Al zal het voor de jonge dravers misschien wel anders zijn.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
siskeh schreef:@ arabesk: maar met karretje trekken kunnen ze net zo goed peesblessure's oplopen![]()
Maar daar kunnen ze je in het endurance topic wel verder mee helpen lijkt mij 
siskeh schreef:@ arabesk: maar met karretje trekken kunnen ze net zo goed peesblessure's oplopen![]()
Kilometervreters zijn het zeker. Ik rij endurance met die van mij, ze is nu klasse II (+/-90km) startgerechtigd. Ze lopen in de training ook veel rustige kilometers om conditie op te bouwen.
Wildgirl schreef:crazycactus schreef:Quarters zijn paarden die bij uitstek geschikt zijn voor langere ritten in een rustig tempo. Daar zijn ze uiteindelijk op gefokt
Ik dacht altijd dat ze gefokt waren op het afleggen van een kwart mijl, de Quarter Mile, en dan zo snel mogelijk....

volle bak crossen op een fjordshet van 1.17 terwijl de minishet die aan de hand meeging me er af probeerde te trekken. En dan zonder zadel toch blijven zitten.
Men, ik heb echt leren rijden van die beesten.)
Dus nee hoe raar het ook klinkt, als het dier geschikt is, ook qua karakter, voor een trektocht, dan zal het erna vast en zeker ook graag buitenritjes met mij doen dus dat is dan geen punt. 
), maar denk niet dat je keuze van je paardje puur hierop gebaseerd moet zijn.
). Ik ben zelf in de hele mallemolen studie, carriere, gezin verwikkelt geraakt maar zoiets als dit had me prachtig geleken en nog hoop ik dat mijn man en ik zoiets ooit gaan ondernemen (als de kinderen groot zijn) maar dan aangespannen 

)