopt: check

En ik vergeet vast een heleboel wat ik in de afgelopen 20 jaar met diverse paarden heb uitgevroten.

Mijn huidige paard zou ik wel kunnen leren traplopen.
Ik ga niks uit de weg. Soms zoek ik dingen bewust op, om op die manier gecontroleerd het paard te leren omgaan met situaties. Wanneer je het bewust opzoekt, kun je namelijk eerst even rustig bekijken of de situatie veilig is en bij twijfel: wegwezen! Zo mogen jonge honden altijd kennis komen maken, als de eigenaar daarom vraagt. Het is goed voor paard en hond om te leren dat die ander niet iets is om schrik van te hebben of agressief tegen te doen. Mijn vorige paard was daar niet geschikt voor; dit paard doet het juist heel goed met honden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:11

ik ben een voorstander van het paard wereldwijs te maken maar in een speeltuin heb je niks te zoeken, net als in een park
je bent langzaam verkeer en volgens mij hoor je dan niet thuis op een parkpaadje

wandelroutes zijn ook leuk genoeg, bruggetjes hier in overvloed en het dorp in voor een ijsje vind ik ook redelijk normaal

zelf vind ik taluds op en af ook erg leuk om te doen alleen heb ik die hier niet, vorige locatie zaten er zat en toen het kanaal nog in aanleg was kon je daar ook leuk rondrijden

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:19

Met m'n paard langs linten rijden, over ijzeren platen rijden, bruggetjes.
Dat doet ze allemaal braaf.
Het zijn allemaal dingen die we in de loop van de tijd tegen gekomen zijn, onderweg.
Gewoon langs de weg of in het bos.
Ze worden er steeds makkelijker door.

Om nou naar een kermis, park, te gaan, of zoiets.
Dat zou ik niet doen, het lijkt te veel op aandacht vragen.
Wat heb je daar met een paard te zoeken?
Iets van: KIJK NAAR MIJ, IK ZIT OP EEN PAARD EN WIL AANDACHT

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:33

@ikke: Dat bedoel ik nou!
Beter dat je het een keer onder rustige gecontroleerde omstandigheden opzoekt (en langzaam op kunt bouwen) dan dat je in een keer met een probleem zit.

@Spatter: Ik reed over het gras. O:)

Zo ken ik een paar meiden van een manege waar ze nooit iets geks durven doen. Ze reden over een dijk, aardig stijl maar ik zou er zo af gaan, desnoods naast het paard. Maar die dijk werd steeds smaller. Op den duur konden ze volgens hun niet meer omdraaien en stonden ze doodsangsten uit dat het dood zou lopen.
Nou aan het eind konden ze er blijkbaar wel af en daar hadden ze "heel veel geluk mee gehad".
Ben ik nou gek of is het mooie aan een paard nou dat ze je overal kunnen brengen, met veel gemak. :')

Trouwens, ben ooit een keer in een speeltuin geweest, been there done that, en dan hoeft het ook niet meer. Ja mischien over een paar jaar met m'n andere paard, maar het is niet zo dat ik dagelijks in de speeltuin sta.
Bovendien wie moet er klagen als het godverlaten is?

Neehoor dan die mensen die een hele file veroorzaken of wiens knol meteen op hol slaat als ze wat ongewoons tegenkomen. :Y)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:37

Kermis gaat me toch net wat te ver, mijn paard heeft daar niets te zoeken. Hij mag toch niet in de botsautootjes.
Verder ga ik niet veel uit de weg hoor. Wat we hebben gehad;
- viaducten
- fietstunneltjes
- terrasjes pikken
- ijsjes halen te paard
- in het vennetje spelen in het hondenlosloopgebied (mag je komen te paard hoor)
- jonge honden kennis laten maken met paarden
- over ijzeren platen
- langs wapperende vlaggen / linten
- voetballende mensen naast de bak waardoor de bal regelmatig in de bak terecht komt
- rijden langs 80km wegen
en vast nog wel veel meer. Maar een speeltuin is voor kinderen, niet voor paarden. Dus daar komen we ook niet. Nou ja, paardlief is de speeltuin op stal wel eens opgelopen.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:40

Een geluidswal op? :P
Is echt al 3 jaar geleden maar ik heb het gedaan haha.

http://tinypic.com/r/e06dci/5

En die ijzeren platen heb ik ook eens gedaan!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:14

wij gaan ook overal langs en soms kom je onderweg de gekste dingen tegen. Die hoef je niet eens op te zoeken :D
Afbeelding
Altijd handig als je paard overal langs kan lopen. Vorig jaar hadden we een graafmachine als hindernis in de marathon. Goed dat we die al vaker van dichtbij hadden gezien ;)
De kermis kom je hier al gauw tegen als je van het ene bos naar het andere wil gaan en niet onnodig een uur om wilt rijden.
Ijsje kopen in het bos doen we in de zomer weleens. paard krijgt dan een horentje zonder ijsje. Wij eten lekker ijs :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:27

De Mac drive is zooo vet.. Geestig als ze dan vragen of je geen worteltjes wil :P
Maar nee, al eeuwen niet meer gedaan. We wilden met een groepje een Kerstrit maken door het dorp maar het was telkens veel te glad. Geldt dat ook? Of is dat niet uitdagend genoeg?
Verder kom ik nooit ergens waar kinderen zijn, speeltuinen e.d heb ik niks te zoeken. En schrik en TRAIL-training doe ik wel thuis dan..

Ik ben veel te bang dat ik andere mensen of mijzelf in gevaar breng als ik zomaar mij op dorpsfeesten ga begeven e.d
Een Sinterklaas-optocht is iets anders, dan houden mensen (meestal) ook rekening met het paard of de paarden in de optocht.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:25

Natascha schreef:
wij gaan ook overal langs en soms kom je onderweg de gekste dingen tegen. Die hoef je niet eens op te zoeken :D
Afbeelding
Altijd handig als je paard overal langs kan lopen. Vorig jaar hadden we een graafmachine als hindernis in de marathon. Goed dat we die al vaker van dichtbij hadden gezien ;)
De kermis kom je hier al gauw tegen als je van het ene bos naar het andere wil gaan en niet onnodig een uur om wilt rijden.
Ijsje kopen in het bos doen we in de zomer weleens. paard krijgt dan een horentje zonder ijsje. Wij eten lekker ijs :P

De scharen in Breda, ik herkende ze meteen haha!

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:26

Valt op je paard naar de Tour de Frans kijken ook onder de opties?

Eleandra

Re: Hoever ga je met je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:37

Midden in een restaurant achter de bar stond er ook nog niet tussen toch? O:)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:38

Fritsiej schreef:

Ik vind van ja, mijn vorige pony vond wielrenners dood en dood eng!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:47

Fritsiej schreef:

Welke Frans? O:)

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:49

Waratje schreef:
Fritsiej schreef:

Welke Frans? O:)

Hahaha Tour de France :')
Tja, ik moest terug rijden van wedstrijd, onder het zadel en dat was langs de route van de tour. Wat een bekijks hadden wij zeg. We waren wel één van de weinige die het perfect konden zien. Haha

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:56

Frieten halen, de ijskar stoppen en ijsjes halen, fietstunnels, naar school er mee gaan, ...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:27

We komen ook vaak grappige situaties tegen te paard.
Maar we gaan het ook niet opzoeken (behalve de Romeinse actie, maar het was niet de bedoeling dat we verkleed een showtje moesten doen, zie profiel).
En we hebben vorig jaar de moeder van een vriendin bij het treinstation opgehaald, was ook wel grappig :)
Het scheelt dat we altijd met z'n tweeën rijden, als een paardje het spannend vindt, gaat de ander wel.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:21

Ik doe het ook nooit expres, maar ik kom het tegen en denk: GAAAF! En dan voor ik het weet is ponylief er al langs haha.

Die geluidswal lijkt me overigens eng hoog. :') Ik zit bovenop de dijk al licht ongemakkelijk.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:11

Gypsy schreef:
Ik doe het ook nooit expres, maar ik kom het tegen en denk: GAAAF! En dan voor ik het weet is ponylief er al langs haha.

Die geluidswal lijkt me overigens eng hoog. :') Ik zit bovenop de dijk al licht ongemakkelijk.

Je kan echt over heel het dorp uitkijken dan, en aan de zijkant is een minder steil pas omhoog maar hij vond het wel spannend maar toch was hij echt heel braaf!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:22

ik zie niet wat er fout aan is hoor. waarom niet je paard trainen op 'enge' dingen? je paard leert er alleen maar van en dan haal je jezelf en anderen eigenlijk eerder uit gevaarlijke situaties. liever even rustig oefenen, als er bijvoorbeeld vlaggetjes hangen en je gaat er onderdoor, dan dat je paard van vlaggetjes schrikt op het moment dat het wel druk is..

op zo'n half regenachtige dag vind ik het dan ook wel leuk om even met shet de speeltuin in te lopen :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:25

Eleandra schreef:
Midden in een restaurant achter de bar stond er ook nog niet tussen toch? O:)

Er is op de Veluwe een restaurant waar een foto boven de bar hangt van een vrouw die op haar paard zittend aan de toog staat.
Ik ken namelijk de vrouw op die foto :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:37

BowieBonanza schreef:
Gypsy schreef:

Je kan echt over heel het dorp uitkijken dan, en aan de zijkant is een minder steil pas omhoog maar hij vond het wel spannend maar toch was hij echt heel braaf!

Dat geeft echt een kick ja, als een paard iets spannend vind maar toch braaf doet.

Da's wel een hele leuke foto ja, om in een bar te hebben. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:39

Is [naam] zo koudbloedig dan? Bruggetjes, lintjes, ijzeren platen, trappetjes, hobbeltjes, dijkjes, speeltuintjes, door woonwijken naar mijn huis (anderhalf uur lopen), over dingen heen springen, mee naar de tennisbaan tijdens een toernooi als mascotte, niks is raar en eng voor [naam] hoor.. :D
Zwemmen trouwens is ook leuk.

Edit: Ze is ook al in de bak los geweest bij de manege. Klinkt niet spannend maar [naam] is nog nooit op een manege geweest, tot nu... :Y)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 01:52

Hoe gekker hoe beter - mits veillig voor jezelf, omstanders (omgeving) en je paard. :)

Ik doe graag zo een dingen. :)
Laatste actie was een flínk eind het water in van een groot meer, actie ervoor was langs de trams op superdruk kruispunt. :)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 09:05

TurdusMerula schreef:
Hoe gekker hoe beter - mits veillig voor jezelf, omstanders (omgeving) en je paard. :)
:D :D :D

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:42

umm telt mee doen aan groot openlucht theater genaamd draak steken ook? paard is inmiddels draak/vuur proef. hahah

Ik hbe inmiddel heel topic gelezen ben ik gleukkig neit de enige die rare dingen doet te paard.

Betreft dat je niks te zoeken heb in speel tuintjes en dergelijk ben ik het niet helemaal eens. Als je niks kapot mjaakt of dergelijk en niemand heeft er last van.

Denk trouwens dat de klachten eerder over het feit paarden mest gaan dan over het gene dar jij door dat parkje rijd altans dat is mijn ervaring.

um trouwens telt achtervolgd worde door everzwijne ook mee als uitdaging?