Drents friese wold

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:45

He, die kaart heb ik gemaakt
Hoe kom je daar aan (op de Alberthoeve geweest????)
Zo heb ik trouwens nog een hele boel kaarten op mijn computer met horecapunten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:50

Mariekyy schreef:
ik wauw wat ben ik jaloers als je daar dicht bij woont, echt een super mooie omgeving!

Mijn schoonmoeder woont tegen het drentse friese wold aan.
Schoonzusje en ik gingen soms samen heerlijk een rondje door het bos maken.
Ben ook een keer mee geweest op een gewone fiets, maar dat is idd wel zwaar.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:01

Napie schreef:
He, die kaart heb ik gemaakt
Hoe kom je daar aan (op de Alberthoeve geweest????)
Zo heb ik trouwens nog een hele boel kaarten op mijn computer met horecapunten

Ja, klopt. :D Ik ben er een week op vakantie geweest. Of, mijn paard dan. Ik zat in Hunnerwold state. Ik heb 4 kaarten gehad van de Alberthoeve.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:19

@ Esperanza: Het waterpunt is gevonden hoor! Het lag langs de groene route, net van de blauwe af.
Moest idd de roze bal zelf induwen, maar het water vond ze heerlijk. Bedankt!

Ook verderop, als je richting het zuiden rijdt op de blauwe route aan de kant van wateren, en vervolgens de zwarte route naar de groene route volgt. Je gaat dan over een brug, gaat de zwarte route op en blijft op die manier het water volgen. Je kan op een gegeven moment het stroompje in/oversteken aan je linkerhand. Ter hoogte van de Noordsveen ongeveer.

En een dag had het goed geregend, dus genoeg plassen onderweg.
Had nog langs de rode route ten zuiden van Aekingerzand water kunnen halen uit de Ganzenpoel, had het nodig geweest.
Heb SBB nog wel gebeld, die konden helemaal geen waterpunten aanwijzen. Was volgens hem nog geen vraag naar geweest, dus niet voor gezorgd.

Heb heerlijk gereden, 2 tochten van noord naar zuid van 6 uur/45km en wat korte tochten aan de noordzijde.
Vooral het gebied ten zuiden van het Aekingerzand vond ik het mooiste, zwarte route, wat smallere bochtige paden door wildgebied. Je kon niet meer over het Aekingerzand zelf, nog wel een stukje over het zuidelijke deel (rood/blauwe route).
Wie weet nog een keer erheen!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:52

Hee, super! Ik snap alleen je 2e alinea niet, heb je nu nog zo'n punt gevonden onderweg?

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:11

Niet zo'n zelfde punt (al moeten die er wel zijn neem ik aan, met zoveel wild gebieden!).
Het is gewoon een natuurlijk stroompje. Bij die houten brug op de blauwe route steek je m over. En op dat punt langs de zwarte route is het stroompje qua water afgezwakt en meer een bedding met water erdoorheen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:48

Zwarte route is eigenlijk geen route zoals de blauwe De laatste zijn namelijk dagroutes/rondritten. De zwarte palen zijn alle overige paden.
Kan je dan bij de brug ergens bij het water komen? Nooit geweten. Dus je komt vanaf Wateren, gaat het hek door over de blauwe route en steek de brug over: ga je dan direkt schuin het bos in en de zwarte volgen? Daar zit de Noordveen. Kan je daar ergens bij water komen?

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:12

Ja, sorry ik bedoel de zwarte wieletjes, niet een route.
Zag het ook bij toeval, ik was braaf de ruiterroute aan het volgen, komen er voor mij 4 ruiters van links. Dus ik was wel nieuwsgierig wat dat dan voor pad was. Ik denk zo'n 15 meter het pad af was dat stroompje!
Als je van het noorden uit komt: hek door, brug over, gelijk links zwart op, stukje bos bochten.... en dan een stukje open met een vaag pad naar links. Denk dat als je dat pad volgt, op de Nweg uitkomt.
Ik heb het voor de lol een paar keer overgestoken, want was zoiets ook nog niet vaak tegengekomen. Mooie oefening!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:21

Ik ga wel eens zoeken als ik weer eens op een paard zit