Af en toe die wielrenners/Joggers..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:53

Ik kan wielrenners wel schieten.
Altijd van die hobbyisten met gekochte 'sponsorpakjes' die JUIST daar snelheid gaan maken waar het overvol is.
Ga dan naar de polder, zoek de ruimte op.... maar nee hoor: ze terroriseren liever en masse zondagse fietsers en ruiters.
Van de week was er zelfs 1 zo gek een paard te slaan omdat hij er snel langs moet, ik was zo perplex dat ik niets deed.... maar had hem met alle liefde in de sloot verzopen.

Tweede frustratie zijn scooters: herrie, stinken, veel te hard rijden.... en het zijn er zoveel! En vaak ook nog bereden door mensen voor wie het heel gezond zou zijn om eens te gaan fietsen om wat gewicht te verliezen.

Prima dat mensen met veel herrie en snelheid tekeer willen gaan: maar kies daar aub een passende plek voor uit.... we hebben een polder, maak er gebruik van!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:53

Miracle_ schreef:
Jessicajoann schreef:
Nederland word steeds asocialer

Feit.

A-men! _/-\o_

Ik reed laatst in het bos, waar opeens een wielrenner uit het niets tevoorschijn kwam. Paard schrok ervan. Dus ik vroeg vriendelijk "Goh, zou u misschien de volgende keer een seintje kunnen geven?"
Waarop die aso antwoord "Moet je maar in de berm rijden met die koe van je!"

PARDON! Ik reed op een freaking RUITERpad. :') Ik heb hem dringend verzocht zijn mond te houden, omdat mijn koe op commando bijt. :D }:0 Waarop hij toch wel wat haast kreeg met zijn fietsje.... :D

*raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap me op!!!* _O- _O- _O- _O- _O-

Ik zou willen dat ze hier in de buurt even zouden bellen! Hier zoeven ze zonder waarschuwing vooraf gewoon voorbij, je schrikt je helemaal ongans ook al kijk je alert rond. Bij ons in de bossen kom je wel eens een verdwaalde mountainbiker tegen, maar daar hebben we zelden last van.

Kiwipitje

Re: Af en toe die wielrenners/Joggers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:55

Wat doen joggers nou weer niet goed dan?

Chann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:55

vooral bij die hele groepen word mijn pony harstikke vervelend ( ze wil erachteraan :Y) ) nu hebben de mountainbikers een hele route aangelegd, wij reden daar eerst ook overheen met de paarden omdat we niet wisten dat het een mtb route was. nu hangen er overal a4tje 'mtb baan, niet betreden met paarden en pony's' |o het waren zulke leuke 'ruiterpaden' :o
ik schrik zelf ook van die mountainbikers/wielrenners ze komen zo geluidloos langs je heen ineen keer |(
joggers kom ik nooit tegen..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:58

Chann_ schreef:
vooral bij die hele groepen word mijn pony harstikke vervelend ( ze wil erachteraan :Y) ) nu hebben de mountainbikers een hele route aangelegd, wij reden daar eerst ook overheen met de paarden omdat we niet wisten dat het een mtb route was. nu hangen er overal a4tje 'mtb baan, niet betreden met paarden en pony's' |o het waren zulke leuke 'ruiterpaden' :o
ik schrik zelf ook van die mountainbikers/wielrenners ze komen zo geluidloos langs je heen ineen keer |(

Als ze dat via de gemeente hebben gedaan is er denk ik weinig tegen te doen, maar is dat door henzelf uitgezet dan zou ik daar zelf bordjes onder hangen :"Ruiterpad, niet betreden met wielen" ofzo :P . Tenminste, als je verder weinig plaats hebt om lekker te kunnen rijden. Heb je bos genoeg en ruimte genoeg, dan zou het me nog niet eens uitmaken want als zij op dat pad blijven heb je verder geen last meer van ze.

Chann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:01

Breghje schreef:
Chann_ schreef:

Als ze dat via de gemeente hebben gedaan is er denk ik weinig tegen te doen, maar is dat door henzelf uitgezet dan zou ik daar zelf bordjes onder hangen :"Ruiterpad, niet betreden met wielen" ofzo :P . Tenminste, als je verder weinig plaats hebt om lekker te kunnen rijden. Heb je bos genoeg en ruimte genoeg, dan zou het me nog niet eens uitmaken want als zij op dat pad blijven heb je verder geen last meer van ze.

ze lopen zegmaar langs de wegen door een strook bos en langs zandpaden en alles. kijk op zandpaden rijd ik lekker gewoon zelf, maar langs de weg leek het me wel fijner om dan op zo'n pad te rijden, is immers toch veiliger. we zijn nog aan het navragen bij de gemeente of het overlegd is, anders hebben ze niets te willen met zomaar een papiertje op te hangen. :P

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 00:26

Ik heb zowel op het paard als op de scooter veel last er ergernis van wielrenners.

Op 't paard: Groep wielrenners komt tegemoet, het paard laat ik halthouden in de berm. Dan nog vinden de wielrenners het nodig om te gaan schreeuwen en bellen. Stelletje idioten :D

Op de scooter: Tja, dit kan ik nog steeds niet bevatten.. Sommige wielrenners vinden het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld om vlak achter een schooter te gaan rijden.. Maar dan ook echt met 10cm afstand! Zonder er bij stil te staan dat, als de scooter moet remmen, de wielrenner achterop klapt met een vaat van 50km p/u en dat daarbij de rug van de scooterrijder weleens finaal gebroken zou kunnen zijn.. Heb het 2 keer meegemaakt, beide keren ben ik compleet uit mijn slof geschoten! :(

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:02

LZP -> BRT

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:04

Ik heb echt een hekel aan 90% van de wielrenners, wat een gekke soms! :(
Met zn 3en naast elkaar en schreeuwen. Mn oude verzorg shet ging dan gewoon schoppen haha.
Mn eigen shet blijft gelukkig rustig, maar ik kan het niet laten om altijd even heel hard te roepen, je bent joop zoetemelk niet hoor!

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:20

Gisteren durfde twee fietsers mijn verzorgpony niet voorbij steken omdat ze bang waren dat ie ging steigeren. Waren er maar meer van die mensen....

Sommige mensen zijn echt zo vriendelijk: mindere vaart, gaan er met een grote boog om, leggen motor still...

Wat ik het meest irritante vind is dat de buschaffeurs (op de weg naar het bos rijden ongeveer 3 lijnbussen per uur) niet vertragen... zeker met zo'n bussen die uitzwenken! Of auto's met aanhangwagens die in volle vaart voorbij scheuren!

Over fietsers en joggers heb ik niet te klagen en mag ik eigenlijk ook niet klagen, aangezien er eigenlijk geen aparte ruiter/wandel/fiets paden zijn. Ik ben blij! Want mijn vriend gaat altijd mee met zijn mountainbike!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:41

Ach.... alsof wij ruitervolk allemaal zo netjes gedragen.
Mest midden op het fietspad, een paard wat zijn kont toe draait naar een fietser net als die wil passeren, een wandelaar passeren in het bos en vervolgens deze achterlaten in een stofwolk, galopperen over een schelpenpad bedoeld voor fietsers, met je paard van 1,80 m je dwars door een groep wandelaars wurmen om vervolgens weg te galopperen, een span shetten uitmaken voor alles wat lelijk is omdat je paard er zogenaamd bang voor is, hekken openlaten van begrazingsgebied en met je grote hoeven door vennen stampen waar je niet mag komen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal voorbeelden van het afgelopen half jaar......
Je moet een beetje rekening houden met elkaar en dan slaap je een stuk rustiger

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:47

Napie schreef:
Ach.... alsof wij ruitervolk allemaal zo netjes gedragen.
Mest midden op het fietspad, een paard wat zijn kont toe draait naar een fietser net als die wil passeren, een wandelaar passeren in het bos en vervolgens deze achterlaten in een stofwolk, galopperen over een schelpenpad bedoeld voor fietsers, met je paard van 1,80 m je dwars door een groep wandelaars wurmen om vervolgens weg te galopperen, een span shetten uitmaken voor alles wat lelijk is omdat je paard er zogenaamd bang voor is, hekken openlaten van begrazingsgebied en met je grote hoeven door vennen stampen waar je niet mag komen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal voorbeelden van het afgelopen half jaar......
Je moet een beetje rekening houden met elkaar en dan slaap je een stuk rustiger

_/-\o_

overigens, ik vind het wel meevallen.. Vind mederuiters/menners dus inderdaad vaker _/-\o_ :n

Laatst nog een gezellig gesprek gehad met een jogger, hij was mijn aanspanning voorbij aan het joggen, en we hadden het er dus over dat hij niet zo stoer moest doen, een paard voorbij rennen :Y)
toen hij ons voorbij was hebben we nog kill en attack gedaan, geweldige jongen was het :))

Lief lachen en je paard vast ''gekke dingen proof'' maken
Zodat je op zo'n moment ook kúnt lachen ;)

Heb al een keer voor een tractor gestaan, moesten er kort langs (of door de sloot) stalgenootje was er al voorbij, maar die van mij bleef staan, boertje stapt in zijn trekker en gaat toeren draaien en gas geven.. beetje dom :P maar mijn paard moest poepen, daarom bleef hij staan :D *\o/* 1-0 voor ponylief dan toch :D

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:58

Klopt, wij kunnen er ook wat van.
Maar afgelopen zondag was het met het mooie weer echt kassa! Ben niet snel aso, maar ben met mijn paardje door kuddes wandelaars op het ruiterpad heen gecrossd. Normaal ga ik wel stappen, maar het was geen doen en ze gingen niet aan de kant. Toen ik in galop aankwam wel....maar ja, niet leuk om te doen.
Reminds me, moet nog n klacht mailen.

Regelmatig bel ik een beheerder (06 staat in mijn tel gna, kan ik evt ook gelijk bellen bij conflict) van een ander gebied om eens duidelijke wegwijzering te plaatsen, zodat de andere recreanten weten idg dat ze risico lopen om een paard in de nek te krijgen. Want ja, als de beheerder (in dit geval Utrechts Landschap) dit niet doet, mogen wij dus ook overal rijden :D Daar had ik wel een punt, volgens hem, hopen dat t nu ook eens gebeurt....
En de gemeente aangeschreven. Maar ja, helpen doet t niet echt uiteindelijk, Nederland is soms te klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:00

Bij ons zijn er geen ruiterpaden, dus onderweg naar het park rij ik op het fietspad en dan probeer ik rekening met voetgangers en fietsers te houden, maar laatst wilde m'n paard ergens niet langs en toen stond ze dus zeg maar overdwars op het fietspad. Schiet er ineens een of andere ongeduldige fietser achterlangs, terwijl daar echt geen ruimte voor was. Dat vond ik inderdaad behoorlijk asociaal, hij had gewoon even kunnen wachten want ik deed m'n best. Hij had geluk dat die van mij nooit trapt oid, maar van een ander paard had 'ie ongetwijfeld een trap gehad.. Scooters kijken ook niet uit trouwens, die komen van achter en dan gaan ze toeteren, handig :\ Of mensen die hun hond op je paard af laten rennen en dan doodleuk zeggen: "Hij is paarden gewend hoor!" Ja, maar m'n paard die hond niet :')
Vervelend inderdaad, ookal schrikt die van mij nergens van dus heb ik er persoonlijk niet zoveel last van.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:03

bij ons in belgie heb je ook wel zo van die ezels hoor :Y) maar vaak onwetender, genoeg ruimte om langs te komen, ze kunnen niet weten dat als een paard dit niet hoort aankomen meestal verschiet :) maar dan heb je ook van die sufkoppen in hun cabrioletjes (even een beetje offtopic sorry) die lekker even gaan toeteren als je met je paard aan de hand over de weg loopt |o 8)7 8)7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:09

Dniekje schreef:
vanmiddag met een buitenrit, rijd je een heel klein stukje over het fietspad, komt er een groep wielrenners aan, gaan ze keihard bellen >;)

Je hebt met je paard ook niks op een fietspad te zoeken :n

Maar goed, het is allemaal net hoe je het bekijkt... ruiters klagen over wielrenners, wielrenners klagen over ruiters, ruiters klagen over automobisten, automobilisten klagen over ruiters, wandelaars klagen over bromfietsen, bromfietsen klagen over wandelaars :?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:10

Ik heb nog steeds niet gehoord wat er mis is met joggers. :+

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:11

Ach, ik kom op de fiets/brommer ook met regelmaat asociale ruiters tegen hoor, waar ik dus geen vaart voor ga minderen.
Ik vind het ook altijd wel fijn als bijvoorbeeld wielrenners eerst iets roepen in de trant van 'opgepast' voordat ze bellen. Dan weet ik al dat er wat aan gaat komen, en van stemgeluid schrikt een paard niet.
En is het niet zo dat een paard eigenlijk helemaal niet op een fietspad hoort? We vallen onder de categorie bestuurders, en moeten in principe over de weg. Dus als je al langs het fietspad rijd, rij dan in ieder geval al in de berm.. waar de wielrenners en andere fietsers al geen last van je hebben.

Waar ik wel een pesthekel aan heb zijn mensen/fietsers op het ruiterpad. Het is niet voor niets een RUITER-pad...
Edit: ik heb alleen maar erg positieve ervaringen met hardlopers :j
Laatst bijgewerkt door Donna_ op 12-04-11 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:11

van joggers heb ik eerlijk gezegd ook nog geen last gehad ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:12

mijn paard is een keer finaal over de zeik gegaan toen er een groep wielrenners passeerde op een net nieuw geasfalteerd stuk weg... Allemaal van die knisper steentjes dus... maar goed, kunnen die wielrenners niks aan doen :n Het is alleen een beetje de mentaliteit dat we met zijn allen denken dat we alleen recht op de weg hebben

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:17

Ik heb sowieso altijd last van die wielrenners! Wordt er echt gek van als ze met 10 naast elkaar rijden, of als ze in het midden van de straat rijden. En dan maar boos kijken als je hen voorbij rijdt! gggrrr
Naar paarden toe zijn ze over het algemeen inderdaad ook erg asociaal.
Ik trek er mij niets van aan en ga gewoon lekker met paard in het midden van de straat lopen, tot hun grote frustratie :D

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:17

hier ook helaas slechte ervaringen met wielrenners, zowel als ik gewoon op de fiets van het fietspad afgedrukt worden, tot van die aso's die op de rijbaan fietsen, auto's hinderen en overal door rood knallen in hun '' stoere'' wielren pakje.

En te paard ben ik nog geen 1 tegen gekomen die even iets rustiger aan deed als ze langs komen zoeven, ben je niet op tijd weg terwijl je rekening met ze wil houden, gaan ze rare dingen brullen en bellen.

Ik roep dan altijd, '' o blue, dat is er weer zo eentje die zich lance armstrong voelt met zn pakkie aan'' en dan krijg je heerlijk boze blikken.

Met joggers heb ik nog nooit problemen gehad.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:22

Wandelaars mogen wel op ruiterpaden komen maar ruiters niet op wandelpaden. Daar heb je gewoon rekening mee te houden.
Hebben jullie wel eens op een racefiets gezeten? En dan even flink vaart maken met een groepje en dan met ze alle tegelijk gaan remmen.... kijk dat lukt niet. Vandaar dat ze je altijd even toeroepen. Je hoort ze namelijk niet aankomen. Aardig he, van ze.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:25

ik kom niet vaak groepjes tegen, meestal 1 of twee personen die naast elkaar fietsen, waarom zijn die dan zo asociaal?? nergens voor nodig lijkt me, zou me voor mezelf schamen als ik me zo op mn fiets zou gedragen.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:28

hier zijn ze ook behoorlijk asociaal...maar dat hebben ze nu wel een beetje afgeleerd.... juist de wegen waar je als ruiter/fietser/auto op een weg rijd en je ziet ze aan komen en willen niet minderen gaan we rustig midden op de weg staan ( geld eigk voor al het verkeer die als een gek aan wilt komen rijden :+ ) dan moeten ze wel... zo bespaar je wel een hoop ongelukken...

en ja tja mijn paard is net 4. krijg je te horen als je je paard niet kan houden moet je niet naar buiten... waar leert ze het anders?