Tips ponykamp begleiden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:55

Veerle_88 schreef:
Ik denk dat ik de week wel door ga komen, ik ga gewoon allemaal uitputtende spelletjes voor bereiden
en dan moeten ze wel gaan slapen! }:) En zoniet dan slapen ze gewoon bij ons op de kamer :)

En dan alle kindjes bij jullie op de kamer, omdat opeens iedereen heimwee heeft :)

Afgelopen jaar had ik een jong meisje in de groep, die veel last had van heimwee. Ik heb één avondje een half uurtje bij haar gezeten en naar haar geluisterd. Na een gesprek dat langzaam van heimwee naar huis en ik mis dit en dit ging naar het boekje dat ze mee had (Wampie, Heerlijk :) ) trok ze een beetje bij en toen we het ook nog hadden over wat voor leuks we allemaal nog gingen doen kon ze weer lekker gaan slapen. Meestal is het ook alleen de eerste nacht dat de echt jonge kinderen nog niet gewend zijn en liever thuis slapen. Daarna zijn ze zo moe dat de nachten gelukkig goed gaan!

Zorg dat je bij de kinderen altijd positief bent, dat maakt het voor de kinderen leuker en went makkelijker en neem heimwee serieus. Ga even met het meisje praten over thuis en over wat ze normaal altijd doet. Iemand op haar gemak stellen helpt heel erg. Ben ook positief overdag, over het eten, de spelletjes, over alle pony's (zeker over die hele oude niet meer zo mooie, want die is waarschijnlijk perfect voor een meisje dat een beetje onzeker is, dan helpt het als je haar verteld hoe cool het paard is. Als je denkt dat je op de grootste held van heel stal rijd, dan voel je je al beter :j )

Veel plezier van de zomer. Het is echt heel erg leuk om te doen!