Christelijk ponykamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:07

H_Nalanta schreef:
vevina schreef:
Jammer dat TS alleen antwoord geeft aan Hannemarie en dat op de rest niet antwoord :n

Waar zou ze op moeten antwoorden dan? :')

Er zijn behoorlijk wat mensen die zich afvroegen waarom TS naar een christelijk kamp wou inplaats van een 'gewoon kamp', omdat de activiteiten het zelfde zijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:09

YelaBrenda11 schreef:
hihi,ben ook héél benieuwd wat nou het verschil is ! :D

Bijvoorbeeld een reactie op deze vraag.. Ben ook erg benieuwd namelijk :)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:13

Een christelijke levensovertuiging is harstikke mooi en moet je zeker koesteren meid, maar in het keven is meer dan alleen geloof. Je geloof neem je altijd en overal mee naartoe dus ook naar ene niet christelijk ponykamp. Het lijkt mij goed dat je je niet afsluit voor dingen die niet per definitie vanuit het christelijke geloof komen en probeert mee te draaien in de maatschappij zoals die is.
Succes!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:36

vanitymay schreef:
Een christelijke levensovertuiging is harstikke mooi en moet je zeker koesteren meid, maar in het keven is meer dan alleen geloof. Je geloof neem je altijd en overal mee naartoe dus ook naar ene niet christelijk ponykamp. Het lijkt mij goed dat je je niet afsluit voor dingen die niet per definitie vanuit het christelijke geloof komen en probeert mee te draaien in de maatschappij zoals die is.
Succes!

Dit vind ik goed gezegd :)

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:12

vanitymay schreef:
Succes!

hier ben ik het ook mee eens :j

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:15

Hannemarie schreef:
vanitymay schreef:
Succes!

hier ben ik het ook mee eens :j

sluit ik me ook bij aan.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:45

ik ben er weer. was even weg. Nu een antwoord op de vraag wat ik niet leuk vind aan niet christelijke pony kampen. Ik hou niet van disco, wilde muziek en bonte avonden enzo, daar word ik helemaal hyper van en soms is dat ook wel duister. Sorry als ik een beetje duidelijk ben maar anders krijg ik weer allemaal vragen. Ook vind die droppingen met heksen enzo, ookal hebben niet alle ponykampen dat. dat vind ik maar eng. Ik weet niet of christelijke ponykampen dat ook hebben? Ik hoop van niet!!

Hannemarie

Re: Christelijk ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:49

waar ik ben geweest hadden we gewoon een bonte avond met het thema studio 100
gingen we los op k3, piet piraat en al die dingen
dat was echt supergezellig!

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:51

Hannemarie schreef:
waar ik ben geweest hadden we gewoon een bonte avond met het thema studio 100
gingen we los op k3, piet piraat en al die dingen
dat was echt supergezellig!

kijk dat is nu juist wat ik niet leuk vind. Het klinkt heel stom maar ik weet zelf niet eens waarom!!!! :n

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:53

tsja, dan kan je denk ik net zo goed niet op een kamp gaan
want daar zul je het alleen maar meer hebben ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:56

Als je dat niet leuk vindt, kun je eigenlijk beter maar niet op kamp gaan. Ik ben op verschillende kampen geweest en overal deden ze bonte avonden. Hier en daar dropping. Bonte avond vind ik zelf ook niet altijd zo leuk, gelukkig is het maar 1 avond en dan mag je de volgende dag al weer lekker naar huis.
Sommige dingen vind ik wat minder leuk op de kamp, bijv sommige spelletjes vind ik helemaal niks aan, corvee is nooit heel erg leuk maar dat hoort er gewoon bij. Het wordt vaak toch wel leuk als je gewoon gezellig meedoet en doet alsof je het heel erg leuk vindt.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:57

Volgens mij houden ze bij alle ponykampen Bonte avonden.
(weet ik niet zeker natuurlijk) want ik kende de christelijke ponykampen ook niet, misschien is het daar anders?

Maar vind je het dan gewoon niet leuk om met anderen lol te trappen en gek te doen?
De bonte avond is maar 1 avond.
maar waar ik op ponykamp ging..(en ik denk de meeste)
maakten we het iedere avond zo bont :+ mogelijk...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:59

Er zijn zeker wel kampen waar ze geen bonte avond organiseren. Mocht je echt problemen met een dropping/spooktocht hebben kan je in overleg vast wel "thuisblijven" .

Gewoon even kijken en informeren! :)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:14

Hmm, ben zelf ook wel op bijbelkamp geweest maar zelfs daar was een bonte avond en een dropping en een eng verhaal en een nachtwandeling.
Btw: hekserij en spoken is echt niet duivels en je gaat er echt niet aan dood. Je kan rustig kennismaken met dit soort dingen zonder je erin te mengen of je ermee in te laten zoals de bijbel zegt. Ik ben christelijk en neem die overtuiging altijd overal met me mee, ook in situaties die op het eerste oog misschien tegen je geloof in zouden druizen. Wees niet bang voor de onbekende dingen, ga kijken, ervaar en je bent er zelf bij wat er ook gebeurt. Je bent niet meteen fout of slecht bezig. Ook Jezus stond midden in de maatschappij en trok ook op met atrologen, dames van lichte zeden en weet ik wat voro uitschot. Die is zichzelf en god ook trouw gebleven en toch midden in het leven gestaan. WWJD? Zich terug trekken en zich slechts in het gezelschap van het bekende blijven of erop uittrekken en zelf ondervinden wat het leven inhoudt en anderen bezig houdt om ze zo te bereiken? Doe daarmee wat je wilt maar LEEF!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:31

@vanitymay
Ik weet niet hoe oud TS is, maar mss mag ze alleen van haar ouders gaan als het een Christelijk kamp is.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:37

Dat zit er heel dik in, jammer hoor, want de wereld bevat zoveel moois, ook allemaal door God geschapen!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:43

Misschien vindt ze bonte avond wel niet leuk omdat ze verlegen is? Heb ik vroeger ook gehad hoor, tot ik er een keer aan meedeed en toen vond ik het hartstikke leuk!

En toen ik nog op ponykmap ging zijn er wel meerdere meisjes niet meegegaan met de spooktocht hoor, niets is verplicht op kamp! Alleen sluit je ook net overal voor af he, samen griezelen is ook enorm lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:01

qwerty14 schreef:
Ik hou niet van disco, wilde muziek en bonte avonden enzo, daar word ik helemaal hyper van en soms is dat ook wel duister. Sorry als ik een beetje duidelijk ben maar anders krijg ik weer allemaal vragen. Ook vind die droppingen met heksen enzo, ookal hebben niet alle ponykampen dat.
Ik ben zelf niet gelovig opgevoed, maar de dingen die jij op noemt, vind ik zelf ook niet zo fijn.
Ben één keer op ponykamp geweest toen ik twaalf was, maar daar draaide alles om de paarden. :)
Volgens mij hebben we alleen op de laatste avond iets gedaan dat niks met paarden te maken had.
Verder gingen we gewoon 1 á 2 keer per dag op buitenrit, 1 dag spelletjes dag zonder zadel en ook voltige.
En stel dat jij een superleuk kamp hebt gevonden, kun je er toch ook voor kiezen om niet aan die dropping of disco mee te doen?
Dan ga je lekker naar de wei en met de paarden knuffelen. :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:13

Ik ben destijds bij Singlefooters geweest, toen Sietske daar nog zat. Was toen ook erg leuk, draaide vooral om de paarden en om het leren daaromheen (verzorging, paarden houden) en we deden spelletjes zoals een kruiwagenrace (die ik won, jippie :D) en we hebben één avond een enge film gekeken en we zijn één keer in het bos spelletjes gaan doen. Bij de enge film liep zowat iedereen weg en ik werd ook moe van het zitten dus toen zijn we buiten nog een rondje langs de paarden gegaan. Verder hebben we wel leuke (kennismakings)spelletjes gedaan maar zover ik me herinner geen specifieke bonte avond met muziek en dansen en toneel enzo. Wel een dropping trouwens, moesten we met z'n allen achterin de paardenvrachtwagen en toen heb ik de hele groep op de terugweg de verkeerde kant op gestuurd, zo erg dat de leiding ook niet meer wisten waar we waren :+ Dus je moet in elk geval niet met mij op kamp gaan, maar verder... :+

Lotte2210

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:01

Ik ga misschien op ponykamp met HGJB, dat is christelijk!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:29

Ik heb even snel gegoogled en kwam op een oud topic op bokt uit waar mensen het Lamoen aanraadde. heb zelf geen ervaring met hun maar je zou eens kunnen informeren.

Bonte avond heb je overal volgens mij wel

ik ben zelf bij Stal t Reelaer geweest, er leuk kamp (ik heb de trektocht gedaan), Voor het eten was er tijd voor de mensen die wilde bidden en ik heb toen niks gemerkt van schelden of wat dan ook. was heel vriendelijk en gezellig. Er is 1 avond een spel, 1 avond een 'spook' tocht maar als je aangeeft niet te durven hoef je niet persee mee te doen en kan je vragen om bijvoorbeeld mee te helpen. en de laatste avond is er een bonte avond waar iedereen iets ander instudeerd. écht heel gezellig. Wij hadden ook een kamplied gemaakt (iedere groep deed dat). Tijdens dat kamp heb je je eigen pony.
Zeker een kamp wat ik zelf aan mensen aan zal raden!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:33

Dit is ook een oud topic op bokt :')

jootjevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:09

ik snap het prima! <3 je kan op de site van hgjb kijken door vind je vertschillende christelijke ponykampen /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 15:15

Denk dat ts inmiddels al te oud is voor ponykamp :D