Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En dat kost gewoon ook tijd en veel uren maken samen!
Ik wilde eigenlijk op alles apart reageren maar doe het toch maar even algemeen
Dus als een van ons iets niet trekt, spring ik eraf, wandel een stukje tot we beiden weer ontspannen zijn en dan kan ik zo weer rustig verder rijden.

Dat scheelt al.
Maarja, mensen zoeken het ook niet gauw achter mij
) Ergens is het oké, verantwoordelijkheids gevoel, maar momenteel sla ik een beetje door, en da's niet echt leuk meer.
dus elke keer dat ik gereden heb, ga ik door dat stukje angst. Echt, elke keer! Wat ik dan merk is dat ik stijver afstap, waardoor de kans dat je paard schrikt groter wordt. Wat voor mij helpt is ook een stukje mindfullness: me bedenken waarom ik het eng vind, dat het al 10000x goed is gegaan behalve die ene keer, dat ik in het nu leef, dat ik niet moet twijfelen, dat het goed gaat als ik gewoon doe wat ik wil doen, dat ik ervoor kies dit nu te doen, en dan bedenk ik hoeveel ik van mijn hobby (paarden + paardrijden) houd...
Echt superfijn meiden
Ik ga dit topic nog goed doorspitten en een aantal dingen op een rijtje zetten. Misschien wel even uitprinten om mezelf te helpen herinneren. Dit is de goede kant van Bokt. Ik ben al weer een stuk gemotiveerder. Had echt even een steuntje in de rug nodig. BEDANKT!
Roosje1987 schreef:Het is niet zo dat ze 100% bomproof is. Ze schrikt echt wel eens maar blijft altijd goed bij me. Ze is misschien twee keer in al die tijd in een galop weggeschoten van iets engs. Maar daar heb je het al, ze kán het dus wel doen
simodi schreef:Kan alleen maar instemmen en herkennen met wat hier gezegd en geadviseerd wordt!![]()
Sinds ik het 'moeten' heb gelaten voor wat het is, is het 'genieten' begonnen!
Binnenkort is er schriktraining op stal, maar weet nog niet of ik daar al aan mee kan doen. Kan wel vragen of mijn instructrice dit met mijn paard wil doen. Zodat ik mee kan kijken hoe braaf ze is
Roosje1987 schreef:@ Hyperion; Bedankt voor de tips en het meedenkenIk heb echter wel een andere visie wat betreft het afstappen. Ik heb veel het advies gekregen hier om alles op mijn eigen manier te gaan doen, op mijn eigen tempo. En zo ga ik het dan ook aanpakken. Ik merk dat als ik af en toe even afstap mijn paard en ik beide de rust terug kunnen vinden en dat vind ik belangrijker dan een gevecht aangaan met mijn (en eventueel haar) angst omdat ik zo nodig moet blijven zitten. Ik stap trouwens niet altijd af bij iets engs hoor, ik ga ook vaak de uitdaging aan, maar alleen als ik voel dat ik dat aankan en mijn paard er doorheen kan leiden. In de bak doen we alles. Ik heb zelfs een eigen plastic zeil die ik af en toe gebruik bij onze trail trainingen
Binnenkort is er schriktraining op stal, maar weet nog niet of ik daar al aan mee kan doen. Kan wel vragen of mijn instructrice dit met mijn paard wil doen. Zodat ik mee kan kijken hoe braaf ze is

Ik zal proberen om ook gewoon eens echt trots op mezelf te zijn als ik weer iets overwonnen heb
Ook al stelt het voor een ander misschien weinig voor.