Pony `uitlaten´

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 17:24

paropaard schreef:
Heey..
Om te beginnen zou ik op een ruste plek zoeken.. En mijn grootste tip is hoofdstel om dan heb je veel meer te vertellen dan alleen een halstertje. mocht i er dan nog vandoor gaan ofzo dan kan je nog wat doen..
Veel plezier

ik ken wel een rustige plek:) maar ik loop wel met halster, ze loopt namelijk nooit met hoofdstel :P

Saraby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:34

Wij lopen met mijn verzorgpony gewoon door de woonwijk en het park achter de manege. Meestal doe ik voor de zekerheid wel een hoofdstel om en als het s'avonds is zijn we goed zichtbaar door reflectoren om benen, hals en ik heb dan een reflectievest aan en lampje om mn arm. Lees nu wel dat het officieel niet mag, maar ben al zoveel politiebusjes tegengekomen die gewoon langsrijden. Loop ook eigenlijk altijd over het fietspad berm ook als ik naar het bos rijd. Af en toe over de stoep, maar laat mn pony op het gras lopen als dat er is. Natuurlijk houd ik ook rekening met de mensen om me heen en houd ik me verder aan de verkeersregels enz. Veel mensen vinden het juist leuk om te zien dat mn pony naast me wandelt en daar duidelijk van geniet, krijg vaak de opmerking; ben je je paard aan het uitlaten!! hahaha.
Moet zeggen dat de pony ook super verkeersmak is en aan alles gewend. Ze komt ook bijna 7 dagen van de week van het erf van de manege af in tegenstelling tot vele andere paarden die al flippen als ze over het erf wandelen.

Renate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:08

als je naast je paard loopt mag je volgens mij overal langs en overheen omdat je geen bestuurder bent behalve als er een bordje staat met verboden paarden.
Het opbouwen van uitlaten gewoon steeds langere stukken lopen en later misschien dat jij op de fiets gaat met halstertouw en dan kan je paardje ook meer draven dat doe ik ook met mijn shetlander vind ze heel leuk lekker vrij draven.

xxmeisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:09

ik wanderl oko wel vaak met mijn welsh a
en hij is ngo wel schrikkerig maar het gaat steeds beter

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:39

Renate_ schreef:
als je naast je paard loopt mag je volgens mij overal langs en overheen omdat je geen bestuurder bent behalve als er een bordje staat met verboden paarden.
Het opbouwen van uitlaten gewoon steeds langere stukken lopen en later misschien dat jij op de fiets gaat met halstertouw en dan kan je paardje ook meer draven dat doe ik ook met mijn shetlander vind ze heel leuk lekker vrij draven.

''volgens jou''
is je niet te verwijten gezien je leeftijd, maar het is echt niet zo...
je bent een geleider van last of trekdier en staat gelijk aan een bestuurder van langzaam verkeer...

dat verzin ik niet, dat staat opgenomen in de wegenverkeerswet.. diezelfde die zegt dat je richting moet aangeven, max 120 mag op de snelweg enzovoorts..