Buitenrit omgeving Flevoland.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:17

Muga schreef:
Oh ja dinsdag oeps.... blont he...

Oversteken is geen probleem! Verkeersmak is ie wel! Alleen.bang voor natte voeten....

Die natte voeten komt wel goed, die van mij is een echte waterrat. Maar een plasje in het bos kan soms spooky zijn. :D

Muga

Re: Buitenrit omgeving Flevoland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:26

Wil ook een keer de Gelderse vallei trail doen. Is maar 7 km heen en 7 terug maar dan moet je een beek doorwaden... maar zonder garantie dat meneer er in gaat wordt het wel een erg kort rondje... Dus eerst maar eens oefenen met jouw waterrat. Als een ander gaat is ie vaak wel genegen te gaan!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:29

Die trail wil ik ook nog graag eens doen, maar las dat de paden op dit moment nog niet je van het zijn (stenen), dus dat is niet handig. Doe wel graag een lekkere draf en galoppie!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:31

PBA_ schreef:
In zeewolde heb je trouwens 3 waterbakken waar altijd water in staat. Ik rijd hier altijd in het bos dus als je hier samen wilt rijden, ben je welkom.

Samen rijden lijkt me altijd leuk. Rijd nu wel vaak alleen, bevalt ook prima maar samen is vaak wel gezelliger!!
Ken de weg nog niet zo goed in het Horsterwold dus creatief kom ik er vaak wel.. Maar specifiek is wat moeilijker! hihi!

Hoorde vandaag op stal dat er een waterbak is bij camping de pärel. Daar moet ik vlak langs gereden zijn... Maar niks gezien toen.
Verder zei de staleigenaar dat de waterbak bij de manege in zeewolde niet altijd vol staat. En die bij de zeewolde ruiters loopt leeg begreep ik bij een menwedstrijd paar maanden geleden...

Heb nu wel een kaart van 2 routes in zeewolde dus die wil ik doen. Maar vanaf stal is het al gauw een km of 7 voor ik in het bos ben. Dus moet er wel beetje rekening mee houden wat kan... 30 a 35 km vind ik vaak wel genoeg zonder grooms...

Maar wil graag een keer de boel onder begeleiding ontdekken...

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:32

_Sim_ schreef:
Die trail wil ik ook nog graag eens doen, maar las dat de paden op dit moment nog niet je van het zijn (stenen), dus dat is niet handig. Doe wel graag een lekkere draf en galoppie!

Dat las ik ook... dus inderdaad overgestapt op ermelo... Maar zag een topic vandaag van mensen die er gereden hadden en op de foto´s was t niet verkeerd... Alleen het water stond 70 cm hoog... ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:34

Dan houd ik me aanbevolen om mee te gaan PBA_ en Muga. :j

Waar zag je dat topic over de Gelderse Vallei Trail Muga?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:46

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:02

Thanks.
Ben trouwens vrij a.s dinsdag. Heb mijn roosters gehad.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:18

Muga, waar sta je dan op stal? Ik heb mijn paard op de dierenweide staan dus ben zo het bos in. De waterbak bij de zeewolderruiters ken ik dan weer niet. Bij de parel moet je net weten maar het stinkt er heel erg. Tenminste, ik ben er al een poos niet meer geweest. De waterbak bij de manege is altijd vol genoeg. Dan heb je er nog een bij het bos bij horse power. Bos is groot hier en ook ik ken nog lang niet alle paden hier. Maar zou zeggen, kom lekker mee rijden als je wilt.

edit, ik zie dat je ook endurance rijd, leuk. Misschien kunnen we samen soms wel gaan trainen als het klikt.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 22:35

_Sim_ schreef:
Thanks.
Ben trouwens vrij a.s dinsdag. Heb mijn roosters gehad.

Dan gaat t helemaal goed komen dinsdag! Leuk! Volgens pba is de waterbak bij de manege altijd vol... dus dan spreken we gewoon op de oude plek af! Leuk! Nu al zin in! Alleen nog ff wachten ...

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 22:37

PBA_ schreef:
Muga, waar sta je dan op stal? Ik heb mijn paard op de dierenweide staan dus ben zo het bos in. De waterbak bij de zeewolderruiters ken ik dan weer niet. Bij de parel moet je net weten maar het stinkt er heel erg. Tenminste, ik ben er al een poos niet meer geweest. De waterbak bij de manege is altijd vol genoeg. Dan heb je er nog een bij het bos bij horse power. Bos is groot hier en ook ik ken nog lang niet alle paden hier. Maar zou zeggen, kom lekker mee rijden als je wilt.

edit, ik zie dat je ook endurance rijd, leuk. Misschien kunnen we samen soms wel gaan trainen als het klikt.

Samen trainen lijkt me goed! Maar eens afspreken!

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:28

_Sim_ schreef:
Dinsdag toch Muga? :D
Dat rondje Cyrasische veld is het rondje vanaf de Fazantlaan waar ik je ook over vertelde. Dan moeten we de N302 oversteken, maar het is echt de moeite waard!

Klopt en er is wel parkeergelegenheid aan de N302 toch? Maar niet zo'n fijn plekje als aan de Fazantlaan idd...
Die route in Achterveld lijkt me ook leuk.
Ik weet ook nog een heel leuk rondje op het Stroese Zand.... :D (heuveltje op heuveltje af, soms iets mulle paden maar heerlijk om te rijden, en een heel fijne parkeerplek beiden direct aan de Apeldoornsestraat kruising met zandpad Harderwijkerkarweg), maar dat is dus ook wat verder rijden voor je. Het is een rondje van een uurtje (in het midden is er een ruiterpad die door het midden gaat), en aan deze route kan je ook weer een ronde vast plakken als je de A.straat oversteekt en daar ook nog gaat rijden vanaf de H.karweg....In dat bos daar kan je alle kanten op trouwens... :) Op het Stroese Zand kan je niet verdwalen, het is maar een beperkt gebied omsloten door wegen, maar ga je dus de A.straat over dan kan je echt gaan dwalen zonder kaart als je er niet bekend bent.....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:25

SimoneUnique schreef:
Klopt en er is wel parkeergelegenheid aan de N302 toch? Maar niet zo'n fijn plekje als aan de Fazantlaan idd...

Inderdaad, plus dat als je parkeert bij het Veluws Ros je een grotere ronde kunt rijden. Ben je zo'n anderhalf a 2 uur onderweg. Net iets leuker als dat je alleen het rondje Cyriasische veld pakt.

Citaat:
Ik weet ook nog een heel leuk rondje op het Stroese Zand.... :D (heuveltje op heuveltje af, soms iets mulle paden maar heerlijk om te rijden, en een heel fijne parkeerplek beiden direct aan de Apeldoornsestraat kruising met zandpad Harderwijkerkarweg), maar dat is dus ook wat verder rijden voor je. Het is een rondje van een uurtje (in het midden is er een ruiterpad die door het midden gaat), en aan deze route kan je ook weer een ronde vast plakken als je de A.straat oversteekt en daar ook nog gaat rijden vanaf de H.karweg....In dat bos daar kan je alle kanten op trouwens... :) Op het Stroese Zand kan je niet verdwalen, het is maar een beperkt gebied omsloten door wegen, maar ga je dus de A.straat over dan kan je echt gaan dwalen zonder kaart als je er niet bekend bent.....

Die route rijd ik regelmatig. Parkeer op de Poolseweg en ga dan richting de Apeldoornse straat om die over te steken en vervolgens het heuveltjesbos mee te pakken. Goeie training voor mijn crosspaard. ;)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 20:39

Als ik het zo lees heb ik nog een heleboel leuke rondes te rijden! Heuveltjes op en af is goede training voor zijn achterhand! Ben stiekem wel jaloers op je crosspaard.... ga het mijn 19-jarige niet meer aandoen... en mijn Fries springt nou ook niet geweldig.... :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:48

Er bestaan Friezen die wel een crossje of traininkje doen hoor! Als je vaker springt wordt ie misschien ook wat handiger.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 20:51

Nou deze niet... heeft echt geen aanleg... door de staanders kan ie wel... wijkt voor boomstammen.. is echt niet dapper.... maar er komen een paar leuke veulens aan bij een vriend van me. Misschien heeft een van die aanleg! We blijven geduldig!!

Buitenrijden kan ik met allebei dus dat scheelt! Waterbak doet de Fries juist weer wel! Is net een zeepaard!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:21

@sim, ik zie dat je de rit in zeewolde gaat rijden, leuk. Ik kom mijn bijrijdster helpen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:23

PBA_ schreef:
@sim, ik zie dat je de rit in zeewolde gaat rijden, leuk. Ik kom mijn bijrijdster helpen.

Dat klopt inderdaad ja, samen met een stalgenootje en nog iemand.
Leuk, spreek me aan als je me herkent. I don't bite.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 09:15

Ik ga ook de etr in Zeewolde rijden! Leuk!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:43

welke startnummers en tijden hebben jullie morgen? Mijn bijrijdster start als eerste en is nr 1

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 19:51

Volgens mij zijn wij 10 en 13. Maar ik start nu om 9.58... stond eerst later maar ga nu met vriendin starten. Dus is mijn tijd veranderd. Ik weet alleen niet of het startnummer ook veranderd is.... iig een bruine en een Fries... ik ben met de bruine!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:31

Ik en mijn stalgenootjes starten om 10.00 uur!