Enjoy The ride duin en strandrit 26 maart.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:40

Hier nog iemand die mee rijdt. Ik kom te paard omdat ik vlakbij sta. Ik ga voor de lange route en ik vindt het dus wel erg jammer dat er geen dierenarts aanwezig is, vindt het eigenlijk gewoon schandalig. Heb voor die prijs liever die veearts dan wat eten en drinken. Denk dat ik er nog maar eens goed over na ga denken.

Edit: Heb de organisator zojuist gemaild waarom er geen veterinaire controle is terwijl dat volgens enjoy the ride wel is en bij de prijs inbegrepen zit? Ben benieuwd wat ik als antwoord krijg, als ze het gewoon niet wil ga ik het eens na vragen bij het kantoor van E.T.R. Want ik ga niet 20 euro betalen terwijl ik die veterinaire controle niet krijg, ik wil dat m'n paard daar juist ervaring in op doet.

Overigens ben ik te herkennen aan een zwart paard met springschoenen en een oranje hoofdstel zonder neusriem, misschien kunnen we dan een kleine boktmeeting houden :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:59

Je heb best wel gelijk, ben benieuwd wat haar antwoord hier in is, laat je het even weten?
Naast de standaard ritjes langs de weg, af en toe een bos/duinritje wordt dit mijn eerste echte rit.
Wat voor hun wel mee valt vind ik de lange rit best lang ( 3 uur op je paard zitten pfff) ;) haha

Ook ik zou het dus wel waarderen als het paard gecheckt wordt :j
Hoop ook dat ze een fotograaf geregeld hebben ! Zou leuk zijn!

daffie1986

Re: Enjoy The ride duin en strandrit 26 maart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:58

Kreeg alleen antwoord op de vraag over de vetcheck de vraag over de prijs voor starten heb ik geen antwoord op gehad dus die heb ik nogmaals gesteld.

Antwoord op de vraag over vetcheck:
Er zijn officiële door de KNHS georganiseerde enjoy the ride ritten en door maneges georganiseerde ritten.
Bij officiële door de KNHS georganiseerde ritten zit alles wat je beschrijft in begrepen, bij de andere ritten (die door maneges of verenigingen georganiseerd worden, zoals op 26 maart bij ons in Egmond) niet.

Als je op de ritten kalender kijkt zie je dat de rit van 20 maart een KNHS rit is en die van 26 maart in Gaasterland en bijv. die van 3 april door lokale verenigingen georganiseerde rit is. Op 24 april wordt weer een officiële KNHS rit georganiseerd. Als je liever hebt dat er een veterinaire controle is kun je je mogelijk beter voor een door de KNHS georganiseerde rit dan voor een ‘lokaal’ georganiseerde rit op geven. Bij het scherm van de rittenkalende kan je filteren op manage/verenigingsritten en KNHS ritten. Succes!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 13:29

Afbeelding

Wij zijn gisteren met onze paardjes voor het eerst op het strand geweest :D
Ze vonden het vreselijk leuk!

Jammer van die veterinaire keuring die er niet is, ben benieuwd wat we dan wel allemaal niet erbij krijgen als lunch/drinken voor dat geld haha.
Zit er over na te denken om haar te mailen met de vraag of er ook foto's gemaakt worden, anders neem ik mijn eigen camera mee denk ik. Maar een mooie foto over het strand lijkt mij leuker, weet iemand van jullie dat? :o

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:49

meestal is er wel iemand die foto's maakt bij de enjoy-ritten, maar of die dan bij het strand staan...... zou het voor alle zekerheid ff navragen.

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:07

bij de rit in julianadorp werd er op de parkeerplaats een fototje geschoten. ik zou hoe dan ook zelf een camera meenemen zodat anderen/mederuiters een fototje kunnen schieten tijdens de rit.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 11:19

Ik heb gister de organisatie even gemaild.
Ook met de vraag wanneer de startlijst online kwam en waar je die kan bezichtigen..

Ben benieuwd of er een fotograaf is :D
Normaal neem ik altijd zonder problemen een camera mee, die van mij vind een hoop goed.
Enige minpuntje waarom ik nu wat huiverig ben is dat de zee en mijn camera vast niet samen gaan mocht hij wel vallen of bijv ik van het paard :o

Yvonne heb jij je inmiddels ook ingeschreven? ;)

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:45

ja zeker. ik heb me opgegeven.

ik denk dat geen enkele camera samen gaat met zeewater en zand :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 12:55

Heb net een mailtje terug gekregen van hun.

Er is geen officiele fotograaf, morgen avond hebben ze overleg over de rit en daarna wordt er met alle deelnemers contact opgenomen over de rit ;)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 15:39

Met dit weer krijg je er toch zoveel zin in !! *\o/* :):)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 13:43

Hallo :wave:

Vandaag de mail ontvangen van enjoy, vermoed jullie alle ook?

Wij starten om 12.50 uur. Verder had ik haar nog even extra gemaild betreft eten en drinken en of er onderweg posten waren voor bijv wat te drinken ook voor het paard! Kreeg dit als antwoord dan zijn ook jullie op de hoogte!

Er zit bij aankomst hier koffie met koek, lekkers voor onderweg. Wortels voor paard, en bij terugkomst choco incl slagroom en lekkere zelfgemaakte soep met diverse broodjes.

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:52

ja hoor. ik ook de mail met de info gekregen. ik vertrek om 12:30 en ben met een onbekende ingedeeld. we gaan het meemaken zaterdag!
iedereen alvast veel plezier.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:52

Ik heb me ook aangemeld & de mail ontvangen.

@ YvonneNEL, ik denk dat wij samen starten!

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:26

YankeeBoy schreef:
Ik heb me ook aangemeld & de mail ontvangen.

@ YvonneNEL, ik denk dat wij samen starten!

oe leuk. ik was al benieuwd wie het was. op je naam zoeken kwam ik er niet achter. ik heb meteen even in je profiel gekeken. Mooie foto's. fijn hoofdstel (blauwe bitloze) voor de lange afstanden. ik zit er vaak aan te denken om met de lange buitenritten (waar ze tussendoor even gras of een wortel mag eten) een bitloos hoofdstel te nemen. ik kom er zelf niet helemaal uit. er zijn zoveel soorten....
tot volgende week zaterdag ! dan kan je me er misschien meer over vertellen

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:29

Dankje! ideaal hoofdstel inderdaad, kunnen we zaterdag mooi even over keuvelen!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:37

Hier meld zich nog iemand!! :P
Ik ga samen met 2 vriendinnen heen en we doe mee aan de lange rit :)
Heb der echt super veel zin in. Hoop dat het lekker weer is een beetje net als vandaag bijv. :D

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:41

hallo, Ik ga ook mee! Samen met nog een stalgenootje.
Ik heb alleen nog geen mail gehad? Wel dat ik me had opgegeven enzo..

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:44

Zou ik der toch voor de zekerheid eventjes terug mailen. Want in de mail zit ook een betalingsovereenkomst enzo die deze week betaald moet wezen enz. :P
En het is ook wel handig je starttijd te weten denk haha

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:03

Ja heb zojuist gemaild. Naarde mail van de duinrand. Of moet ik naar de KNHS mailen?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 21:33

Naar de duinrand :j

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:45

Kijk ik na de weersvoorspellingen van zaterdag.. 65% kans op neerslag ^) Hoop dat hier nog enige (positieve wijzigingen) in komt..

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:21

doom schreef:
Kijk ik na de weersvoorspellingen van zaterdag.. 65% kans op neerslag ^) Hoop dat hier nog enige (positieve wijzigingen) in komt..

Echt? Dat is k*t, hoop ook dat daar nog verandering in komt. Waarom word t niet zoals dit weekend!! :(

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:22

volgens mij is er ALTIJD kans op regen in nederland... we moeten het maar zien zaterdag.... en anders in de bossen blijven, dan worden we nihil nat ;)

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:37

maar als je op de buienradar kijkt en dan bij weersbericht (rechts) en Egmond intypt en vervolgens kiest voor "5 dagen per 3 uur detail"......blijft het gewoon droog hoor volgende week. Maar ja het is nog vroeg in de week dus kan morgen zo maar anders zijn........ 1 ding scheelt: als het weer wat minder is, is het op het strand een stuk rustiger :)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:27

Ik kijk op knmi.nl en daar staat gewoon 30% kans op neerslag & 30 op zon?
En bij de tekst dat de kans op neerslag voorlopig klein lijkt te zijn?