Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:21

We gingen ooit met een groepje van ong. vijf mensen uitrijden en na het eerste half uur begon een van de pony vreselijk te bokken, telkens bij het aandraven. Meisje durfde niet verder te rijden, dus heb ik haar op mijn pony gezet en ik op die van haar, onder de voorwaarde dat we niet gingen draven. Plots bleef paardje staan en gaf een bok, ik geef haar een tik, weer een bok en vervolgens vond ik mezelf op de grond terug. Gelukkig geen pijn gedaan (het was een week voordat ik met mijn eindexamen begon :+). Opgestapt en verder gereden. We wilden zwemmen met de paarden, dus ik ging weer op mijn eigen pony, ook tijdens de terugrit. Iemand anders zou de vervelende pony pakken, maar zo ver kwam het nooit. Een goeie bok en de pony was de pietewei op. Over straat aan t galoperen en op zoek naar een stukje groen, waar we hem tien minuten later vonden. Daarna maar te voet verder gegaan. Behulpzame fietsers/auto's joegen de pony trouwens nog flink op door de toeteren en te bellen. Sindsdien ben ik kieskeurig geworden met wie ik naar buiten ga :P Was flink dramatisch omdat er jongere ruiters bij waren die de kluts kwijt raakten. Gelukkig is alles met een sisser afgelopen en hadden we allemaal allleen flink schrik erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:22

Een kennis van mij is van haar paard gevallen op maandagochtend en had een gebroken heup en arm,heeft er volgens mij ook een tijdje gelegen voordat ze werd gevonden,paard was inmiddels wel thuis. Zelf eens bijna gevallen toen ik te druk zat te kletsen en met mijn hoofd tegen een tak knalde := Gelukkig bleef mijn paard rustig,anders had ik er wel naast gelegen.
Ook in het buitenland eens door een rivier gereden,maar ik werd zo draaierig van de stroming dat ik van mijn pony viel,midden in de rivier. Ik was nat maar had verder gelukkig niks (wat was ik blij dat het die dag rond de 30 graden was :D )

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:25

Ben wel eens in uit balans geraakt tijdens een galopje zonder zadel in combinatie met een bocht in het pad die iets scherper was dan ik had gedacht. Ben toen elegant van m'n pony afgegleden... Die bleef vervolgens keurig staan wachten: 'hee baasje, wat doe je daar nou op de grond?' :)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:28

Wat een verhalen hier zeg!

Ik (tot nu toe, hopelijk komen er niet nog meer) 1 keer.
Ik reed op een strand met een groep en reed op een dikke haflinger. Toen we weggingen aangesingeld e.d. Geen problemen gehad, totdat we gingen galopperen :+
Volle galop weg, zadel schuift en ik hing aan de zijkant. Gelukkig kon ik mijn rechterbeen aan de achterkant over het zadel gooien en toen stond ik dus op 2 benen met de teugels in mijn handen :)

Emmycupid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 20:30

jolmer20 schreef:
Wat een verhalen hier zeg!

Ik (tot nu toe, hopelijk komen er niet nog meer) 1 keer.
Ik reed op een strand met een groep en reed op een dikke haflinger. Toen we weggingen aangesingeld e.d. Geen problemen gehad, totdat we gingen galopperen :+
Volle galop weg, zadel schuift en ik hing aan de zijkant. Gelukkig kon ik mijn rechterbeen aan de achterkant over het zadel gooien en toen stond ik dus op 2 benen met de teugels in mijn handen :)

haha zoiets heb ik ook al welles gehad ja, mijn dikke haflinger was toen dunner geworden en moest ik een nieuwe singel kopen omdat ik niet verder kon aansingelen :')

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:31

Ik heb het een paar keer gehad. Hier eentje :Y)
We gingen zwemmen met de paarden, leuk dus.
Wij erheen.. Ik met me watervrees op de ardenner het water in net dat mijn voeten niet in het water waren. En ja hoor je raad het al. Paard stuikeld over een steentje heen... Ik keihard gillen want was bang voor het water :+ Uiteindelijk lag ik dus ik het water. Nou ik was sneller uit het water dan het peerd :+
Ik was dus kleddernat. Dus ik me rijkleding uitvringen op het strandje waar allemaal mensen waren :Y)
Maar me truitje was kleddernat dus ik alleen met me bh en rijbroek het paard op. Nou je had al die mensen moeten zien _O- Het was ook nog eens op een zondag :+ was dus heel fijn :+ (we moesten een dorp door)

nevadaladylu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:32

bij ons in de rijles is er weleens iemand afgevallen van een klein (beginners) ponytje, pony springt namelijk ineens in galop en dat zie je niet zo snel aankomen :+

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:32

Ik ben vroeger best vaak op buitenrit gevallen. Ik mocht eigelijk niet alleen buitenrijden van mijn ouders, maar als ze boodschappen gingen doen zag ik mijn kans schoon (we woonden achteraf dus boodschappen doen waren ze minstens 1 uur van huis). Hup zadel erop en galopperen maar. Pony was goed verkeersmak maar kon ontzettend schrikken van opvliegende eenden of een plastic zak oid. Ook kwamen we wel eens van die houten hekjes tegen om de paden auto- en tractorvrij te houden. Coooool daar springen we overheen!!! Pony dacht daar anders over en liet mij in mn eentje springen. Dan rende ze weg en bleef een paar honderd meter verder op me wachten :')

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:33

Allemaal vreselijke vallen van geweldige paarden, kom ik aan. :o

Nou, hier komt het. }>
Bij mijn bijrijdpaard kwam een nieuw paard, een veel te dikke fjord met korte pasjes, GEWELDIG :D
Dus ik lekker op buitenrit, maar ze had een beginnersbit (zon hele hele dikke), en die is ze niet gewend dus ze reageerde helemaal niet op mijn bit.
Wij stappen over een fietspadje, maar ze wilde steeds in de berm (wat een modderpoel was),
en ik denk: nouja, ik draaf wel, dan gaat het wel over.
Wat doet dat domme beest, draaft zo de berm in. :')
Ze zakt (ja echt waar, zo zwaar is ze) zo door het modderige gras heen en staat ineens een halve meter lager met haar voorbenen.
Ik schiet naar voren, zo de doornstruiken in. :(
Dat domme beest blijft later ook nog zo staan van: ja, hoe wil je mijn zwaarlijvige lijf hieruit krijgen? :(:)
Niet dus. Haha, gelukkig is er niks gebeurd.

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:34

Ik ben er ook wel eens heel charmant buiten afgegaan...
We waren met een groep naar buiten, ik reed tweede, dus achter m'n instructrice.
op een gegeven moment zitten we in galop en opeens komt er een bocht naar rechts, zij roept dus heel hard rechts, waarbij ik (ben niet zo goed in links en rechts) mezelf instel op een bocht naar links, in de volle overtuiging dat dat rechts is :') gevolg, paard gaat rechtdoor de bosjes in en staat stil, en daar was ik zeer zeker niet op voorbereid

er reed een goede vriendin achter me, volgens mij hebben we de 10 minuten daarna in de slappe lach gelegen, wat moet 't er ontzettend dom uitgezien hebben :')

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:38

Ik heb echt iets heel engs meegemaakt, ik denk dat ik blij mag zijn dat ik nog leef :+

We waren met een paar gaan wandelen, normaal gezien heel braaf, maar het blijven dieren he. Opeens neemt hij daar even een loopje, en het probleem was dat hij recht naar huis liep. Dat wil zeggen... OVER DE GROTE BAAN! Zeker 10 minuten in rengalop over dat padje, en niet willen stoppen. Goh, wat was ik in paniek toen! Heb heel de tijd zitte slalommen op dat padje, maar dat hielp niet. Ik probeerde ook af te draaien ergens een veld in, maar dat ging niet want hij ging veel te snel! Was heel de tijd aan het denken om eraf te springen, maar hij ging zo snel. Heel beangstigend en op zo'n moment denk je ook niet na... }:0 Ik was ook bang dat de pony maar rechtdoor bleef gaan zonder mij en onder een auto terecht zou komen, en dat zou ik mezelf nooit kunnen vergeven want het was niet mijn pony. Ik zag een paar houthakkers niet ver voor de weg, ik riep dat ze hem moesten stoppen maar dat durfden ze niet. :+ Begrijpelijk ook wel. Uiteindelijk zag ik de grote baan en ik zag dat er geen auto aankwam, dus (heel domme beslissing) bedacht mezelf dat ik hem gewoon over het gras aan de kant zou laten lopen en dat komt uiteindelijk ook uit op een veld en daar zou ik hem dan kunnen stoppen. Maar jammer genoeg is het niet zo ver gekomen, de pony is uitgeschoven in het midden van de straat. Ik heb een lelijk litteken op mijn enkel van de beugel die er tot aan mijn bot inzat, ik had enkele schaafwonden, kapotte kleren, en een weekje krukken, en de pony niets. :) Ben er dus heeeeeeeeeeeeel goed vanaf gekomen. Sindsdien wel niet meer met die pony in het bos geweest...
Laatst bijgewerkt door jumpiewumpie op 02-02-11 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:41

Ik heb ook iets engs mee gemaakt met mn pony op buitenrit.
We waren heerlijk rustig door de bossen aan t rijden, zoals gewoonlijk.
Ik reed een heuveltje af in draf wat normaal altijd goed gaat, en toen ging mn pony onderuit en ik kwam eronder...
Was toen zoooo blij dat ik een cap ophad. Pony had alleen wat wondjes en was erg stijf, en ik had een hersenschudding te pakken...

elinetjee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:03

ikzelf ben 1 keertje gevallen tijdens een buitenrit, weet al niet meer hoe dat het kwam het was iniedergeval niet heel ernstig ;)

Wel heb ik een keer iets mee gemaakt toen we met een groep van 6 ofzo naar buiten gingen, we waren ergens achteraf en we hoorden een grote vrachtwagen ofzo met een ander groot ding erachter (ik heb geen idee hoe zoiets heet:Y) ) aankomen dus we gingen allemaal achter elkaar stappen, het voertuig reed erg hard dus onze begeleider is een beetje opzij gegaan en heeft netjes gevraagd of die iets langzamer kon gaan, maar dat haalde niks uit. Alle paarden schrokken er van, maar 2 paarden extreem, langs de weg was een sloot en daar langs een wei met koeien de 2 paarden sprongen de wei in. Eentje is niet zo een springtalent dus die haalde het niet en kwam in de sloot terecht, de ruiter is er natuurlijk afgevallen en kwam in het prikkeldraad terecht. Het paard is zelf uit de sloot gekomen en die is richting huis gerend, de andere haalde de sprong wel en kwam in de wei terecht die hebben ze uiteindelijk ook kunnen vangen. Dat was op dat moment wel even allemaal heel heftig, want we zaten ook nog met een stuk of 4 andere paarden. Uiteindelijk hebben we er geen gewonden aan over gehouden, op een paar schrammen na dan. Dus we hebben zeker wel geluk gehad! ;)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:07

TinekeHorses schreef:
Hahaha, ik bleef in een boom hangen.. :')
Moest met een paard onder een laag handende tak van een boom door rijden.
Dat paardje liep gewoon door en ik moest die tak pakken en tegelijkertijd omhoog houden zodat wij eronder door konden.
Ik kreeg die tak niet te pakken en toen hing ik in de boom. :') Paard schrok zich natuurlijk rot en rende onder me vandaan.
En toen, ploff.. daar lag ik even later al weer uit de boom gevallen op de grond. :+

Haha, ik moest wel lachen om deze!!

Ik ben er buiten één keer afgevallen. We waren aan het draven over een bospad, toen er plots aan de linkerkant een kabouter uit de bosjes sprong en mijn paard een sprong naar rechts maakte. Normaal is dat geen probleem, maar nu had ik blijkbaar niet goed aangesingeld (paard was afgevallen :+ ) waardoor mijn zadel een kwartslag naar links was gedraaid. En toen kwam er een boom aan dus heb ik me maar laten vallen :D . Paardlief stond 2 meter verderop in de bosjes te struinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:10

Echt heel lang geleden heb ik is met 2 vriendinnen een buitenrit op shetlanders gemaakt. We waren aan het rijden, maar beestje was nogal rond en het zadel ging scheef hangen. Ik reed toen nog helemaal niet lang en kon m'n evenwicht niet bewaren dus lag er zo naast. Ben toen nog met mijn voet in de beugel blijven hangen, een meter of 5 denk ik, want had geen goede schoenen aan. Was gelukkig wel op een zandpad, dus had nergens last van. Dat is echt zo'n domme actie van vroeger. :Y)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:12

op de terugweg ineens opzij springen en omdraaien.. ik lag in het prikkeldraad en zei rent weg over niet richting stal.
kon haar verderop weer pakken kon terug lopen teugels kapot net als mijn kleren.

andere keer met iemand samen net de hoek om.. rodeo draait om rent na huis ik lag in de sloot.. kon andere paard nog beethouden.. zijn terug gelopen leip de hele kinderboel en ponykampleiding van de manege van de buren al rond.. te zoeken na de ruiter.of alles goed was ja dus. paard thuis gepakt en weer verder gereden zonder problemen.

en een derde keer een stomme jager .. paard schrikt zich dood ik op de weg paard na huis (weg recht door na huis.) jager heeft me terug gebracht na paard, stalgenoot heeft aan einde van de weg haar opgewacht en gevangen, ben nog stukje wezen rijden niet ver.(hersenschudding ondanks de cap die ik weg kon gooien)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:13

Ik ben er nog nooit afgevallen, maar heb er wel een keer naast gehangen en toen waren me voeten ook nog eens uit de beugels. Meneer vloog er vandoor naast een autoweg, en nog best een drukke ook maar ik kon me er gelukkig nog opheisen voor de rotonde vraag me niet hoe. :')

Romeo98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:18

Nou ik ben er zaterdag nog afgevallen... Ik was 500 meter van huis en zat in een relaxte draf toen meneer ineens een mega bok gaf en ik er voor over af vloog ;( en kwam plat op me rug terecht. En paard geloppeerde weg want paar 100 meter verder liepen nog andere mensen met hun paarden dus hun hebben hem gevangen...
Ik ben opgehaald en vriendin heeft paard na huis gereden had nogal last van me hoofd... :(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:21

Oja hoor! :j
Vroeger (toen de vissen nog te voet gingen :+ ) reed ik op mn pony door het bos,over een bebladerd paadje,beetje bergaf. 8-)
En hops >;) ,daar gooide dat loeder dr baterij stijl in de lucht :wow: .Gevolg: Ik in een salto mortale }:0 ,voorover eraf om vervolgens plat op mn rug in de drek te landen. -O-
Pony stond 3 stappen verder te kanen aan takjes. }:)
Ik snel om me heen kijken of niemand het gezien had :o en snel weer erop hahaha
Alleen wist ik niet waarom de mensen zo gniffelden als ze me langs liepen..........tot ik thuis kwam!
Ik had dus mn hele rug VOL met modder en bladeren en andere woudse viezigheden :o :') .Een grote koek hahaha
Charmant! :x

paardemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:23

Jaa, ik ging in denemarken op een buitenrit, :j
we reden op het kieselstrand, flikkerd het paard over een steen(in volle rengalop)
en vallen we bijden in de zee
gelukkig was er niets aan de hand behalve dat ik doorweekt was, ;(
ook niets met het paard , gewoon weer opgestapt. :)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:32

ik heb al verschillende dingen meegemaakt op buitenrit..

volgens mij was het met mijn 1e buitenrit ooit (+/- 13 jaar geleden):
we zouden eens een heuveltje op galopperen (ik had nog maar een paar keer gereden en daar zat dan zo'n klein hummeltje op een vrij grote pony) maar toen galoppeerde die van mij dus voorbij de voorganger en ik zat nog niet stevig en toen rolde ik er bijna naast, ze konden haar nog net stoppen en toen kon ik weer terug in het zadel kruipen.. en toch werd de pony nog mijn lievelingspony ;)

een paar jaar later had ik een verzorgpony en ik ging samen met iemand anders mee en we gingen naar het strand en gingen zwemmen, dus deden we onze zadels af, later wilden we ze weer opzadelen, alleen ik had zo'n leuke pony die zijn buik lekker uitzette, dus kregen we de singel niet vast natuurlijk en vroegen we het maar aan een man die daar zat, met veel moeite kreeg hij die wel vast en zei dat hij vast zat, na een tijdje rijden net op het moment dat we in galop gingen gleed ik opeens opzij en toen sleepte ik een beetje met mijn arm over de grond (lekker door het grind), we waren snel gestopt (vraag niet meer hoe) dus het zadel weer goed gedaan en gekeken naar de singel, tsja die zat dus maar op het 1e gaatje.. dus nu kijk ik er altijd extra goed naar..

pria

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:36

ik was een x (heeeel vroeger) met mijn shetlander met 2 vriendinnen mee (die hadden 2 tinkers) hun paarden schokken en galoppeerde weg, mijn shet erachter aan, kon het niet bijhouden en dacht ineens, ik ga eten :( en ik lag op het grindpad naast het ruiterpad.... en vervolgens in het ziekenhuis om de kiezelsteentjes uit mijn schouderblad en arm te halen.....

MarcellaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:38

Tja zeker al 3x er buiten eraf gelegen waaronder dus 1 keer dat ik heel blij was dat ik mijn cap op had. Die ene keer heeft de cap trouwens niet overleefd en die heeft een periode als voorbeeld in de kantine gelegen. Als voorbeeld wat er dus met je cap gebeur als er een hoef op kom.

Over de keren dat ik er in de bak vanaf heb gelegen zal ik maar niet hebben. :+

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:43

Dat heb ik ook een keer gehad ja.
Ik was met mijn toenmalige pony even een blokje om aan het rijden
met mijn vader ernaast op de fiets.
ineens komt er een auto met een aanhangwagen langsgedendert en
aangezien paardje al heel schrikkerig was en eigenlijk nog niet
verkeersmak, viel ik met paard en al de sloot in.
resultaat, ik was doof aan mijn rechter oor. :Y)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:45

o dat heb ik gelezen echt eng

denice schreef:
Ja, pas nog, dankzij een asociale automobilist. Ik lag op het asvalt, paard rende weg maar kwam goddank terug.