Alleen bosrit? Wat vinden jullie i.v.m. Ongewenste mensen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:34

Ik rij regelmatig alleen 's avonds door het (Amsterdamse) bos in het donker. Kom wel eens rare types tegen (laatst nog een man die achter ons aan fietste met een ballon die vroeg hoe oud we (waren toen wel met z'n 2en) waren e.d. en of we een ballon wilde :')), maar niet vaak en ik ben toch wel sneller, mocht het nodig zijn. Ik neem wel altijd m'n mobiel mee, maar dat is meer met de gedachte: mocht ik er vanaf lazeren.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:35

Ik ga eigenlijk nooit naar buiten zijn mijn paarden niet geschikt voor

Soms leen in de tinker van van mijn moeder die ik tevens zelf vroeger ook gestart heb dus ken het paard goed en dan ga ik ook gerust alleen
Zonder zweep enz op youtube staan filmpjes hoe je je moet weren als er werkelijk iets gebeurt

Gelukkig is de tinker redelijk breed en kan nog al hard galloperen en hoog steigeren (aangeleerd door mn zusje) nee ik ben niet bang in het bos kom er enkel met mijn paard

Maar ben wel bang in het donker en voor vreemde mannen op straat mij zul je zonder mijn Bordeauxdog savonds ook niet op straat tegen komen

tevens heb ik altijd en overal mijn 2 telefoons bij
bel altijd iemand als ik weg ga en meld waar ik heen ga en hoelang ik weg blijf als ik op stal ben bel ik dat ik weer terug ben
Afspraak hier is je zegt dat je een half uur weg blijft naar een uur nog niet terug belt mn vriend me neem ik niet op word er gezocht

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:35

Faily schreef:
Bedankt voor alle reacties.
Amsterdam is idd heel wat anders dan een bos waar je alleen bent :-) maar dat gaf je zelf ook al aan.

Pelryo, dat lijkt me idd behoorlijk eng zo'n man!

Vroeg me af of er veel mensen waren die alleen naar het bos gingen, mijn antwoord is dus, ja!

Zijn er nog meer mensen met goeie tips? Jammer dat pepperspray verboden is, haha

is dat verboden ja? Wist ik helemaal niet.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:37

ach een flesje verdunde verf doet het ook goed als pepperspray....

In de meeste bossen mag je tijdens zonsondergang en zonsopgang helemaal niet komen ;)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:41

Met mijn vorige verzorgpony reed ik veel buiten. Ik reed dan nooit helemaal alleen, maar wel stukken. In het bos was ruiterpad en fietspad. M'n moeder ging op de fiets en ik op de pony. Kwam haar dan elke tien minuten ongeveer tegen (als het ruiterpad en het fietspad elkaar kruisten). Zo kon ik lekker op m'n eigen tempo rijden, maar m'n moeder had ook de zekerheid dat alles goed ging :)
Heb wel 1 keertje gehad dat ik aan het rijden was op een weilandje wat ik als bak gebruikte (had geen bak, weilandje lag op 5 minuten afstand), ik was toen alleen en toen kwam er een man in een vrachtwagen, die zette dat ding neer en ging kijken hoe ik aan het rijden was. Dat vond ik niet echt prettig, ben toen maar heel relaxed weg gegaan, maar zodra ik uit zicht was wel gaan draven :P Weet niet wat die man deed daar, maar het voelde gewoon niet prettig.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:43

Gentlegiant schreef:
Soms leen in de tinker van van mijn moeder die ik tevens zelf vroeger ook gestart heb dus ken het paard goed en dan ga ik ook gerust alleen
Zonder zweep enz op youtube staan filmpjes hoe je je moet weren als er werkelijk iets gebeurt

Gelukkig is de tinker redelijk breed en kan nog al hard galloperen en hoog steigeren (aangeleerd door mn zusje) nee ik ben niet bang in het bos kom er enkel met mijn paard

Mijn Friezel heeft niet echt een aaibaarheidsfactor (lees, zodra er iemand in de buurt komt oren plat en lip optrekken), dat speelt uiteraard ook mee, die kan je best lekker opjutten en kan idd ook heel erg hard vertrekken. Maar die filmpjes lijken me wel interessant, heb je een linkje of zoekterm voor me misschien?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:47

Ik reed ook altijd zonder al te veel zorgen buiten. Totdat ik hoorde dat er bij de ruiterroute van mijn nieuwe stal een 'ontmoetingsplek' was. Toen heb ik toch maar even geinformeerd of ze daar lastig zijn voordat ik er in mijn eentje op uit trok...

Faily

Re: Alleen bosrit? Wat vinden jullie i.v.m. Ongewenste mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 18:05

Die filmpjes van youtube lijken me idd geweldig handing!
Haha, kan me voorstellen dat je je niet echt prettig voelt met een ontmoetingsplek!

Zou je een link willen plaatsen??

Vervelend van die mensen die je een akelig of onveilig gevoel bezorger, sofie!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:12

Tja als je zo gaat redeneren ga je dus ook nooit meer alleen fietsen op rustige wegen, of nooit meer met je hond wandelen want stel je voor. Eigenlijk kan je dan maar beter alleen binnen blijven en de deuren opslot doen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:14

_Sofie schreef:
Met mijn vorige verzorgpony reed ik veel buiten. Ik reed dan nooit helemaal alleen, maar wel stukken. In het bos was ruiterpad en fietspad. M'n moeder ging op de fiets en ik op de pony. Kwam haar dan elke tien minuten ongeveer tegen (als het ruiterpad en het fietspad elkaar kruisten). Zo kon ik lekker op m'n eigen tempo rijden, maar m'n moeder had ook de zekerheid dat alles goed ging :)
Heb wel 1 keertje gehad dat ik aan het rijden was op een weilandje wat ik als bak gebruikte (had geen bak, weilandje lag op 5 minuten afstand), ik was toen alleen en toen kwam er een man in een vrachtwagen, die zette dat ding neer en ging kijken hoe ik aan het rijden was. Dat vond ik niet echt prettig, ben toen maar heel relaxed weg gegaan, maar zodra ik uit zicht was wel gaan draven :P Weet niet wat die man deed daar, maar het voelde gewoon niet prettig.

Haha misschien was die vent wel gewoon aan zijn rijtijd. Dan moeten ze stoppen en enkele uren stil staan, en dan mogen ze ook echt niet verder.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:15

als je een lijk vind.. die doet niks meer.. (ik weet het nog niet fijn dan)

ik rijd reed ook altijd alleen. maar ik ging niet te ver het bos in.
en overdag in de schemer bleef ik er wel weg.

als ik daar al rekening mee moet houden werd ik helemaal paronide.

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 18:28

Het gaat niet om het lijk! :) Het gaat om de mensen die het lijk veroorzaakt hebben, en daar dus rond lopen!
Niet om iemand bang te maken, maaaaaaar om de tips, ideeen aan elkaar door te geven.

Zoals ik al eerder aan gaf, een aantal jaren geleden was de dochter van iemand die bij mijn vader werkt vermist. Later bleek dat zij van haar paard getrokken was, verkracht en vermoord.
Dan gaat het er niet om of je wel of niet bang bent, maar om de dingen waar je over denkt door de dingen die je mee maakt...

Dus aan reacties van, dan moet je in huis blijven zitten en de deur op slot doen?? Kunnen de ouders van zo'n meisje natuurlijk niets mee. Of de familie en vrienden die je zelf achterlaat als er iets gebeurd.
Het is geen domme actie om eens over consequenties naar te denken van de handelingen die je doet. Ee verdiepen in tips die je krijgt van andere mensen, of filmpje van youtube te bekijken. Ik zeg niet dat je over alles moet moet nadenken want als je gaat winkelen of wandelen met je hond kan er ook iets gebeuren. Maar alleen met je paard in een afgelegen groot bos is heel wat anders dan met je hond in een bos of park te wandelen waar je vaker mensen tegenkomt.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:38

Tuurlijk kan je best wel eens nadenken of sommige dingen verstandig zijn om te doen. Maar ik laat mij gehele leven niet vergallen door een idioot die ik misschien nooit van mijn leven ga tegen komen. Ik wandel met mijn honden ook in hetzelfde bos als waar ik rij. Ik ga twee keer per week lang met ze wandelen en dan loop ik dus twee uur door het bos. Ik voel me niet onveilig. En ik ben blij dat ik niet paronide ben, want dat gaat je leven behoorlijk bepalen. Nee hoor, voor mij is het bos nog steeds een leuk stuk natuur waar ik altijd heerlijk van kan genieten.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:54

Ik rijd al jaren in de bossen van zeewolde, en nu een keer gebeurd er iets hier. Verder een dood (oeps verkeerde keuze) dorp. Wel meestal mijn zweep mee tegen indringers maar dat zijn veelal de vliegen. Als je iets verdacht ziet een lekker sprintje trekken, dan houden ze je echt niet bij.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:58

Ik denk dat als ik mijn hond bij me heb en ik word aangevallen in het bos dat diegene dat niet meer na kan vertellen of die gaat heel veel pijn hebben := Denk namelijk niet dat me hond dat zomaar toe laat ;) Dus ik heb eigenlijk altijd wel een veilig gevoel met mijn hond bij me!

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 19:29

Hahaha, ik denk ook wel dat me hond mij helpt, maar hij komt uit Spanje uit een dodings-cetra. Erg mishandeld dus ik weet niet zeker of hij bang zou worden als iemand heel raar doet. Toen ik een keer begon te gillen vanaf zeker 15 meter afstand omdat hij een eend had gevangen (die over vloog), kroop die helemaal weg in de bosjes en wilde er niet meer uitkomen. Terwijl hij nu al een dik jaar bij ons woont en weet dat hij ons geliefde kind is.. Dus ben er niet geheel van overtuigd wie wie helpt in bepaalde situaties ;-) Ook al is hij wel ontzettend waaks in huis en s'avonds buiten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:51

Faily schreef:
Het gaat niet om het lijk! :) Het gaat om de mensen die het lijk veroorzaakt hebben, en daar dus rond lopen!
Niet om iemand bang te maken, maaaaaaar om de tips, ideeen aan elkaar door te geven.

Zoals ik al eerder aan gaf, een aantal jaren geleden was de dochter van iemand die bij mijn vader werkt vermist. Later bleek dat zij van haar paard getrokken was, verkracht en vermoord.
Dan gaat het er niet om of je wel of niet bang bent, maar om de dingen waar je over denkt door de dingen die je mee maakt...

Dus aan reacties van, dan moet je in huis blijven zitten en de deur op slot doen?? Kunnen de ouders van zo'n meisje natuurlijk niets mee. Of de familie en vrienden die je zelf achterlaat als er iets gebeurd.
Het is geen domme actie om eens over consequenties naar te denken van de handelingen die je doet. Ee verdiepen in tips die je krijgt van andere mensen, of filmpje van youtube te bekijken. Ik zeg niet dat je over alles moet moet nadenken want als je gaat winkelen of wandelen met je hond kan er ook iets gebeuren. Maar alleen met je paard in een afgelegen groot bos is heel wat anders dan met je hond in een bos of park te wandelen waar je vaker mensen tegenkomt.

oke, ik dacht dat het niet echt voorgekomen zou zijn.. vermoord..

je zou dan helemaal niem,and meer in de buurt laten en meteen weggaloperen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:54

nja wij hebben een deel in het bos, en daar vind ik het wel eng om alleen te zijn. maargoed daar ze ik me wel overheen dan.

alleen als het schemerig word ga ik liever het bos uit :P

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:57

Dat filmpje heeft ooit eens op bokt gestaan

Heb het toen bekeken maar weet niet meer hoe dat filmpje heten ik zal eens even zoeken

Ik ben ook bang om in het donker te rijden enz überhaupt alleen zijn in het donker ook in huis
Zorg dus ook altijd dat ik niet alleen ben
Maar als je na gaat als ze je moeten hebben pakken ze je toch wel tegenwoordig ben je helaas nergens meer veilig
Ik denk dat je zo niet moet gaan denken ik doe het (door mijn verleden)
Wel en ben dus ook doods bang om alleen thuis te zijn zelfs overdag

edit kan het filmpje niet vinden :(

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 22:15

Bedankt voor alle reacties.
Paardenfreak, ja, helaas wel. Het is wel al jaren geleden hoor.

Elpatcho ik begrijp tot op zekere hoogte je punt, maar van die antwoorden dat je dan ook niet meer alleen in huis kan zijn, kun je natuurlijk niet serieus nemen. Als je in een verlaten bos bent en er loopt een verkeerd iemand rond, maakt dat niet uit wie ze tegen komen. Dat is niet te vergelijken met in huis zijn.

Gentlegiant, heb idd ook gezocht op youtube, maar niet kunnen vinden, helaas.
Het is idd waar dat je overal een risico loopt en vind het heel vervelend om te horen dat jij je in je eigen huis ook niet prettig/veilig voelt. Ik heb dat gevoel ook een tijdje gehad toen ik alleen vanuit een dorp naar de randstad verhuisde. Bij mij is het naar verloop van tijd weg gegaan, wennen aan de buurt en de geluiden van het huis.
Het is ook niet zo met het bos dat ik super bang ben om met mijn paard het bos in te gaan. Alleen hoor je zulke rare dingen om je heen dat je je wel eens kunt afvragen hoe veilig iedereen zich voelt. Door films worden we misschien ook beetje achterdochtiger, bedoel als je een enge film hebt gezien heeft vast iedereen wel eens een minder prettig gevoel om alleen in het donker naar buiten te gaan.

En over het bos, er zijn toch een aantal mensen die een klein ongemakkelijk gevoel soms hebben gehad door het idee dat ze achtervolgt werden. Waarschijnlijk valt het heel erg mee, maar voor de zekerheid gaan we gewapend met een goeie zweep, en dus niet voor onze paarden :-)

Allemaal heel erg bedankt voor jullie antwoorden!!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:21

Ik zeg juist dat als je zo gaat denken je binnenkort alleen nog maar binnen zit met de deuren op slot. Ik zeg dus niet dat je niet thuis kan zijn.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:37

Je kunt beter in een ijzeren huis gaan wonen met een honderd jaren voorraad
Overal hoor zie en lees je het geweld pistolen aanrandingen en weet ik wat allemaal

Soms zou ik jaaaaaren terug in de tijd willen waar geen tv geen computer en geen telefoon is dan zou het allemaal een stuk makkelijker zijn misdaad was er toen ook al alleen wist je het niet...

ELpatcho zeer zeker heb je gelijk ik probeer er ook niet over na te denken toch als ik savonds in de auto stap maak ik de deuren op slot vroeger overdag ook nog
Fietste ik met mn longeerzweep weg in het mom van die moet mee naar huis en stal anders heb ik op bijde stallen geen longeer zweep terwijl dat ding net een tientje kost onzin maar voor mij voelde ik me toen veilig

De tv heeft zoveel invloed op alles
Kijk tegen woordig naar teken films voor kleine kinderen het is toch belachelijk dat ze dat nog kinder films noemen!
Vroeger waren er kinder films zoals mickeymouse en donaldduck maar tegenwoordig praten kinderen over hoofden afhakken bloed en vermoorden (jaja maak het van dichtbij mee net 10 jaar oud)
Nee ik vind de tijd waar we in leven qwa veilig heid 10 keer niets

geef mij maar een jaar of 50 terug in de tijd of misschien wel nog verder
de dingen die je nu hebt zou ik missen als kiespijn!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:50

Ach, ik denk dat het helemaal geen kwaad kan om je af en toe bewust te zijn van wat er kán gebeuren, ik neem aan dat dat ook de reden is waarom het merendeel van de ruiters een cap op zet? Voorkomen dat je valt doe je er niet mee, maar het kan helpen in geval dat. Je moet je er niet aan onderdoor laten gaan en voortdurend bedenken wat er allemaal mis kan gaan maar zo af en toe eens nadenken en eventueel voorzorgsmaatregelen nemen, ja, waarom niet?

Ik heb ooit, jaren geleden, eens een cursus zelfverdediging gehad en helaas, later, ook de kans gehad die in de praktijk toe te passen. Ben gek genoeg, of juist daardoor, helemaal niet bang om überhaupt iets te doen in al dan niet donkere bossen of straten, helemaal in m'n uppie. Moest een tijd terug voor les 's avonds in het donker door een donker stuk bos op de fiets in m'n eentje, heb me nooit eng gevoeld. Had wel met mijn moeder de afspraak om eventjes te bellen als ik was aangekomen. Naast enge mannen kun je ook gewoon ergens tegenaan fietsen en omvallen in het donker. Toch fijn als er dan iemand zich bijtijds zorgen gaat maken dan dat ze je de volgende ochtend vinden...

Buitenrijden doe ik ook in principe rustig alleen, ik zie wel wat er gebeurd. Laat meestal wel weten hoelang ik denk weg te zijn, zelfde verhaal als met mams, als ik rond voertijd nog niet terug ben wordt er gebeld door de eigenaar, en heb dus altijd een mobiel bij me.
En ja, heb weleens een potloodventer achter me aan gehad tijdens een buitenrit. Ondanks dat meneer 'alleen maar' met z'n pielemans liep te zwaaien voelde dat toch erg onprettig, maar eigenlijk meer irritant dan eng. Vond het sneuer voor paardje die er zenuwachtig van werd dan voor mijzelf. Heb hem goed bestudeerd en vervolgens de politie gebeld met een uitgebreid signalement. Hoorde later dat ie toch gepakt was. Net goed. Moet je maar niet mijn paard bang maken }> .

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:56

Laura82 schreef:
Tsja, ga je ook niet naar amsterdam? Daar wordt ook wel regelmatig een lijk gevonden.
Ok, ok, kromme vergelijking misschien, maar de kans dat zoiets gebeurt is heel klein. Ik ga dan ook rustig alleen het bos in etc. Ik probeer echter wel mn gezonde verstand erbij te houden, zo ga ik 's nachts niet in mn uppie door een verlaten bos ofzo.

En toch lijkt me dat nu nét iets veiliger dan snachts in je uppie door een willekeurige (buitenwijk van een ) stad fietsen

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 22:57

Ja dat klopt gentlegiant, door de tv horen we veel meer en krijgen mensen ook gekkere ideeen.
Sorry elpacho, verkeerd op gereageerd dan! Toch vind ik dat wel een verre vergelijking.

Wij hebben een paar maanden geleden een tijdje door Afrika rond getrokken en daar kunnen vrouwen als het donker wordt, ongeveer om 18.30 uur al niet meer alleen naar buiten. Kunnen we ons hier niet voorstellen..

Misschien een zelfverdedigings cursus? Of een honkbalknuppel onder je bed verstoppen?