Western Ranch Du Haut Languedoc 17-24sept

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:37

Hahah dus de ultieme tip zal dan zijn: doe géén lichte rijbroek aan :P haha
Ik heb wel een ruitjes broek, maar twijfel of ik die dan aan zal doen #)
Anders een nieuwe goedkope broek erbij kopen _O-

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:37

Je moet gewoon aandoen wat je lekker vindt zitten met rijden. Vies wordt het toch wel.
(en nat misschien ook wel, in mijn geval dan _O- )
Laatst bijgewerkt door Akhal_Teke op 17-04-11 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:38

Akhal_Teke schreef:
Jeetje, nu lees ik op de site dat Paco ook al blind is. Ik voel me echt oud. AL de paarden van toen zijn overleden of aan het aftakelen.
Cheyenne en Dana zijn er nog. Maar Huck kan ik ook nergens meer vinden op de site

Paco is begin 2010 blind geworden, dus niet zo heel lang geleden :P nja alsnog meer dan een jaar geleden, maar toch...
Er zijn ook een aantal paarden verkocht.

En over de rijbroek, t gaat me er meer om dat ik niet mn rijbroek wil verpesten doordat we door een moeras moeten en dat die dan helemaal onder de blubber zit wat er niet goed meer uitgaat ofzo _O- (beetje vies of nat maakt niets uit natuurlijk)

beestenfreak

Re: Western Ranch Du Haut Languedoc 17-24sept

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:42

blubber viel bij ons op zich mee en anders ligt er altijd wel een lange stok oid in de buurt :Y)
je kunt ook gewoon een spijkerbroek aantrekken.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:44

Ja dat kan natuurlijk ook :P Schuurt dat niet ? (ben t niet gewend om met spijkerbroek te rijden, en al helemaal niet op western zadel, dus weet t niet xD Heb 1 keer in Zuid-Afrika met spijkerbroek gereden, en had toen helemaal schuurplekken na 1 uurtje rijden)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:45

Dan zou ik het niet doen.
Het zou zonde zijn als je na de 1e dag al moet afhaken.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:49

op een dressuur/veelzijdigheidszadel vindt ik het ook niet lekker zitten, op een westernzadel wel. ik denk ook dat het erg verschilt per persoon/spijkerbroek, maar als je er zeker van wilt zijn dat je geen last krijgt kan je idd beter een rijbroek aantrekken. met die trials zit je meestal toch een uur of drie op een paard en dan is het toch wel prettig als je broek goed zit :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:52

haha jah indd, dan doe ik gewoon een rijbroek aan, en neem reserve mee :j
doe ik desnoods als we mogelijk een moeras oid door moeten, mijn zwarte rijbroek aan :j (dies iets te lang, maar maakt opzich niet uit)

Hahah nu k hier zo over praat lijkt het al zo dichtbij, maar moet toch nog 4 maanden wachten :') over 4 maanden precies zit ik daar nu al een paar dagen :))

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 21:10

Ik ga vandaag precies over 5 maanden.
Zal gewoon in een spijkerbroek rijden maar neem er wel genoeg mee voor het geval ze erg vies worden !
Tegen die tijd zullen ook mijn laarzen ingelopen/gereden zijn en heb ik er dan geen blaren meer van zoals nu nog wel haha !
@Beestenfreak en Akhal_teke
Wat zijn jullie ervaringen met het eten daar? Wat kregen jullie zoal voorgeschoteld? En wat deden jullie op de vrije dag? Is de markt waar ze het over hebben leuk?
En hoe werden jullie ontvangen? Gingen jullie met het vliegtuig?

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:16

Ik ben met een groepje van stal geweest en we hebben echt een hele leuke week gehad. Een van mijn stalgenootjes had Butch en dat is echt een geweldig lief paard. Ikzelf heb op Buckje gereden, nou wat een ontzettende deugniet is dat. Maar ooh zo leuk!
Het koeiendrijven was ook erg leuk. Ik heb heel veel foto's op mijn laptop staan, dus laat maar weten als je wat wilt zien.
Er staat ook een groepsfoto van ons op. Met nog 4 anderen, die er toen ook waren. Wij hebben met zijn zessen zwarte shirts van Dushi aan met daarop: Ik ben geweldig!! Jij trouwens ook. Dan kun je de foto misschien vinden ;)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 21:19

@Kruimellover
Ik zou graag meer foto's zien ! Lijkt me geweldig

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:52

Kimvicious schreef:
@Beestenfreak en Akhal_teke
Wat zijn jullie ervaringen met het eten daar? Wat kregen jullie zoal voorgeschoteld? En wat deden jullie op de vrije dag? Is de markt waar ze het over hebben leuk?
En hoe werden jullie ontvangen? Gingen jullie met het vliegtuig?

Het eten werd door iemand anders klaargemaakt dan nu. Toen was het gewoon iets simpels als bv spaghetti of iets anders wat je in een grote pan klaar kunt maken. Nu ben ik niet zo culinair aangelegd dus ik vind het al snel goed. Ik denk dat het nu wel anders is dan toen hoor, dus ik kan er weinig zinnigs over zeggen.
Op de vrije dag zijn we naar het meer gegaan en hebben we bij dat meer ook wat gewandeld, erg mooi daar. Het marktje was erg klein. Ik houd persoonlijk ook niet zo van markten.
Wij werden goed ontvangen, maar we kenden Jan Henk en zijn toenmalige vriendin al van de weekendjes Ardennen.
Wij gingen altijd met de auto.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 22:05

@Akhal_teke
Oke, top! Bedankt. Ik ga heen met het vliegtuig en hoop dus dat er iemand met een bordje ofzo mij op het vliegveld op staat te wachten ! Spreek namelijk ook weinig Frans dus dat word anders leuk.
Ook ben ik benieuwd wat wij op de vrije dag gaan doen, ligt denk ik ook aan de rest van de mensen die er zijn. Het meer lijkt mij erg mooi maar ook een leuk Frans dorpje lijkt me geweldig. Ik zie het dan allemaal wel denk ik !

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:09

Haha ik kan ook geen woord Frans :P Maargoed ik heb er nu geen last meer van :))
Ga met mn ouders eerst week op vakantie, waarna ze mij afzetten bij t kamp xD
En dan zal het allemaal wel lopen met mijn gebrekkige Engels, haha dat gaat snel genoeg als je mensen leert kennen :P En misschien zijn t ook wel grotendeels Nederlanders, je weet maar nooit.

Denk dat je op de vrije dag zelf wel nog kan bepalen wat je gaat doen :D
Misschien ben je dan wel zo gesloopt dat je even een dagje niets wilt doen, gaan zonnen of zwemmen ofzow xD
En anders kan je altijd nog mee gaan met anderen ergens naartoe.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:16

Hier dan wat foto's van mijn kant:
http://img151.imageshack.us/img151/5890/0463donderdag27aug2009.jpg
Hier zijn we met zijn allen de koetjes via een vooraf bepaalde route door hun wei aan het drijven.

Afbeelding
We hadden het eindelijk voor mekaar om een koetje over de brug te krijgen. Dit wilden we per se voor elkaar krijgen. Want dat was de tweede dag dat we met de koetjes gingen werken omdat het niet zo'n lekker weer was om te zwemmen. Dat hebben we dus helaas gemist.

Afbeelding
Buck en ik hebben net een koetje bij de kudde vandaan gedreven en nu moesten we om de pen heen. Dit was ook de tweede dag en ik had inmiddels ontdekt dat ik behalve hem opjutten beter niks kon doen. Want hij deed het helemaal zelf. Wat geweldig joh! Hij ging er vol voor om er eentje achterna te gaan.

http://img862.imageshack.us/img862/8691/0703donderdag27aug2009.jpg
Hier drijf ik de koe die we net uit de kudde gehaald hadden weer terug, samen met mijn vriendje Buck. Dit was de eerste keer dat we het deden en toen ging het niet helemaal goed. Ik kreeg er in eerste instantie geen te pakken om bij de kudde vandaan te krijgen. Toen begreep ik nog niet dat die kerel het zelf wel deed.

Ik heb verder geen losse foto's van anderen geplaatst omdat ik niet weet of zij het goed vinden als ik dat doe. Maar zo heb je in ieder geval een idee van hoe het gaat.

Het is voor ons inmiddels 2 jaar geleden geloof ik dat we er waren. Dus inmiddels is er volgens mij nog best wel wat veranderd.

Edit: oeps, ik had hem per ongeluk 2 keer geplaatst

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 22:30

Wat een leuke fotos! Ik ben ook erg benieuwd hoe het werken met de koeien mij vergaat. Volgens mij is het veel lastiger dan het lijkt!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:39

wauw super gave foto's! :D
Buck zal niets voor mij zijn _O-
Denk net iets te pittig, haha xD

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:03

Haha ja je moet daar wel van houden. Ze wilden hem eerst aan een stalgenootje toewijzen, maar als er een niet van stuiterballetjes houdt is zij het wel. En ik trok mijn mond open dat ik op de site voor hem gevallen was. Nou toen had ik geluk en mocht ik met hem mee rijden. Maar met de puzzelrit die we gedaan hebben is ie er kei hard tussenuit gepeerd. Echt geweldig! Ik kwam niet meer bij! :D
Heb echt van het diertje genoten. Hij is net als onze eigen quarter, dus super leuk.

Jullie gaan je vast vermaken daar. Het is echt leuk hoor ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:29

hahaha jaah ik vind een beetje ondeugende, maar toch brave lekker snelle paardjes super leuk, als ze maar niet al te veel capriolen uithalen of er vandoor schieten :))

Vermaken zullen we ons zeker wel *D

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:20

Oehh Buck klinkt echt gaaf!!
Ik zag ook ergens op de site deze foto van een witte schimmel, ik denk Marcus, lijkt ook echt een gaaf beest.
Afbeelding

Ik hou altijd wel van die paarden met een beetje teveel pit ;p

Jeetje, ik zit nu toch wel een beetje te twijfelen hoor, misschien als ik nou snel een baantje vind ga ik gewoon ;p

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:38

hahah moet je in mijn week (13-20 aug.) gaan :))
Daar hebben ze nog maar heel weinig boekingen xD De week/weken ervoor en erna zijn al helemaal volgeboekt.
Of een papa of mama vinden die je kan sponsoren _O- Dat je het later terug betaalt als je genoeg geld bij elkaar hebt door een baantje xD
Maar dan moet je er ook rekening mee houden dat er voor de reis ernaartoe ook nog veel geld bij komt (150-180,- retour met vliegtuig vanaf Dusseldorf),
treinreis is 9 uur lang en is 2 keer zo duur zowat.

Je kan ook gewoon in weekend werken en als je tijd hebt 2 weekjes fulltime in de zomer of na je examens. Desnoods in supermarkt ofzo (hebben ze altijd wel mensen nodig), ik had in de zomervakantie ook in 2 weekjes heel wat geld bij elkaar :j
Maar je moet eerst een aanbetaling van 200,- doen voordat je boeking definitief is, en dan kan je een paar weekjes voor vertrek de rest overmaken. Dat is wel handig. Hoef je niet alles op 1 moment bij elkaar te hebben.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:08

Pff het is inderdaad wel een ramp hoor daarheen reizen zonder eigen auto.
vliegen van dusseldorf naar beziers, betekend om 00.30 opstappen richting dusseldorf en pas 11.20 vliegen. Toch maar kijken of de trein niet gewoon sneller is ;p

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:17

Jaah klopt, als ik met vliegtuig zou gaan zou ik eerst 3 a 4 uur met de trein naar Dusseldorf moeten gaan ofzow, zodat ik paar uur eerder op vliegveld ben om in te checken, en dan om 11:20 pas vliegen. Dat zou dan een hele lange nacht worden, hahaha xD
Mjaah nu ga ik met mn ouders mee. Is toch ook 12 uur rijden. Dus al zou je met je eigen auto gaan, dan ben je gigantisch lang onderweg, hahah xD

Als ik vanaf Den Haag kijk bij TGV (Kan tot 3 maanden vantevoren de treinreizen bekijken) dan is de reistijd 9 a 10 uur, en dan moet je ook de vroege ochtendrit nemen van 7:35, en dan kom je dus pas om 17:35 ong. aan. (is €179,- enkele reis volgens mij :oo in juni)

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:26

Marcus is ook een ontzettend gaaf paard inderdaad. Die is echt overenthousiast af en toe.
De jongen die hem mocht rijden bij ons in de groep kon daar heel leuk mee omgaan en die hebben dan ook en heerlijke week gehad samen. Marcus genoot er net zo hard van als Stijn.

En jeetje wat is die trein nog duur zeg!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:45

Hahah Applejack lijkt mij wel wat <3 Of Butch <3
Travis doet me heel erg denken aan een paardje waar ik vorig jaar op reed _O- (die was heel sloom en had geen conditie, maar was dan ook nog een jong paardje)

Trein is indd duur! Eerst dacht ik erover na om wel met de trein te gaan, dan zag je tenminste nog wat van de omgeving enzo. En vooral als je met 2 of meer mensen gaat is t heel gezellig. Mn vader zei nog: de trein zal nooit veel duurder zijn dan met het vliegtuig :n
Maar mooi wel dus! Scheelt zo 100/150 euro.