Penning aan het zadel/hoofdstel van het paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Penning aan het zadel/hoofdstel van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:21

Tja, als als als.
Telefoon zit altijd in mijn broekzak, daar val je niet zo snel op, dan moet je been wel heel erg de verkeerde kant uit gaan, maar het kan natuurlijk altijd. De batterij kan ook leeg raken, of hij kan een tik gekregen hebben, waardoor die uitstaat en dan heb je mijn pincode nodig. Als als als...

Ik rij heel vaak alleen, ook als ik verder weg ga. Ik ga er maar vanuit dat als mensen mij buiten bewustzijn vinden, ze eerst een ambulance enzo bellen en dan zoeken ze later wel uit wie ik ben. Als mijn pony gevonden wordt en mijn vriend daar over gebeld wordt omdat ik niet opneem (zijn nr staat nl ook op de dogtag aan mijn zadel) en hij heeft nog niets van mij gehoord, dan zal hij wel proberen mijn te vinden.

Je moet over sommige dingen ook niet te zwaar nadenken, anders kun je beter in je bed blijven liggen en niets meer doen.

Als je overigens allergieën voor bepaalde medicijnen hebt, vind ik het wat anders, dat zijn echt zaken van leven of dood als er iets verkeerds wordt toegediend. Maar wie ik ben, daar zullen ze uiteindelijk toch wel uitkomen, ga ik vanuit.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:45

pincode heb je niet nodig om noodnummer te bellen. 112 gaat ook dwars door toetsenblokkade heen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:55

Ik heb van die kokertjes die je bij katten aan de halsband hangt aan haar zadel en hoofdstel gehangen. Daarin staat haar naam, mijn naam, mijn telefoonnummer en t adres en nummer van de stalling. Heb ze ook heel bewust aan de linkerkant gehangen, als ik val is de kans dat ze gevangen wordt door iemand die iets van paarden weet groter kan de kans dat ze gevangen wordt door iemand die niets van paarden weet. Paarden mensen gaan automatisch links staan en dus zullen ze ze daar eerder zien.

Voordeel van die kokertjes is dat ze erg klein zijn, en dus niet klepperen.

Edit zo eentje dus:
Afbeelding
Zijn misschien 1,5 cm hoog en alle info kan erin!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:22

Elpharo schreef:
Marije_jiplover schreef:
PLaatje voor mezelf vind ik niet nodig. Heb mijn telefoon altijd op zak (en die draag ik zelf, dus niet in zadeltas oid). En in mijn telefoon is een groep aangemaakt met ICE (in case of emergency).
Dus als ze mij vinden, kunnen ze toch wel achterhalen wie ik ben en waar ik bij hoor.

Dat heb ik ook hoor, maar wat nou als je telefoon het niet meer doet? Als je er net op valt? Ik moet zeggen dat als ik zo vanuit stal even een rondje doe, dat ik dan ook niet altijd de dogtag om heb (bedenk ik me nu), maar wel als ik verder weg ga. Misschien wel een idee om een briefje in het hoesje van mijn mobiel te stoppen met de bealngrijkste telefoonnummers....met de ICE nummers erop. Best een goed idee :)

Wat een goed idee! Ook ik heb een hoesje om mijn foon en hij ligt hier bij me.
Dus ik ga er gelijk de ICE nummers opschrijven, van uitstel komt immers afstel :j

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:32

Tsja, alles is natuurlijk als, dat is een feit :) Maargoed, dit zijn dingetjes die je heel simpel kan oplossen en geen pijn of moeite kosten eigenlijk. Ik ben ooit keihard van een renpaard afgegaan...alleen en zonder ook maar iets op of aan me (nu ja, kleding en een cap dan ;)) . Erg blij dat mensen het paard de afrit af zagen komen (Amerika heh, laaaaaange oprit) en dachten- goh daar hoort vast een ruiter bij. Ik was inmiddels opgestaan en richting het dichtsbijzijnde huis gaan lopen (Amerika heh, niet dichtbij zeg maar) en kon nog praten...maar het zet je wel aan het denken. Bodyprotectors waren er toen nog niet (een kaar later wel trouwens). Maargoed...dat was toch wel een als zeg maar...paard liep daar toch op vrij hoge snelheid op de weg een flink eind weg...

Maargoed, in het ziekenhuis kom je wel denk ik ja, maar het scheelt de broeders een hoop werk denk ik :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:36

wizewo schreef:
pincode heb je niet nodig om noodnummer te bellen. 112 gaat ook dwars door toetsenblokkade heen.

Als je bij mijn ICE nummers wil komen heb je de pincode nodig, bedoelde ik. Maar ik hoop toch, dat mensen als ze me bewusteloos zouden vinden, éérst 112 bellen (al dan niet met mijn telefoon) en daarna pas gaan uitvogelen wie ik ben.
Dat kan ook nog wel als ik eenmaal in een ziekenhuis terecht gekomen ben.

Je kunt je voor alles indekken, maar uiteindelijk heb je dan geen leven meer.

Mijn keus dus, om aan mijn paard een dogtag te hebben hangen, zodat ze weten waar hij thuis hoort en wie ze kunnen bellen als ze hem vinden.
Maar zelf ga ik wel eens anoniem door het leven ja.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:57

Ik heb zo'n felgekleurd sleutelding aan mijn zadel hangen met mijn telefoonnummer erop.
Dat heeft me al een keer gered :)
Zo'n dogtag is wel mooier trouwens.

Nu ik in DL rijd, is het verplicht een soort kentekenplaatje aan het zadel te hebben. Waarschijnlijk kunnen ze je daar wel mee traceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:05

Vjestagirl schreef:
.

Edit zo eentje dus:
http://www.dehuisdiersuper.nl/images/up ... katten.jpg

Is dat hele kleine niet juist een nadeel, je kijkt er zo overheen toch? Zeker voor mensen die niks van paarden weten en al genoeg onder de indruk zijn van een paard opzich. Dan lijkt me zo'n soort felgekleurde (opvallende) sleutelhanger duidelijker.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:24

Blijheid schreef:
Vjestagirl schreef:
.

Edit zo eentje dus:
http://www.dehuisdiersuper.nl/images/up ... katten.jpg

Is dat hele kleine niet juist een nadeel, je kijkt er zo overheen toch? Zeker voor mensen die niks van paarden weten en al genoeg onder de indruk zijn van een paard opzich. Dan lijkt me zo'n soort felgekleurde (opvallende) sleutelhanger duidelijker.

Op een plek vastmaken waar diegene met iets paardenverstand (die dat paard in handen krijgt ivm angst anderen) dat ding wel moet zien of voelen. Gesp van de keelriem bv, of knoop van lusje waar je touwhalster vastmaakt. Daarnaast zijn die kokertjes voor heel veel mensen herkenbaar omdat ze zoveel voor honden en katten gebruikt worden om naam en adres in te zetten. Verband leggen is dan makkelijker.
Verder is het voordeel van deze dingen dat je het papiertje makkelijk kan vervangen voor bv vakantie of verhuizing ipv elke keer en op het juiste moment een nieuwe dogtag laten maken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:27

Ik heb van die honde kokertjes, maar ook gewoon sleutel labels.
Die laatste zijn voor mensen het herkenbaarst, vooral als ik een knalgele aan mijn zwarte paard zijn gespje
van de keelriem hang.

Aan het zadel hangt er ook altijd 1 en in mijn zadeltasje (lange ritten) zit een briefje met gegevens.
En zelf heb ik als ik het bos in ben ook nog wat omhangen, ziet bij mijn rijbewijs en kenteken in.
(heb ik dan altijd om hangen.)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:33

Bij mijn verzorgpaard zit er een sleutelhanger achtig iets aan het zadel. Fel groen is het, daar staat een telefoon nummer adres enzo op volgens mij :)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:30

Ik heb een zo'n kokertje voor honden aan mijn zadel hangen met mijn telefoonnummer en de gegevens van de manege.
Verder heb een labeltje van natuurmonumenten om in de Duinen te mogen rijden en hierop staat een code, zodat de boswachter weet op welke manege het paard staat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:34

Bij mij hangen ze aan een gaatje in mijn keelriem, en aan mijn voortuigoogje... Mijn paard is zo'n drukte maker dat iemand zonder paardenverstand er toch niets mee kan, en ik ga er vanuit dat iemand met paardenverstand opzoek gaat naar iets waar ze aan kunnen zien waar het dier hoort.