Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Brainless schreef:lynne_berna schreef:Het komt er dus op neer dat de regels zeer onduidelijk zijn als ik het zo begrijp![]()
Ik zal er in ieder geval niet meer gaan rijden!
Hoezo zijn de regels onduidelijk?
Je bent een bestuurder (van langzaam verkeer) dus moet je op de weg.
En niet op het voetpad en fietspad.
Citaat:Je bent een bestuurder (van langzaam verkeer) dus moet je op de weg.
En niet op het voetpad en fietspad.
Lusitana schreef:Een paard mag niet op voet of fietspad. Fietsers en voetgangers zijn veel te kwestbaar.
En je weet dat het niet mag, punt.
Als een weg te druk is naar je zin zul je een andere route moeten zoeken, of met een trailer naar uitrijgebied gaan.
ashley1 schreef:Feitelijk gezien moet je met je paardje dat 5 km/u gaat inderdaad over die 80 km/u-weg rijden inderdaad... of het dat veiligste is, is een ander verhaal.
Vandaar dat vaak ook wordt gedoogd (oftewel aangeraden door sommige politieagenten) om in de berm te rijden of als dat niet mogelijk is dan op het fietspad/voetpad, aangezien dat in de meeste gevallen wel het veiligste is.
lynne_berna schreef:Nou ik blijf lekker buitenrijden hoor, ik rijd namelijk altijd buiten en vind dat heerlijk! Maar zoals ik al eerder zei, ik zal niet meer over het voetpad/hondengebied rijden. Heb mijn honden gelukkig wel zo dat ze niets met paarden doen
Mossel schreef:lynne_berna schreef:Nou ik blijf lekker buitenrijden hoor, ik rijd namelijk altijd buiten en vind dat heerlijk! Maar zoals ik al eerder zei, ik zal niet meer over het voetpad/hondengebied rijden. Heb mijn honden gelukkig wel zo dat ze niets met paarden doen
Jij ja, maar niet iedereen richt z,n hond af voor paarden omdat ze er niks mee hoeven doenEr zijn ook honden die als de dood zijn voor paarden zoals die van mij, terwijl die met paarden is opgegroeid dat zegt dus allemaal niks
Lusitana schreef:Ja, als je in een gebied woont waar jij naar jouw inzien niet kunt rijden, moet je gewoon of je paard elders stallen, of met een trailer naar uitrijgebieden gaan.
We kunnen geen wetjes verbuigen en uitzonderingen gaan maken voor mensen met paarden, ofwel?