weinig ruiters in het bos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: weinig ruiters in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:05

ik rij ook zo het bos in
alleen op de zondag is het druk de rest van de week kom ik er haast niemand tegen op een enkele ruiter na
dit is bij de maashorst

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:09

ik rij ook zo het bos in en kom zelden iemand te paard tegen. Degenen die ik een paar x per jaar tegenkomt, zijn altijd dezelfde mensen.

Er zijn heel veel stallen met paarden bij mij in de buurt, maar dressuur is de plaatselijke sport, met je paard het bos in past daar blijkbaar niet bij. Ik vind het prima zo,als ze nu nog niet luisterende, loslopende honden aanlijnen in de buurt van de ruiterpaden, was het nog beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:16

Op veldbaantjes komen we wel regelmatig eens iemand tegen, zeker met mooi/droog weer.

In de bossen mogen we nu niet, het is nog jachtseizoen (maar denk dat dat dit weekend afloopt). Daarnaast zijn veel ruiterpaden hier afgesloten en omgevormd naar wandelpaden/mountainbikeroutes. Mag je dus te paard niet meer op :( Voorts heb je nog paden waar je wel te paard in mag, maar dan gooien ze daar ofwel steengruis in grove stukken zoals baksteen om modder tegen te gaan (ahja, voor voetgangers/fietsers) zodat je paard echt moet kijken waar die z'n voeten zet, ofwel gewoon beton of asfalt. Dag lekker galopbaantje...

Ook een fenomeen hier: in de winter heb je veldbaantjes op overschot, in de zomer verdwijnt minimaal 1/3 omdat de boeren ze gewoonweg mee omploegen en inzaaien... Of dat nou mag of niet zal hun worst wezen.

Voor menners is er hier al helemaal niks voorzien...

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 03:14

mrie schreef:
_Dune_ schreef:
Vandaag zijn we weltegeld één andere ruiter tegengekomen op deze zaterdagmiddag... :D Dat op een rit van bijna 2 uur in de Drunense duinen.

Tja, ik ga morgen pas, vandaar :D :D :D Volgende keer even afstemmen, dan kunnen we om de beurt

Haha, ik ga morgen ook! (euh vandaag dus...) Toch voortaan maar even afstemmen inderdaad :+

Kitty2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 17:51

Vandaag 2 uur gereden en zowaar 4 andere ruiters tegen gekomen haha. Moet niet gekker worden!!

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:28

Ik heb nooit alleen mogen rijden, ik was toen nog maar 6/7 jaar... door mijn allergie was ik toen gestopt maar van de zomer ga ik waarschijnlijk weer beginnen met rijden :D Hopelijk dat we dan met de les ook eens een ritje in het enorme bos bij ons in de buurt kunnen maken

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:33

Ik rijd zelf ongeveer 3 keer per week in het bos. Ff lekker uitstappen na het rijden, en soms even 1 keer in de week lekker crossen.
Ik kom regelmatig ruiters tegen, omdat hier in de omgeving ook veel wonen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:04

woon niet bij het bos en ga er wel een aantal keren heen. kom dan wel een aantal ruiters tegen. Maar valt dus heel erg mee..

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:25

Ik kom zo graag gebruik maken van een (bijna) leeg bos! Hier is de bos-gelegenheid al niet groot, en dat is ook al snel vol.

Mandy25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:27

Bij ons in het duin en bos is het vaak behoorlijk druk.
Zeker in het weekend. Dit komt dat er ook 3 maneges op stap afstand liggen.
Heel vervelend als je pony iets harder loopt dan die manege paarden.
Als je tijdens werktijden komt is het wel rustiger. Vind ik best prettig.
Met conditietraining is het wel prettig als het rustig is.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:32

laetitia schreef:
Vanaf het erf rijden we ook zo het bos in, heel groot gebied en inderdaad we komen echt nooit iemand tegen! Behalve dan op zondag, dan komen we nog weleens een paar heren op grote tuigers tegen.

Edit: er zijn echter wel heel veel mountainbikers! Op de ruiterpaden...en die veroorzaken vooral als ze van achteren aankomen fietsen behoorlijk wat paniek bij de paardjes...

De fietsen maken inderdaad wel wat herrie, maarja ik heb zo iets van geven en nemen, ik reed zelf ook altijd de mountainbikeroute met mijn vader&fietsgroep mee maar helaas mag dat niet meer...

Ik kom wel op zondagals ik in het bos ben de zelfde man tegen, elke keer ook zelfde plek :=

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:39

Ik moet minstens een uur rijden voordat ik in een natuur-gebied kom, en als je daar een uur rijdt dan ben je er alweer uit.
ik woon midden in het rivierengebied,
wat verlang ik af en toe naar het bos ofzo. of naar het strand.
maarja; beschikking tot trailer heb ik niet, en m'n eigen paardje moet nog ingereden worden dus als ik ga buitenrijden is het nog op een paard van een ander ook nog.

maarja....
voor mij is het dan wel weer extra speciaal als ik een keer in het bos ben :D haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:45

ik rijd altijd op de utrechtse heuvel rug ( amerongse berg of leersumse veld ) en ik moet zegge ik kom eigenlijk bijna altijd wel andere ruiters tegen!!! Is hier just altijd druk met paarden :) Ook in de winter :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:55

Bij önze"staatsbossen van St.Anthonis kom je ook maar zelden ruiters tegen, Echt ongelofelijk want er ligt een prachtig ruiterroutenetwerk en het stikt hier van de paarden, maar je kunt echt uren rijden zonder iemand tegen te komen. Dit is wel een van de redenen dat ik nooit alleen naar het bos ga, als ik eraf val, dan zou het zomaar kunnen dat je dus uren ligt voordat iemand je vindt!!

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:50

Ik ben jaloers op je. In het bos waar ik rijd kom ik heel veel ruiters tegen, grote groepen van de plaatselijke manege, veldrijders, wandelaars, hondenuitlaters en laatst een quadrijder, wat een paasei kwam daaruit!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:58

Bij ons kom je alleen mensen met de paarden4daagse tegen. Normaal is het echt bijzonder als je iemand tegen komt. Bijna niemand. Vooral als je niet de veluwetrail rijdt. Op de veluwetrail kom je nog wel eens zo nu en dan iemand tegen. Maar daarbuiten niemand.