Een rondje rond het IJsselmeer rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:22

Bij IJmuiden en Assendelft mag je volgens mij ook met de pont over. Assendelft neemt ook wel eens koeien mee als de koppel naar de andere kant moet. Sluizen zijn ook goed te doen. Je kan ook nog als je in de buurt bent van A'dam met je paard door Spaarnwoude ipv de duinen.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:33

Oef, weet niet hoe het bij Makkum zit. Sowieso tussen Gaast en Workum kan je er langs. Moet je wel van je paard af. Zo breed zijn de poortjes niet. Mijn man fietst er altijd met onze hond langs, en dat gaat prima.
Nog een tip, voordat je het strand op gaat bij Workum, heb je een fietsenstalling in het gras. Daar zit een paadje, en kan je helemaal naar achteren het land in. Is een soort van provisorisch fietspad.
http://maps.google.nl/maps?client=firef ... 1&t=h&z=15
Waar Aquasort It Soal staat, heb je dat duidelijke pad dat voor het strand loopt. Als je op dat pad helemaal naar het noorden gaat, heb je dat paadje. Maar is amper te zien op google Maps.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 10:49

Limonade schreef:
Oef, weet niet hoe het bij Makkum zit. Sowieso tussen Gaast en Workum kan je er langs. Moet je wel van je paard af. Zo breed zijn de poortjes niet. Mijn man fietst er altijd met onze hond langs, en dat gaat prima.
Nog een tip, voordat je het strand op gaat bij Workum, heb je een fietsenstalling in het gras. Daar zit een paadje, en kan je helemaal naar achteren het land in. Is een soort van provisorisch fietspad.
http://maps.google.nl/maps?client=firef ... 1&t=h&z=15
Waar Aquasort It Soal staat, heb je dat duidelijke pad dat voor het strand loopt. Als je op dat pad helemaal naar het noorden gaat, heb je dat paadje. Maar is amper te zien op google Maps.

Yep, ik heb 'm door. Goede optie!
Volgens Google streetview (gebruik je technieken :D ) zitten er hekken naast om te passeren. Afstappen is geen probleem; goede aanleiding om er een stuk naast te gaan lopen.

@HC: In de praktijk valt het allemaal wel mee. Soms moet je inderdaad van de regels afwijken voor je eigen veiligheid, maar dat gaat niet om grote afstanden.

gr_roos schreef:
Bij IJmuiden en Assendelft mag je volgens mij ook met de pont over. Assendelft neemt ook wel eens koeien mee als de koppel naar de andere kant moet. Sluizen zijn ook goed te doen. Je kan ook nog als je in de buurt bent van A'dam met je paard door Spaarnwoude ipv de duinen.

Dat is dus nog even de vraag, maar waarschijnlijk gaan we door Spaarnwoude. Ik heb daar contacten met beheer, vanuit een andere insteek (terreinrijden), en daar kan wel wat.

Limonade

Re: Een rondje rond het IJsselmeer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:59

Och, helemaal niet aan gedacht om streetview te gebruiken op de makkemerdyk. Stom!

Vlakbij het strand is een paardenstalling ( tegenover de camping it Soal ) aan de Slinkewei.
Wellicht kan je daar de paarden stallen in op de camping slapen. En een dagje Workum doen. Is in de lente/zomer erg leuk!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 11:12

Limonade schreef:
Och, helemaal niet aan gedacht om streetview te gebruiken op de makkemerdyk. Stom!

Vlakbij het strand is een paardenstalling ( tegenover de camping it Soal ) aan de Slinkewei.
Wellicht kan je daar de paarden stallen in op de camping slapen. En een dagje Workum doen. Is in de lente/zomer erg leuk!

Yep, gevonden (Google maps is your friend :D ) Bijgeschreven op de lijst. Mocht je details als een naam en/of telefoonnummer hebben, per PB.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:00

ikke schreef:
gr_roos schreef:

Dat is dus nog even de vraag, maar waarschijnlijk gaan we door Spaarnwoude. Ik heb daar contacten met beheer, vanuit een andere insteek (terreinrijden), en daar kan wel wat.

Misschien kan het schap wat regelen mbt de pont en anders door spaarnwoude richting IJmuiden, moet je alleen zijkanaal C over, maar dat kan ik ook wel uitleggen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 00:16

gr_roos schreef:
ikke schreef:

Misschien kan het schap wat regelen mbt de pont en anders door spaarnwoude richting IJmuiden, moet je alleen zijkanaal C over, maar dat kan ik ook wel uitleggen.

Ik heb dat nog eens bekeken, maar ik denk dat de route door Spaarnwoude aantrekkelijker is, zeker omdat de doorsteek richting de duinen via Heemskerk/Uitgeest nou niet de meest aantrekkelijke route lijkt. Onder Heemskerk langs geeft weer een hoop polder, waar je aan de zuidkant door het bos kunt rijden (en Spaarnwoude is een mooi gebied).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 23:34

Internet is je vriend, maar de gemeente Beverwijk duidelijk niet! Wil ik weten hoe het zit met paarden op het strand (de gemeente Bergen geeft een heldere, eenvoudige folder in PDF-formaat), word ik verwezen naar het gemeentehuis! Onder welke steen hebben die gasten de laatste twintig jaar gewoond??
Iemand hier toevallig info daarover, bij voorkeur digitaal?