Iriz712 schreef:Ik heb hier niet heel veel ervaring mee, maar wat ik altijd doe als ik aan de hand geen controle over het paard heb (gevoel dat ie me voorbij wandelt) idd stilstaan zoals jij ook doet, maar ik vraag haar dan ook terug. Het is namelijk zo, als het paard met zijn schouder voorbij jou schouder loopt hij de leidin over jou neemt. Dus net zover terug vragen tot hij met zijn schouder achter jou schouder staat.
Als ze echt dramt, zet ik haar inderdaad een stapje achteruit. Dat gaat eigenlijk wel goed, maar is ook zo weer verdwenen. Wat ik nu dus doe is rustig lopen, als ze alleen al denkt dat ze me voorbij gaat lopen stil zetten, stapje naar achter en wachten tot ze wat relaxter wordt. Dan weer verder lopen.
Vandaag geprobeert na het rijden, gewoon op het erf (is een lang pad naar de 'echte' weg toe zeg maar), daar loopt ze prima naast/achter me. Kijkt wel alert om zich heen maar dat is normaal natuurlijk. Als ik een keer 'hoo' zeg staat ze stil...het zit er dus wel in
Nu maar steeds iets verder uitbreiden en oefenen.Petraa14 schreef:Mischien kan je voor dat je op beuitenrit gaat hem even longeren in de bak zodat hij zijn energie kwijt kan?
Het is handig als je eerst even leest voordat je een reactie geeft. Dit is namelijk al eerder gezegt....
Spoekie: Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Fijn om te lezen dat er wel gewoon hoop is dat ze het vanzelf goed gaat doen met veel oefenen. Dat dribbelen en snuiven doet die van mij ook.
Het is alleen een beetje frustrerend dat ze het wel kan...maar ik het er dus niet zo uit krijg. En dat het eerder beter is gegaan.
Iemand anders erop is een goed idee, doe ik nu wel af en toe maar helaas zijn er niet veel mensen die tijd hebben om mee te gaan. Maargoed, alles is beter dan niks!
maar die heeft het nog tikkeltje erger die gaat als je erop zit ook nog met 4 benen in de lucht springen en bokken
Ik lees eem mee
En ze wil in de bak ook nog wel eens een bok geven en snel gaan
Als ze eerst al gewerkt heeft in de bak zal ze waarschijnlijk al een beetje moe zijn en misschien wat minder heftig reageren. Samen met een ander paard gaan dat wél al ervaring heeft wil ook wel helpen