Black2000 schreef:ikke schreef:Ik zie het verschil niet zo.
Je neemt geen bagage mee, dus daar hoef je je al niet druk om te maken. Blijft over dat je kaart moet kunnen lezen. Adressen en telefoonnummers van de overnachtingsplekken en klaar ben je.......
Ja, ja, en geen EHBO-spullen, eten, drinken, hoevenkrabber, mes en extra beugelriemen etc! Met alleen kaart lezen kom je er niet hoor! Ze vraagt om tips, wat ze nog nodig heeft!
Heb jij zulke waardeloze zooi dat je het zelfs in meervoud nodig hebt??
Ik probeer slechts een beeld te krijgen van de omstandigheden.
Eten koop je onderweg, drank idem. Een flesje water (zo'n 1/2-litertje) in een voortasje is voldoende, kun je onderweg vrij simpel aanvullen. Hoevenkrabber en borsteltje in het andere voortasje en klaar ben je.
Ik weet niet wat jij allemaal aan EHBO meesjouwd, maar veel meer dan een paar pleisters en een flesje betadine is niet zinvol. Zodra je het daar niet meer mee af kunt, zit je al snel op de EHBO-post van een nabij gelegen ziekenhuis!
Tot slot neem je een lange waterdichte jas mee http://www.drizabone.com.au/ die je voor of achter het zadel knoopt. Oh, enne schoenveters zijn ideale dingen om vanalles-en-nog-wat vast te knopen en/of te repareren. Zorg dat je een goed leidtouw hebt, wat tevens als teugel dienst kan doen, zoeen met twee clips eraan:
Voor zaken als telefoon, papieren en ander kleingrut neem je een zakjesvest, zoals dat vaak door vissers wordt gebruikt:

Daarin kun je ook wel een klein flesje zonnebrand en een tube lipbalsem kwijt. Als je ermee om kunt gaan, stop je er ook nog een kompas bij; als je dan nog verdwaald, weet ik het ook niet meer.
Kaart in een speciale tas om je nek en go for it.