Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zowiezo als ik het niet vertrouw te galoperen in het bos ga ik niet naar het bos. het is vaak fijn als ze hun energie even kwijt kunnen
_Dune_ schreef:Prutsmuts schreef:vliegbrevet meteen gehaald!
gefeliciteerd!! Overigens kan ik bij een echte rengalop niets anders dan verlichte zit. Een gewone flinke galop blijf ik wel gewoon zitten.
. Blijf dan wel wat dichter met de billekes bij het zadel.
Sinds dit jaar doe ik het wel, maar dan liever op een dag dat er niet zoveel wandelaars, honden en fietsers zijn (we hebben geen ruiterpaden), ze gaat dan echt heel erg hard, maar ze komt dan ook wel gewoon weer terug als ik dat wil. Ze schrikt verder ook niet snel oid, en als ze dat doet gaat ze niet rennen, dan springt ze hooguit even opzij en ze rent eigenlijk nooit onder me vandaan.
Daarna voelt madame zich als herboren! (En ik ook
).
Marloez schreef:Als mijn pony af en toe niet even alle remmen los kan gooien wordt ze een wandelende tijdbom. Dus ja, wij crossen geregeld op volle snelheid over lange brede vlakke zandpaden (dus absoluut geen mul zand!). Gemiddeld hebben we een remweg van een halve km gok ik zo.Daarna voelt madame zich als herboren! (En ik ook
).
Vinden ze heerlijk, even lekker hard.