Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, ook in't verkeer of waar dan ook houd je dat. Maar 't gros is toch gewoon sociaal en houdt rekening met elkaar.
Dus loop ik richting baas en komt hond altijd mee.
Vindt het ook niet erg. Veel mensen kunnen nu eenmaal niet opvoeden.
.....Of bij ons heb je de soesterduinen, dan komt er ineens een horde paarden door de duinen geraced, tsja en dat is ook hondelosloopgebied
Ziet er altijd wel hilarisch uit... Paarden in galop door die duinen en dan een horde honden er achter aan... 

Alleen ben ik wel voorstander van het goed opvoeden van een hond.
(maar dat maak ik ook op uit andere reacties in dit topic)
idem bij fietsers, wandelaars of wat voor doelgroep dan ook, die het verpesten voor de rest.

Chaos schreef:TS: Ik breng veel honden terug naar eigenaren.
Ervaring leert mij (in het grote park hier, bos heb ik niet) dat honden mijn paard boven hun baas verkiezen, en dat de baas vaak niet in de buurt durft te komen.Dus loop ik richting baas en komt hond altijd mee.
Vindt het ook niet erg. Veel mensen kunnen nu eenmaal niet opvoeden.

)

Patriesja schreef:Nou dat is dus inderdaad een ander zijde van het verhaal... Hoe vaak ik wel niet ruiters tegenkom die je in een flinke draf of galop passeren, tsja mij is altijd geleerd in stap passeren.....Of bij ons heb je de soesterduinen, dan komt er ineens een horde paarden door de duinen geraced, tsja en dat is ook hondelosloopgebied
Ziet er altijd wel hilarisch uit... Paarden in galop door die duinen en dan een horde honden er achter aan...
Ik vind dat het altijd geven en nemen is.... Het bos/duinen zijn toegestaan voor allemaal... Dus als iedereen zich een beetje aan elkaar aanpast kan het bijna niet misgaan!
Maar er blijven uitzonderingen!
Chaos schreef:Het hoort iig vanzelfsprekend te zijn van ruiters uit dat je andere mensen al dan niet met dieren passeert in stap.
en als ik me druk maak zal het wel belangrijk zijn
. Ik denk dat dat bij veel honden heel contra productief is om "je best te doen" om hem terug te roepen.liedje89 schreef:Een wandelaar met hond in draf of galop passeren is ook niet handig van de ruiter dan kan je verwachten dat een hond reageerd. Draf passeren van wandelaars zonder hond op een stevig breed pad doe ik ook wel eens maar niet als ze een hond mee hebben.
fransje23 schreef:liedje89 schreef:Een wandelaar met hond in draf of galop passeren is ook niet handig van de ruiter dan kan je verwachten dat een hond reageerd. Draf passeren van wandelaars zonder hond op een stevig breed pad doe ik ook wel eens maar niet als ze een hond mee hebben.
En als er zo 10-15 meter breed stuk bosjes en struikjes tussen zitten en wandelplad en ruiterpad daardoor duidelijk gescheiden zijn? Dat was dus gisteren het geval, dan vind ik dat je normaal je tempo zou moeten kunnen rijden.