Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Slofje schreef:Even een vraagje dan, stel ik ben op een weg waar een beide zijden fiets en voetpad is, en in het midden een autobaan waar ze 60 tot 80 rijden. Dan hoor ik toch op het fietspad/ruiterpad, aangezien ik niet 60 km/u kan? Er is verder dan ook geen ruiterpad in de buurt. Waar mogelijk rijd ik in de berm van het fiets of voetpad.
Limonade schreef:Al met al vind ik het knap gevaarlijk wat de dames doen, helemaal omdat het paard met het incidentje van vanmiddag behoorlijk op 'hol' sloeg en gewoon erg hard ging. [/size]
Millanka schreef:Limonade schreef:Al met al vind ik het knap gevaarlijk wat de dames doen, helemaal omdat het paard met het incidentje van vanmiddag behoorlijk op 'hol' sloeg en gewoon erg hard ging. [/size]
ik dacht net 'als ze hun paarden onder controle hebben is het niet zo erg toch...' en toen las ik dat![]()
Opmerking van het is gevaarlijk, zeker met trekpaarden is onzin. Het is niet gevaarlijker door een bepaald raspaard.... De mond is niet in eens veel harder of iets dergelijks.. Wel is het volgens mij zo dat als zo'n paard gaat, dat het voor hunzelf (de paarden zelf dus) ook moeilijker is om te stoppen omdat ze zo groot zijn.
Overigens zou ik zelf ook nooit in het dorp en dergelijk gaan galopperen.
zou ook met geen enkel paard op een druk strand gaan rijden, je heb er niks te zoeken en de kans dat er wat gebeurd is echte groot... En in dat opzicht is een trekpaard inderdaad gevaarlijker dan een shet. Ik dacht meer dat mensen dachten dat ze een trekpaard minder goed in bedwang konden houden dan (bijv) een shet. Maar dat maakt uiteraard niks uit als je erop zit en hangt ook van de opvoeding af.