Georganiseerde trektocht/ruitervakantie -augustus- in Europa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:50

1234 schreef:
Dutch Joy vind ik te duur :o
das in de 700,- voor 5 dagen :P

Ik denk dat veel georganiseerde all in tochten toch wel vanaf de 500,- per week zullen zijn. Wat je ook kunt doen is "gewoon" op vakantie gaan. Zelf voor het eten zorgen en elke dag paardrijden. Maar dan geen hele dagen maar een paar uur en eens een dagtocht?! Dan kun je naar je eigen budget paardrijden.
Augustus is nu eenmaal het hoogseizoen en dan stijgen de prijzen voor alles. ( Vervoer, accommodaties etc)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 11:53

hahah jaah maar €500,- vind ik wel een verschil met €700,- xD (moet het allemaal zelf betalen, of met een beetje geluk willen mijn ouders nog wat bijdragen. Tenminste.... gister zat mn moeder van, dat voor mij ook geldt(voor mn broertje ook, die wil op een kamp die nog 2 keer zo duur is) dat ik zelf ook een bijdrage moet doen, haha maar ik was er zelf vanuit gegaan dat k alles moest betalen omdat ik nu ook ervoor werk)
Dat in Tsjechie is dus voor 8 dagen/7 nachten,6 dagen rijden €570,- max. :j
dus het is wel mogelijk.
Ik kom indd veel tegen voor zo'n €700-€800 euro. Daarom had ik dit topic gestart, om te kijken of mensen nog ervaring hadden met een trektocht/ruiterkamp die wat minder duur is, omdat die er altijd tussenzitten *D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:07

1234 schreef:
hahah jaah maar €500,- vind ik wel een verschil met €700,- xD (moet het allemaal zelf betalen, of met een beetje geluk willen mijn ouders nog wat bijdragen. Tenminste.... gister zat mn moeder van, dat voor mij ook geldt(voor mn broertje ook, die wil op een kamp die nog 2 keer zo duur is) dat ik zelf ook een bijdrage moet doen, haha maar ik was er zelf vanuit gegaan dat k alles moest betalen omdat ik nu ook ervoor werk)
Dat in Tsjechie is dus voor 8 dagen/7 nachten,6 dagen rijden €570,- max. :j
dus het is wel mogelijk.
Ik kom indd veel tegen voor zo'n €700-€800 euro. Daarom had ik dit topic gestart, om te kijken of mensen nog ervaring hadden met een trektocht/ruiterkamp die wat minder duur is, omdat die er altijd tussenzitten *D

Nou, dat is er dus niet, tenzij je genoegen neemt met "ponykampkwaliteit" of minder.
Een week op vakantie all -in, met paarden erbij, waarbij je serieus eisen kunt stellen aan de kwaliteit van onderkomen, eten en paarden, kost je gewoon 1000 euri's exkl de reis erheen, deal with that.
Als je dat budget niet beschikbaar hebt, ga dan inderdaad gewoon ergens op vakantie en maak ter plaatse wat mooie ritten. Maar om heel eerlijk te zijn; ik denk niet dat je uiteindelijk voor een veel lager budget weg bent rond die tijd, wanneer je alles erbij telt......

Anoniem

Re: Georganiseerde trektocht/ruitervakantie -augustus- in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:16

@ikke, daar vergis je je dus in. Check ook even mijn suggestie in dit topic. Sommige landen zijn nu eenmaal goedkoper dan andere. Ik ben bijvoorbeeld eens op paardrijvakantie geweest in Ierland. Onwijs duur, maar daar noem je ook een land.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:19

Nouks schreef:
@ikke, daar vergis je je dus in. Check ook even mijn suggestie in dit topic. Sommige landen zijn nu eenmaal goedkoper dan andere. Ik ben bijvoorbeeld eens op paardrijvakantie geweest in Ierland. Onwijs duur, maar daar noem je ook een land.

Nu nog wel, over twee jaar niet meer, heel vlug zijn dus.........

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 19:48

Er zijn natuurlijk veel landen die nou eenmaal super duur zijn. Maar niet alles in het buitenland is even duur ;) Het buitenland is zo groot, daar zit écht wel een (of meerdere) stal(len) tussen die de mogelijkheid heeft om een goed verzorgde ruiterweek aan te bieden voor weinig (±< €600,-) geld.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:43

Ja wij kunnen dat, in een relatief goedkoop land qua eten en onderkomens, maar de reis ernaar toe is dan weer duurder.
Maar ook hier stijgen de prijzen behoorlijk snel in de supermarkten. ook het paardenvoer (brok en hooi) is zeker niet (meer) goedkoop.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 20:58

ja dat is dus ook vaak het 'probleem'. Soms kom je super gave ruitervakanties van een week tegen voor zo'n 600,- , dat zou ik er echt zeker weten voor overhebben, maar wanneer er dan nog een vliegticket bij komt van zo'n €200,- wordt het met toch wat te duur. Tenzij mijn ouders ook een bijdrage willen doen, hahah
Bij Domaine du menil in de Ardennen hebben ze een trektochtweek voor €297,- (nouja dit jaar ist €325,- geworden) Dit is all-inclusive. Uiteraard niet super luxe, maar in grote legertenten. Het eten was dan wel weer echt super, en de ritten al helemaal :P Dit zoek ik dus ook bij andere gebieden nu.

Ik vertelde net aan mijn moeder over een westernvakantie op een ranch in Frankrijk (ranch.nl), maar dat t €855,- was enzo, en mn moeder deed echt zo van, nou als je t geld ervoor over hebt? gewoon doen :D Zij vond t ook wel gaaf, dus hoop dat ze later zoiets hebben van, wij willen ook best een deel meebetalen :P
Dit zou zeker schelen O:)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:01

ydnew schreef:
Ja wij kunnen dat, in een relatief goedkoop land qua eten en onderkomens, maar de reis ernaar toe is dan weer duurder.
Maar ook hier stijgen de prijzen behoorlijk snel in de supermarkten. ook het paardenvoer (brok en hooi) is zeker niet (meer) goedkoop.

Dat bedoel ik dus. Over twee jaar moet je ook "reguliere" prijzen gaan vragen, domweg omdat jouw schoorsteen toch ook moet roken. Je bent immers geen filantropische instelling, volgens mij.
In oost Europa komt deze beweging ook op gang, al zal dat nog heel even duren. Bovendien kun je aan veel van die toko's ook niet de eisen te stellen, die je in andere (duurdere) delen van Europa wel kunt stellen. Uiteindelijk is alle waar naar z'n geld.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 11:57

Maar ik ga dan ook niet over 2 jaar, maar dit jaar ;)
Dus of het nou over 2 jaar extreem duur is of niet, ik ben opzoek naar wat er op dit moment mogelijk is :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:03

1234 schreef:
Maar ik ga dan ook niet over 2 jaar, maar dit jaar ;)
Dus of het nou over 2 jaar extreem duur is of niet, ik ben opzoek naar wat er op dit moment mogelijk is :)

Het jammer dat het per se in augustus moet. Dat is zo ongeveer de duurste tijd om te gaan, met name de reis.

Maar mocht je flexibeler kunnen zijn in de tijd, denk dan eens aan de periode mei-juni en in Nederland. Als je dat aanstaat, heb ik wellicht een aardige tip voor je. Die reis kun je bovendien zo duur of goedkoop maken als je zelf wil en je reiskosten erheen zijn minimaal.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 12:06

jaah klopt , vind ik ook jammer, maargoed ik zit aan school vast :)) Heb ook alleen maar van 18 juli t/m 21 augustus vakantie. En in de 1e 3 weken gaan wij op vakantie ergens heen (weet nog niet waar), en in de laatste 2 weken heb ik de mogelijkheid om op een ruiterkamp te gaan.
In de meivakantie weet ik niet of we al op vakantie gaan of niet :P
Maargoed ik kan na mijn opleiding (nog 3,5 jaar :') ) wel buiten de reguliere schoolvakanties gaan :j Nu zit ik nog ff vast aan de zomervakanties enzo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:13

1234 schreef:
jaah klopt , vind ik ook jammer, maargoed ik zit aan school vast :)) Heb ook alleen maar van 18 juli t/m 21 augustus vakantie. En in de 1e 3 weken gaan wij op vakantie ergens heen (weet nog niet waar), en in de laatste 2 weken heb ik de mogelijkheid om op een ruiterkamp te gaan.
In de meivakantie weet ik niet of we al op vakantie gaan of niet :P
Maargoed ik kan na mijn opleiding (nog 3,5 jaar :') ) wel buiten de reguliere schoolvakanties gaan :j Nu zit ik nog ff vast aan de zomervakanties enzo.

Even de schoolvakanties opgezocht. Helaas valt die tocht erbuiten. Da's jammer voor je.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 12:17

Hmm nouja.... ik kijk nog ff wat mijn uiteindelijke budget is xD
(ligt er ook aan of, en hoeveel, mijn ouders bijdragen) Als ik alles zelf moet betalen wordt het waarschijnlijk Tsjechië, anders misschien toch Ranch.nl in Frankrijk *D
Tenzij er in de tussentijd nog iemand een leuke suggestie heeft voor een 'goedkope' leuke ruitervakantie ergens.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 12:38

kwam net deze tegen http://www.dupassetemps.com/paardrijvakanties.htm
had hen een mailtje gestuurd met de vraag wat de kosten waren voor een ruitervakantie (kon het niet op de site vinden), en combinatieweek met 2 halve en 2 hele dagtochten en een 2-daagse trektocht is 600 Euro all-in. En trekkersweken met 3 dagtochten en een 3-daagse trektocht zijn 630 Euro all-in.
*D Weet alleen nog niet de kosten van de reis ernaartoe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:41

1234 schreef:
kwam net deze tegen http://www.dupassetemps.com/paardrijvakanties.htm
had hen een mailtje gestuurd met de vraag wat de kosten waren voor een ruitervakantie (kon het niet op de site vinden), en combinatieweek met 2 halve en 2 hele dagtochten en een 2-daagse trektocht is 600 Euro all-in. En trekkersweken met 3 dagtochten en een 3-daagse trektocht zijn 630 Euro all-in.
*D Weet alleen nog niet de kosten van de reis ernaartoe.

Dat is ongeveer hier: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 5&t=h&z=15

De reis erheen wordt al een belevenis op zich :D Overweeg per trein te reizen, dat zou weleens het handigste kunnen zijn.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 12:57

_O- nouja dr zijn er genoeg die de reis erheen ook hebben doorstaan :')
Maar is met de trein niet ontzettend lang reizen? :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:12

Het zal per trein een dag zijn. De nachttrein naar Tolouse komt er ongeveer langs, als ik het op Google maps bekijk.
Het is vanaf midden Nederland ongeveer 1000km. Wanneer je gaat vliegen, heb je nog altijd met een flinke reis vanaf het vliegveld te maken.
Er ligt een stationnetje op zo'n 6km vanaf die plaats.
Google maps route vanaf Utrecht: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 8&t=h&z=10

Het beste is natuurlijk om dat gewoon even te overleggen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 13:17

woow das misschien een beetje teveel van het goede :))
Denk dat t ook flink duur wordt dan, zo'n lange (trein)reis :j

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:18

Heb je al gekeken op http://www.pradis.fr? Dat is een aanrader. Erg gezellig en alles goed voor elkaar!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 13:21

Ja die heb ik al gezien :j
Alleen in de weken waarin in kan, is er alleen een ster trail week mogelijk, en dat trok me net niet helemaal, hahah :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:46

1234 schreef:
woow das misschien een beetje teveel van het goede :))
Denk dat t ook flink duur wordt dan, zo'n lange (trein)reis :j

Dat wordt een kwestie van verschillende mogelijkheden naast elkaar leggen. Het ligt er ook aan hoe ver men je wil komen halen en wat ze daar eventueel voor rekenen.
Vanaf dat stationnetje zal geen probleem zijn, maar als ze je van het vliegveld in bordaux moeten komen halen, zouden ze daar best iets voor kunnen rekenen.

Persoonlijk zou ik twee dagen rekenen voor de reis en dan per auto gaan, heerlijk relaxed. Maar niet iedereen heeft zo'n fijne reisauto beschikbaar.

NS internationaal: http://www.nshispeed.nl/

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 13:53

k heb helaas nog geen rijbewijs :P moet daar nog een keer voor kijken, om rijlessen te nemen :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 14:44

omg ik begin steeds meer te vallen voor die ruitervakantie in Frankrijk :o
(ranch.nl) ik ga ff hard mn best doen om mn ouders over te halen om een deel mee te betalen, hahaha
nouja opzich kan k t misschien ook wel zelf helemaal betalen als k gewoon beetje let op mn uitgaven, haha xD

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:48

1234 schreef:
Ja die heb ik al gezien :j
Alleen in de weken waarin in kan, is er alleen een ster trail week mogelijk, en dat trok me net niet helemaal, hahah :P

Die Trail weken zijn wel het leukst, aangezien je dan echt gaat rondtrekken. Maar smaken verschillen natuurlijk...