Ik wil zo graag naar buiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Ik wil zo graag naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:13

Vragen of je een hond mag lenen,en dan je paard los in de bak doen,en dan die hond erbij?
In het begin op afstand en dan steeds dichter bij komen.

Misschien helpt dat? Bij Zertab helpt dat bij enge dingen :)

loontje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 21:32

Los in de bak gaat niet lukken, dat mag niet van de staleigenaar

ben er wel weer mee bezig geweest, als ik erop zit ben ik ontspannen, maar is pony gespannen en springt telkens weg. Als ik er naast ga, is hij over het algemeen rustig (behalve als er een tractor of motor aankomt, vrachtwagens zijn geen probleem) maar kruipt wel zo'n beetje in mij, wat ik wat minder vind tegenwoordig. Ik heb ook al iemand anders ernaast gezet terwijl ik erop zat, maar dit lukte ook niet en moesten we zsm weer omdraaien en naar stal.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:03

Probeer anders eens met een (of meer) ander paard erbij te gaan. Dan voelt dat voor je pony veiliger, een soort 'kudde', en reageert hij misschien minder op enge dingen..?

Renate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:03

als je bijvoorbeeld iemand kent met een hond/ trekker/ motor kan je vragen of hij/zij met jou wilt gaan rijden ofzo en dan laat je diegenen met bijv. de hond steeds langs lopen en dan steeds dichter bji dan went je paard er aan.
succes

Paarden31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:11

hooi,

ik zal als het niet gaat, langs het paard lopen en een paar keer er voor staan zodat hij er kan wennen. Je moet hem wel steeds geruststellen.
dat zou ik hebben gedaan, als me paard bang is voor vrachtwagens etc.

:)

loontje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:51

Vandaag weer even wezen lopen (ja met die harde wind), hij liep erbij als een mak schaap. Alleen zodra ik er op ging vond meneer alles ineens eng. Er liep toen alsnog iemand anders naast, maar alles was eng. Ben er maar weer naast gaan lopen, was niks meer aan de hand, en naar stal gegaan.

Aan de hand is er dus niks meer aan de hand, maar hoe houdt ik hem rustig als ik erop zit? Zodra ik uit het zicht ben wordt pony gespannen, ook als er iemand anders naast loopt en ik tegen hem blijf praten.
Ander paard mee hebben we al geprobeert, dan gaat die van mij alsnog rennen (hij stopt alleen iets eerder om te wachten op het andere paard)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 01:07

Misschien zou je kunnen gaan oefenen met lange lijnen.
Zo moet hij vooruit de leiding nemen.
Ik zou niet steeds afstappen dat overtuigt hem dat hij angst mag hebben en dat jij dan weer naast hem komt lopen.
Gewoon volhouden ookal zet hij maar een paar stapjes goed belonen en vooral niet afstappen.
Succes!