Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MamboBeach schreef:sporter schreef:Klinkt eerder of dat jullie je paarden niet zo goed onder controlle hebben.![]()
Yeah right! Dan ken jij de regeltjes en beleefdheidsvormen denk ik niet...
TS, ik kan me voorstellen dat je er van baalt, zulke mensen zouden zich diep moeten schamen!
.
.Bij mij in de buurt zijn vooral de meiden van ongeveer 12 tot 18 jaar die zulk gedrag vertonen.Ik doe heel soms in een rustig drafje passeren maar las ik zie dat men aangeeft rustig aan ga ik meteen in stap over.Ik vind dat een beetje normen en waarden. Dana82 schreef:@ Sporter: hahaha, ik moet met jouw reactie heel hard lachen. Ik nodig je hierbij ook uit om gezellig eens tot hier te komen en dan gaan we eens testen hoe leuk jouw paard het vind dat er een stel voorbij komt geraast.Het was niet gewoon een galopje hé, dan heb ik ook al meegemaakt en is perfect controleerbaar. Neen, het was een groep dolle ruiters die voorbij kwamen. Sorry hoor, maar vind het al chapeau dat al onze paarden (er naast of niet) bij ons zijn gebleven. Bovendien was er iemand bij met haar nieuwe paard, die kent het dier nog niet zo goed. En stel dat er een jong paard mee was? Die moeten het ook leren om buiten te komen. Neen, jou redenering is zo krom en klinkt als iemand die niet veel buiten gaat rijden met zijn paard want dan zou je weten dat er soms omstandigheden zijn die je niet onder controle hebt.
@ Mika11: we hebben een fantastisch weekend gehad, prachtig weer, prachtige omgeving. We zeten in de omgeving van Uddel, de eerste dag en de tweede dag zaten we vlakbij een taverne die het "'t Hilleltje" noemt, klinkt dat bekend?
We hebben zalige drafjes en galopjes gedaan, op een nette en controleerbare manier (zonder van mijn paarde te hoeven springen om hem tegen te houden), straf hé.

Ik zou zeggen, laat het los en kom zeker nog een keer terug
maar hou daar rekening mee.sporter schreef:mika11 schreef:Sporter, ik hoop niet dat ik jou tegenkom tijdens een buitenrit.
Het gaat niet alleen om je paard onder controle houden, maar ook de gewone fatsoensnormen tussen ruiters.
Wees maar niet bang hoor ik ben wel zo vriendelijk je paard te vangen als je er afgedonderd bent
Dana82 schreef:@ Sporter: Wat doen je dan met de paarden (je hebt er blijkbaar meer dan 1) waarmee je buiten gaat die er niet tegen kunnen? Ze er achteraan laten gaan of ze zodanig tegen houden dat ze gaan bokken? Ach, je zal allicht een supervaste zit hebben. Heb je zo'n situatie eigenljik al eens meegemaakt met jouw eigen paard? In mijn ogen zijn de enigsten die op dat moment geen controle hadden, die troep die voorbij kwam. Het waren zij die niet vertraagden.
Nu steek je me hier door dat ik van mijn paard ben gesprongen dat ik hem niet onder controle heb. Het is daarom zeker dat ik in een groep makkelijk achter paarden kan aangaloperen die wel eens durven trappen omdat ik hem met 1 hand makkelijk op ruime afstand kan houden. Aan ieder paard zijn er minpunten en de mijne daar ga ik beter af als die echt gaat panikeren (en dat gebeurt echt niet veel). Voor de rest is het droom om met hem te rijden. Ik ga hem echt niet op de weide laten staan omdat er eens (de eerste keer in 3 jaar dat hij onder het zadel) een stel idioten onze toffe rit komt verstoren.
Maar, ik begin het mij persoonlijk aan te trekken hier en dat was helemaal niet de bedoeling. Alhoewel ik het wel had kunnen voorzien.
Mijn doel met dit topic is niet om de discussie aan te gaan of je je paard onder controle hebt als je erop zit of er naast staat. Ook niet om te gaan discusiëren of ik nu met mijn paardje buiten kan of niet. Mijn doel was om de mensen toch even duidelijk te maken dat je dit geen normaal gedrag is als je andere ruiters, die overigens aanmaanden te vertragen, te respecteren.
Dat er een assiocale chauffeur dan nog wat gas bijgeeft, tot daaraan toe. Maar kom zeg, we hebben hier allemaal dezelfde passie, laten we elkaar dan ook respecteren. Als er een andere ruiter aangeeft dat die problemen heeft, wees dan zo vriendelijk hierop in te gaan. We zijn met levende dieren bezig, dat maakt het ook juist zo spannendmaar hou daar rekening mee.
Als je paard zich niet meer als paard mag gedragen, koop dan een fiets of een brommer.
@ Mika: ha Kootwijk dus. Ikzelf heb het voorval al naar achter geschoven, weegt niet op tegen de zalige kilometers die we hebben gemaakt. Zeker en vast komen we nog eens terug!
Ollie23 schreef:@ sporter Deze uitspraak zegt gelukkig meer over jou als over TS. Jammer hoor als je zo in elkaar steekt.
@ TS ben ook regelmatig in Kootwijk op vakantie geweest met paard. Echt geweldig rijden daar!
sporter schreef:mika11 schreef:Sporter, ik hoop niet dat ik jou tegenkom tijdens een buitenrit.
Het gaat niet alleen om je paard onder controle houden, maar ook de gewone fatsoensnormen tussen ruiters.
Wees maar niet bang hoor ik ben wel zo vriendelijk je paard te vangen als je er afgedonderd bent
LADPR schreef:Dat heeft natuurlijk totaal niks met de Veluwe te maken toch? Overal zijn er helaas aso mensen die geen rekening met andere mensen kunnen houden.
.
.sporter schreef:Ollie23 schreef:@ sporter Deze uitspraak zegt gelukkig meer over jou als over TS. Jammer hoor als je zo in elkaar steekt.
@ TS ben ook regelmatig in Kootwijk op vakantie geweest met paard. Echt geweldig rijden daar!
Fijn dat je mij even weet te analyseren. Je raakt me diep![]()
Als je kunt lezen? Is het enige dat dit over mij zegt dat ik bereid ben mijn medemens te helpen.
Of haal je er soms een diepe achterliggende gedachten uit?
Volgens mij is er echt wel een verschil tussen een groep koeien die op je af komt gestormd en een groep paarden met ruiters erop, die de paardjes een beetje in de hand horen te hebben.
mika11 schreef:Gelukkig dan maar, zo gauw zal dat niet gebeuren trouwens.
Maar ik begrijp je reacties niet. Bedoel je nu dat je geen rekening houdt met andere ruiters?
Omdat het hun eigen schuld is als ze hun paard niet kunnen houden als jij er langs crosst?
Je schrijftaal is ook nogal grof, dus ik hoop niet dat dat hetzelfde is als je omgang met mensen/paarden?
Magrathea schreef:Volgens mij is er echt wel een verschil tussen een groep koeien die op je af komt gestormd en een groep paarden met ruiters erop, die de paardjes een beetje in de hand horen te hebben.
TS, wel fijn om te horen dat je het leuk hebt gehad! Ik ben het helemaal met je eens, er is niets op tegen als ruiters onder elkaar zich netjes en sociaal gedragen. Ik krijg nu wel direct zin om als ik een paardje heb ook eens op vakantie te gaan die richting op!