Kan Time-Out Reizen niet bereiken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: Kan Time-Out Reizen niet bereiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:42

hun website is nog wel in de lucht,. ben blij dat ik niks geboekt heb maand terug.
was wel bezig.

nooit geweten dat ze niet bij anvr of sgr lid zijn .. kijk meteen of die andere orginasatie waarbij ik wel wou gaan boeken dat wel is,.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:46

TimeOut is altijd goed en safe geweest, op dit moment zou ik echter een andere 'leverancier' zoeken of direct bij betreffende bestemming boeken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:15

berdien85 schreef:
Jakkes.. Ik heb vorig jaar nog bij hun willen boeken.
Reisbureau heeft het absoluut afgeraden ivm geen aansluiting bij ANVR en SGR.. Dus wij hebben een andere vakantie gekozen. Als ik dit zo lees, ben ik het reisbureau wel dankbaar.. Want ik dacht, dat valt vast mee Time Out is een grote organisatie, staat veel op bokt...

Balen voor je TS!!

Ooh dat ze dat niet hebben zeg!
Dan zou ik ook niet snel boeken, maar dat wist ik ook niet.
Pff je moet tegenwoordig wel alles checken.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:36

Ja maar, met altijd safe ben je er dus niet.. Want je heb zoals nu geen garanties ed om op terug te vallen.

Nikki_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:41

apart zeg, vorig jaar nog geboekt helemaal geen problemen. Ik wou dit jaar misschien ook weer boeken, ik denk dat ik maar wacht of iets anders ga zoeken.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:52

Er wordt door TimeOut aan gewerkt om alles weer op de rit te krijgen. Er is contact geweest.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:56

Namens iemand die ook met Time-Out te maken heeft, plaats ik dit stukje:

'Ik had ook al gehoord van de problemen bij Time Out Reizen. Ze hebben hun kantoorpand te huur gezet, maar dat is alleen maar goed want met het geld dat ze besparen kunnen ze dan volgend jaar de bestemmingen eerder betalen. Ondertussen is de eigenaar wel weer begonnen met alles op de rails te zetten: als je nu een boeking doet via het internet, wordt het doorgestuurd naar de bestemming en kun je de boeking rechtstreeks met de bestemming afhandelen. Je regelt de betaling dan ook rechtstreeks en de bestemming geeft dan het deel waar Time Out recht op heeft (een zogenaamde commissie, de bestemmingen staan tenslotte toch op hun website) terug aan Time Out. Zo kan een faillissement worden voorkomen en krijgen de locaties toch hun boekingen.

Want die kunnen er ook niets aan doen dat Time Out in de problemen zit! Natuurlijk kun je ook altijd een bestemming via google opzoeken. Het zou jammer zijn als er een paar mooie locaties over de kop zouden gaan omdat ze geen ruiters (en dus inkomsten) meer ontvangen.'

triplestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:09

Hallo,

wij zijn ook een locatie in Duitsland die bij Time Out aangesloten zijn en de nodige problemen hebben. We wachten ook nog op een betaling van vorig jaar en krijgen vanaf juni ook weer gasten die geboekt hebben. We hebben contact gekregen met Ronald zelf. De boekingen die op dit moment gereserveerd staan zijn zo gemaakt dat de gasten een aanbetaling gedaan hebben bij Time Out wat het commissie bedrag is dat de locatie aan Time Out moet betalen. De rest kunnen de gasten bij de locatie zelf betalen, dit is het bedrag wat ook voor de locatie bestemt is. Deze constructie heeft ie gedaan omdat hij zelf ook niet weet hoe het verder gaat lopen. Natuurlijk is het bij ons ook zo dat je altijd rechtstreeks www.triplstar.eu of via trailfinders kan boeken.

Verder is het nu afwachten wat er gaat gebeuren.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:30

Ik heb zojuist een e-mail van Time-Out gehad. Deze bevestigt kortgezegd wat Sushilla hierboven schrijft, dat wij het restbedrag rechtstreeks aan de aanbieder moeten betalen. Ik krijg als het goed is volgende week de betalingsgegevens, maar ben toch wel blij dat ik inmiddels ook rechtstreeks al contact heb met onze aanbieder.

Dominica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 18:48

Ik heb nog altijd geen enkele reactie van time-out gekregen op mijn eerdere mailtjes. Ik weet ondertussen via de aanbieder wel dat time-out mijn reis nooit geboekt heeft, maar ik vind het toch een kwestie van goed fatsoen dat ze me een mailtje sturen met een woordje uitleg en verontschuldigingen.

Ik hoop dat ze zich in de toekomst wel aansluiten bij een verzekeraar zolang dat niet gebeurt zal ik nooit meer een reis proberen te boeken via hen.

Dominica

Nikki_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:53

iemand enig idee hoe het nu staat met time-out?
Welke aanbieders van ruiterreizen zijn er verder wel veilig?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:45

Equi-sud in Frankrijk zit bij SGR en ANVR aangesloten ;)
Daar zijn wij uiteindelijk naartoe gegaan!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:52

Het is niet zo dat TimeOut niet veilig is. Momenteel stuurt TimeOut de aanvragen direct door naar de aanbieder. Je kunt ook direct contact met de aanbieder opnemen als je dat zou willen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:03

Nou, als er wel wat verkeerd zou gaan heb je bij Time-Out geen garanties..

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:10

berdien85 schreef:
Nou, als er wel wat verkeerd zou gaan heb je bij Time-Out geen garanties..

maar ze willen wel 'hun'deel van de reissom zien :+
mooie deal!
ik zet vandaag nog een site op met vakantie adressen , als iedereen nou een aanbetaling doet van 10% aan mij en dan de kosten van de vakantie gewoon bij de lokatie doet, dan ga ik centjes verdienen met niets doen zonder garanties :')

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:13

Je betaalt direct aan de aanbieder, niet aan TimeOut. De aanbieder staat een deel af aan TimeOut.

Bulli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:38

Ik had ook al gebeld naar Time out maar ja zelfde bandje wegens ziekte geen mensen op kantoor.
Dus kunnen mensen via ons zelf boeken.
Groeten uit Zweden
www.sundanceranch.eu

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:26

Wat ik ervan gehoord heb is dat het niet om een soort van wanbeleid gaat, maar om persoonlijke redenen. Het gaat niet om oplichting, of iets in die richting

Het is echter niet netjes dat de mail/telefoon niet beantwoord wordt. Maar van wat ik heb opgevangen zat dat er dus niet in.

Time-Out krijgt nu een deel van het geld van de boekingen die 'via' Time-Out gaan. Ofwel de aanvragen die direct door naar de aanbieder gaan. Het is natuurlijk wel zo dat de bestemmingen op het internet staan. En Time-Out is één van de grootste van Nederland in het aanbieden van ruiterreizen. Dus veel mensen vinden via deze site toch een leuke ruiterreis.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:54

Volgens mij neemt equitours een groot deel over van Time out. Al zal rechtstreeks boeken bij locaties het meest veilige zijn.

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:41

Op 12-04-2011 is Time Out Reizen B.V. te Zoetermeer (Zuid-Holland) failliet verklaard nadat de surseance beëindigd is. Als curator is aangesteld mr. S.H. Broeseliske. De (hoofd)activiteit van Time Out Reizen B.V. is reisbemiddeling, reisorganisatie, toeristische informatie en reserveringsbureaus.

Bron: http://www.faillissementsdossier.nl/fai ... n-b-v.aspx

Helaas...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:56

Ik wist het al maar ik hoop dat het voor de mensen die geboekt hebben een positieve afloop zal hebben!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 00:33

jezus nu dat ik het laatste lees schrik ik wel. heb er altijd fijne dingen geboekt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:49

Erg jammer! Er stonden altijd leuke vakanties.

Eveline89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:47

Hoi iedereen,

Ik heb hetzelfde met Time Out-Reizen ondervonden. In maart de beschikbaarheid opgevraagd van een bepaalde reis, en hier nooit antwoord op gekregen. Ook op een aantal vragen via de mail (+ de opmerking dat ik maar niks hoor) geen antwoord gekregen. Uiteindelijk toch maar een reis geboekt (naar Kroatie, de Krka Nationaal Park en watervallen trektocht). Wel meteen de bevestiging van de boeking per mail ontvangen, daarna niets meer.
Als je belt krijg je een bandje: 'wegens reorganisatie is Time Out-Reizen telefonisch niet bereikbaar'. Nu opnieuw een mail gestuurd, met de eis dat ze hier serieus naar kijken. Hopelijk gebeurt dat, maar dit voelt totaal niet prettig/betrouwbaar.

Nu heb ik via FaillissementsDossier een bericht gestuurd over hoe het nu verder moet. Aangezien de organisatie zelf onbereikbaar is is dit de enige mogelijkheid om er iets over te weten te komen..

Zijn er mensen die weten hoe ik met de ranch in Kroatie in contact kan komen? Er staat geen informatie/plaats/naam in de beschrijving van de reis.

Groetjes Eveline

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:14

Kun je niet zoeken op naam van de ranch in Kroatië?
Blauwdruifje heeft gelijk. Faillissement is aangevraagd, helaas. Via TimeOut info opvragen of boeken heeft geen zin meer.
Voor boekingen in Zuid-Frankrijk kun je direct contact met ons opnemen.