1ste buitenrit voor mijn paardje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: 1ste buitenrit voor mijn paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 21:21

Kijk ik heb dus mijn beslissing genomen:
Ik ga het dus probeeren om hem te trainen,lukt het niet,neem ik mijn pony.
Breng ik zijn veiligheid in gevaar? neem ik mijn pony.
Heeft hij geen conditie? Neem ik mijn pony.
Is hij er niet klaar voor? NEEM IK MIJN PONY.
Is hij er klaar voor? Dan neem ik hem

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:23

Je kan mij niet wijsmaken dat je een paard die net gecastreerd is, in 2 weken op conditie kan krijgen. Daarnaast is 2 weken ook erg kort om hem voldoende te kunnen laten wennen aan en vertrouwen op een ruiter op zo'n evenement.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:30

TS maar ik vragen waarom je dit topic geopend hebt als je toch alles zo goed weet en toch je eigen zin doet.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:41

TS, ik ken jouw én je paard niet, maar ik kan een ding wel zeggen..
Ga alsjeblieft niet met je 2-jarige, nauwelijks ingereden paard naar een evenement, waar veel andere paarden en pony's komen. (Liever helemaal niet erop/ermee naar buiten, maar dat is een andere discussie.)
Je wil toch niet dat jou, jouw paard en misschien zelfs andere ruiters en/of paarden en pony's iets overkomt?! En dat allemaal omdat jij percée met een onervaren paard daar heen wilde?
Ga alsjeblieft dat dier niet binnen 2 weken proberen zadelmak te maken. De kans dat het volkomen fout gaat is zó groot, en daar worden jij én je paard echt niet gelukkig van.

Als je zo graag wil gaan met een paard, ga dan op je pony. Die heeft dit al vaker gedaan (neem ik aan), daardoor ontstaan er geen gevaarlijke situaties, en kan iedereen genieten van een leuke dag zonder eventuele ongelukken.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:49

TS, je vraagt in dit topic of het verstandig is om met je 2-jarige, zadelmakke paard een buitenrit/evenement te gaan meerijden.

Unaniem is het volgende advies: Niet doen, dat is niet verstandig.

Je paard zal hier op latere leeftijd zeker problemen van ervaren, bovendien is deze situatie volledig onnodig en kan je minstens zoveel lol beleven op een pony waar je lekker mee kunt rijden, dan een paard wat sowieso onwennig en onrustig zal zijn, gezien zijn gebrek aan ervaring.

Dit allemaal objectief gezien. Ik zal mijn subjectieve mening weerhouden om dit topic neutraal van mijn kant te houden.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:06

Kiichi schreef:
TS, je vraagt in dit topic of het verstandig is om met je 2-jarige, zadelmakke paard een buitenrit/evenement te gaan meerijden.

Unaniem is het volgende advies: Niet doen, dat is niet verstandig.

Je paard zal hier op latere leeftijd zeker problemen van ervaren, bovendien is deze situatie volledig onnodig en kan je minstens zoveel lol beleven op een pony waar je lekker mee kunt rijden, dan een paard wat sowieso onwennig en onrustig zal zijn, gezien zijn gebrek aan ervaring.

Dit allemaal objectief gezien. Ik zal mijn subjectieve mening weerhouden om dit topic neutraal van mijn kant te houden.

+:)+ Had het niet beter kunnen zeggen.
Je vraagt om mensen hun mening, en vervolgens, omdat jij het niet eens bent met hun mening, zitten ze volgens jou 'slecht commentaar' te geven :')

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:12

Een paard moet ook nog de spieren en conditie ontwikkelen en natuurlijk de balans, waanzin om zo snel te willen gaan en absoluut niet eerlijk tov je jonge paard. Neem de tijd.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:08

Als die pony je echt lief is, laat hem staan tot volgend jaar zomer. Er komt nu toch winter aan, ga lekker op je pony rijden, leer wat bij en zorg goed voor je King. Als je zo doorgaat beland hij voor zijn 10e eerder in de worst ivm gezondheids problemen dan in een dressuur ring met zijn 'z" ruiter.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:20

TS, weet je wat je ook in je achterhoofd kunt nemen...
Jij vertrouwd je paard misschien voldoende tegen die tijd.
Maar wat als jouw paard niet om blijkt te kunne gaan met de drukte van een evenement, denk dan eens aan al die mensen die jij bewust in gevaar brengt door kost wat kost dit te moeten doen.
Puur voor je eigen plezier, want je paard heeft hier niks aan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 20:05

Silence schreef:
Maar wat als jouw paard niet om blijkt te kunne gaan met de drukte van een evenement, denk dan eens aan al die mensen die jij bewust in gevaar brengt door kost wat kost dit te moeten doen.

Ik zge juist dat ik het niet zal doen als het te gevaarlijk is!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:07

CalipsoLover schreef:
Silence schreef:

Ik zge juist dat ik het niet zal doen als het te gevaarlijk is!

En wij zeggen dat het zeker te gevaarlijk is en daarbij ook niet eerlijk om van een zeer onervaren paard te vragen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:09

Jongens!! Hebben jullie niet door dat dit een reltopic is? Dit meisje vindt he alleen maar grappig als er gereageerd wordt. Als je haar profiel ziet, weet je al genoeg. Gewoon negeren dit soort toestanden.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 20:11

AnnemiekvM schreef:
Jongens!! Hebben jullie niet door dat dit een reltopic is? Dit meisje vindt he alleen maar grappig als er gereageerd wordt. Als je haar profiel ziet, weet je al genoeg. Gewoon negeren dit soort toestanden.

Wat weet jij er nou van?
JE kent me tog niet?
Reltopic? Dat denk je maar.Droom verder

GerdaPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:14

Weet je wat je daarmee moet doen! Ik weet het wel!

Je moet van die speciale zalf kopen bij 't Aogje in breda. Het heet soft and welness for horses SAWFH. Dit moet je op de gevoelige plekken smeren. Ik had dit ook en het werkte echt meteen! Hij voelde zich heel energiek. Hij voelde gewoon niks meer! Succes meid!

love u!

xxGerda

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 22:17

Goed nieuws! Ik heb idd een zalf op zijn wonde gesmeert een nieuwe dierenarts laten komen en die zij dat ik er woensdag al terug mee mogt beginnen,,Dus heb een week langer.Of ik dit ook ga doen,Weet ik nog niet

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:01

meisie zet je 2 jarige op t land en laat hem met rust...
ga lekker z rijden op je zogezegde pony die je niet heb.

verder ga ik me hier niet over inlaten

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:46

CalipsoLover schreef:
De leuke mensjes van bokt hebben dus echt gelijk! Ziek lachen :')
Ik heb super pony's en ben er trots op bokkers zijn dus gwn jaloers omdat hun geen pony of paard hebben

wablief? Jaloers.. op jou? toen ik 14 was reed ik toch echt een heel stuk beter dan wat ik heb gezien op de springfoto's van mij en je pony. Kom zeg, haal je hoofd uit je eigen kont en kijk eens even in de spiegel. je rijd beroerd, je hebt een ontzettende hoge dunk van jezelf, je rijd met een pessoa/martingaal en mexicaan op een paard, je rijd een 2 jarige in en je liegt meer dan het liegebeest zelf.

Jaloers, mensen als jou maken me juist enorm trots op mezelf. Want hoe je het wend of keert, ik rij niet met zulke martelwerktuigen, ik ga niemand vertellen dat ik Z ben ondertussen ik dat niet ben, ik rij een super vriendelijke tinker voor iemand anders, ga niet over zijn rug heen om er 'cool' uit te zien zoals je zelf doet, was enorm streng voor mezelf en hoe ik hoorde te rijden op die leeftijd en zal me nooit verlagen tot jou niveau.

Kleine snotaap, kinderen als jou moeten over de knie en een pak slag voor de kont. Stelletje on-consequente on-gedisiplinearde stelletje kleuters, stelletje dieren mishandelaars voor hun eigen gemoets rust en het versieren van het mannelijke snotaap... om ziek van te worden.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:32

Gister werd in 1 van je gesloten topics een hele goeie vraag gesteld nl;
Hoe komt het dan een jong iemand zo vijandig is??

Ts je stelt een vraag,je krijgt er antwoord op en vervolgens totaaaal geen respect naar iemand toe.
Ben je daar blij mee? Je typt niet eens fatsoenlijk Nederlands,je doet maar wat want wie gaat nou met een 2jarige aktief bezig???
Vraag eens een andere da om advies of een ander normaal denkend mens zoals bv een goeie instructie persoon 99% zal zeggen dat je pas op een leeftijd van 3-3,5jr bezig kan (tuurlijk voor die tijd 1keertje longeren van max 15min gaan ze niet dood aan) maar ga je meer doen....dan ga je botten/spieren/pezen aan het werk zetten die helemaal nog niet volgroeid zijn en zeker op latere leeftijd kan het paard daar erg veel last van ondervinden (blijvende schade)

Waarom ik nou toch weer serieus iets plaats?? *zucht* geen idee,hoop enkel dat je het paard en ieder dier in de toekomst en nu beter zal behandelen in ieder geval met meer wijsheid dan wat je nu denkt te hebben.

Nee ben niet jaloers voor dat je weer met dat suffe argument komt.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:58

Iemand die geïntresseerd is om eens mee te gaan kijken naar TS?
Ik zou haar wel eens Z willen zien rijden :')
Maken we er ineens een grote Bokt meeting van en kan TS ons tonen hoe verschrikkelijk goed ze kan paardrijden.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:29

Goeie Hammeke.

Je kan beter geen foto's meer plaatsen want dan kom je niet zo goed uit de verf. Houd het dan alleen maar bij liegen.
Al vind ik je topics wel hilarisch om te lezen. Een beetje humor zo in het midden van de week is nooit weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:52

Hammeke schreef:
Iemand die geïntresseerd is om eens mee te gaan kijken naar TS?
Ik zou haar wel eens Z willen zien rijden :')
Maken we er ineens een grote Bokt meeting van en kan TS ons tonen hoe verschrikkelijk goed ze kan paardrijden.

ik ga mee :') heb net je andere gesloten topic gelezen, en als je echt zo goed Z kan rijden, dan heb je best wel wat foto's. je rijd niet in een maandje Z. dus over het jaar heen zul je toch wel zeker 1 foto hebben. wel grappig dat je in je eigen leugens gelooft :') ik start morgen met m'n 1 jarig paard gp :')

en neem op die rit je pony toch mee. scheelt een hoop gestress. en als het fout gaat kan je hem nooit meer meenemen. heeft die een trauma. en wat heb je dan bereikt ? nouja niks. ja, een paard dat verpest is. al zal je hem nu op z'n 10de ook wel al op pensioen kunnen zetten.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:57

De vraag is natuurlijk ook tot hoever ze echt zelf paarden heeft, en of die pony op de foto's niet gewoon een verzorgpaard/pony is. Tot hoever bestaat die 2 jarige eigelijk wel, en krijgt het kind uberhaubt wel les. Ik vraag me bij dit soort mensen altijd af of ze geestelijk wel helemaal gezond zijn.

Ik hoef geen ts te zien rijden eigelijk, heb wel betere dingen te doen dan een 14 jarige puber te zien hobbelen op een paard. Zoals het gras maaien, of lui op de bank hangen reacties plaatsen op bokt.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:12

gooi niet teveel op zijn dak, en daarnaast als er iets fout gaat kun je zo weer opnieuw beginnen met beleren want vaak ben je eerder terug bij af, dan een ervaring rijker. hoe je het ook wend of keert jonge paarden hebben tijd nodig ,ook om alles te laten bezinken.
nee ik zou het niet doen. pak gewoon je pony dan maar voor een keer en gun hem de tijd van het normale zadelmak maken en heb er later ook meer plezier van!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:49

Ik denk eigenlijk dat hier iemand met een fake account zich bescheurt van het lachen hoe bokt reageert op een compleet onzin verhaal...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 17:37

Ik ben niet fake !