Muziek luisteren op buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:07

Ludique96 schreef:
Ik zelf vind het gevaarlijk als je met oordopjes rijd. Je hoort het verkeer niet aan komen.

Ja zo denk ik ook

mirror666

Re: Muziek luisteren op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:39

je hebt ook muziek en muziek he :)
je kunt hem op 1 streepje zetten dat hij op het zelfde volume zit als die merel die zit te schelden dat je door z'n wormennest rijdt. Of op sirene volume ;)

Appy_Powerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:18

Lijkt mij persoonlijk helemaal niks. Je hoort minder van het (aankomend) verkeer om je heen en ik vind het leuker om met andere ruiters te praten. Ik hoef geen muziek tijdens mijn buitenrit....

cindy1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:13

het is wel leuk om te rijden met muziek !
maar oortjes in doen en dan op buitenrit is niet handig je hoort niks van je omgeving en van het verkeer super gevaarlijk! {:)

Madeliefjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:04

Als je het volume zacht zet en open oordopjes gebruikt ipv die in-ear oordopjes is er weinig aan de hand.

cybrdynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:48

Ik vind het wel wat voor op de fiets, maar dan heel zacht. Je wil toch alles horen op je paard?
Heel vreemd, alsof je geen interesse hebt in paardrijden :o

Blanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:26

Ik snap echt niet waarom je oordopjes in doet tijdens een buitenrit (ook in de bak ).. Het is toch een moment van even helemaal niks en genieten met je paard! Ik wil eigenlijk ook geen telefoon mee maar uit veiligheid neem ik hem toch maar mee..

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:33

Ik zou het inderdaad ook niet doen, ook al heb ik geen paard, ik vind het op de fiets al niet prettig en je hebt met paardrijden wel een dier bij je.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:35

Een meisje van mijn stage doet dat ook. Ze heeft dan geen cap op, muziek op en gaat buitenrijden terwijl haar paard in het rond springt. :oo lekker slim...

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:41

Nee, muziek zou ik niet opdoen op het paard. Oordopjes niet omdat ik me dan afsluit van de omgeving, en omdat het niet gezellig is voor mn pony. Muziek hardop niet, omdat ik dat asosiaal vind staan tegenover andere mensen. Heb zelfs in de bak rijdend geen radio aan, altijd in opperste concentratie, haha.

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:42

Ik rij altijd met muziek in, wel met 1 oortje in en op normaal geluid zodat ik alles om mijn heen nog hoor. Dat het niet gezellig is of dat je dan niet volop geniet van het rijden of je concentratie er minder van wordt vind ik niet zo. Ik concentreer me dan beter en vind het gezelliger dan die stilte om me heen paard praat niet terug onder het rijden :P Vooral als je een lange rit in het bos gaat maken in je eentje vind ik het heerlijk om een lekker nummer te luisteren onder een galopje.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:47

Nee, ik maak vaak genoeg alleen buitenritjes (vandaag nog 4 uur gereden buiten) en ik mistte geen muziek in die rit, dacht er ook nog niet eens aan.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:48

Nee ik zou toch echt geen muziek in doen op buitenrit.. Ik vind het wel lekker rustig, gewoon lekker samen met paard buiten zijn zonder afleiding. :) Op de fiets (8 km heen en 8 km terug naar stal) heb ik wel altijd muziek op, anders verveel ik me kapot en duurt de reis voor m'n gevoel een heeeel stuk langer haha. Maar ik heb toch niet echt goede oortjes, dus hoor verder alles (meestal heb ik dan ook maar 1 oortje in).

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 09:46

Als ik wandel dan heb ik vaak wel mn mp3 speler aan, niet hard. Heb een tijdje geleden een keer gereden met mp3 speler, ik heb een oordopjeskoptelefoon en die zaten niet in mn oor, maar er net boven zeg maar. Ik wist niet dat ik zo vals zong _O-

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:07

Ik doe het liever niet, wil alert zijn op geluiden van verkeer enzo.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:20

Het ligt toch wel heel erg aan waar je rijd denk ik hoor.
In het verkeer zou ik het niet doen, maar als jij op ruiterpaden rijdt en bij de kruisingen met voetpaden/fietspaden als die er al zijn gewoon even oplet zie ik er niet zoveel kwaads in.

Ik lees ook wat opmerkingen in de trant van, dan kan je anticiperen op dingen waar je paard van kan schrikken. Maar dingen die je alleen kunt horen maar niet kunt zien op een ruiterpad zijn volgens mij nooit echt een gevaar als je paard zich er normaal bij gedraagt en als jij als rijder gaat anticiperen merkt je paard juist een verandering in jou waardoor hij extra reden heeft om te schrikken, als jij goed op je paard zit en hij springt alsnog weg blijf je net zo goed zitten.

Ik vind alleen wel dat je de buitenwereld niet moet buitensluiten, zet je muziek zacht genoeg om "normale" geluiden te kunnen horen, of doe 1 oortje in. Dat je geluid van brekende takjes of vogeltjes niet hoort is echt geen probleem hoor, het wordt eerder minder een probleem omdat jij er niet meer op reageerd. Als je het die ene moeder met haar kinderen die op het ruiterpad lopen maar kan horen.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:57

ik luister zelf ook wel eens muziek als ik aan het rijden ben
nu is mijn verzorgpony 100% bom proef dus kan het geen kwaad