Alleen buitenrijden ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:12

Eh je hebt je pony toch..? Dus je bent nooit alleen :+

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:17

ikbenellie schreef:
Eh je hebt je pony toch..? Dus je bent nooit alleen :+

Precies, ik vertel mijn pony altijd hele verhalen als ik onderweg ben haha :')

Telefoon mee en gaan met de banaan!

majlen_put

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:46

ik ga zo vaak alleen (ook op een haffie) gebeurt bijna nooit wat. bijna iedereen gaat alleen

hiempie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:26

Gewoon gaan zal ik zeggen.
Toen ik 14 was reed ik altijd alleen langs de weg.
Heb zelfs wel eens in de sloot gelegen omdat die van mij plotseling de dijk afrende en onderaan voor een slootje stopte ploep daar zat ik met mijn benen in de sloot en hij stond erbij tekijken.
Gewoon weer opgestapt en weer verder.
Altijd erg genoten van het buitenrijden

Maureen_M

Re: Alleen buitenrijden ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 19:51

Ja het ergste wat mij ooit gebeurt is tijdens het rijden dat een traktor met 80 km per uur achter me reed. en me zowat van de weg schepte. Marnix kon geen kant op. Croste die het veld op. En toen had ik ruzie die boer...

Vreselijk :P

Horsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:02

Als je je paardje vertrouwt, en je redelijke ervaring en een goed gevoel erbij hebt zeker doen!
Ik rij ook al sinds mijn 13/14e alleen buiten, en nog nooit wat gebeurd!
maar wel doen met een paardje die je echt goed vertrouwt etc!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 22:46

dankjewel :) mijn paardje vertrouw ik voor 930491873409817298437% :D

desi28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:03

Als je het vertrouwen hebt kan je gewoon gaan mobiel mee nemen!

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:56

met mijn paard zal ik nooit alleen gaan :n heb ik 1 keer gedaan en toen is hij op hol geslagen, terug naar stal gerent en daar helemaal gek geworden. nooit meer alleen dus met 'm!
met mijn pony doe ik het wel, heerlijk! over die paden galopperen <3 lange tochten haha. die is heel braaf en zal nooit wat doen.
ligt er dus aan hoe braaf die is. maar zo als ik het hoor van jouw kan het makkelijk begin met een klein rondje om te zien hoe het gaat en dan steeds verder! (en neem je mobiel mee en zorg dat altijd een iemand het weet dat je alleen weg bent)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:58

kimmie88 schreef:
Ben nu even benieuwd hoe je daar aan komt.
Puur uit nieuwsgierigheid, want ik had volgens mij (Jaaaaaren terug) geleerd met het ruiterbewijs dat je vanaf je 16e een klein groepje naar buiten mocht begeleiden

Als je als 16/17-jarige een groepje ruiters begeleidt, ben je natuurlijk nog steeds niet alleen ;)

Mick_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 03:39

ik lees een hoop reacties waarbij het altijd goed gegaan is...maar toch zou ik er nog eens goed over nadenken. Er is bij mij in de buurt laatst een dodelijk ongeval gebeurd tijdens een buitenrit :( echt heel erg...je weet nooit wat er opje pad komt tijdens een rit. Op zijn minst inderdaad een mobiel mee + legitimatie...wil je niet bang maken hoor. Veel plezier ;)

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 08:57

Ik ga bijna altijd alleen met het paard dat ik nu 2,5 jaar heb. Gewoon omdat er verder bijna niemand is die met mij mee wil. Soms gaat mijn moeder mee op de fiets voor de gezelligheid.
Met mijn vorige pony kon ik niet alleen naar buiten die deed niks anders dan stijgeren en omdraaien dus toen moest ik wel samen. Ik heb altijd een mobiel in mijn broekzak en aan mijn. Zadeltas een sleutelhanger met mijn mobiele nummer er op en het nummer van de stal waar ik sta. Mijn paard is namelijk 1x opholgeslagen omdat ze schrok van een ander paard ik gevallen maar zo kon diegene die mijn paard 'gevangen' had mij wel berijken en wist hij wie ik was.

Mango96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:05

en die mobiel nog liever in je jaszak. al
val je eraf. zit ie daar denk ik veiliger..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:13

Ik ging ook alleen, vanaf m'n twaalfde. Ben nu als moeder wel blij dat m'n zoons niet rijden. (Die doen weer andere, minstens zo gevaarlijke dingen, maar dit terzijde) Wat men hier zegt: mobiel mee, en niet te ver van de bewoonde wereld gaan. Bovendien iemand inlichten waar je ong. naar toe gaat en hoe laat je terug denkt te zijn.

Deborah__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:37

toen ik net 16 was ging ik naar buiten op me verzorgpony die ik al 4 jaar deed, hij was verkeersmak en ik was relaxt want ik ging zovaak op hem naar buiten alleen dan met vriendinnen op de fiets of ter paard allebei!
alles ging lekker die dag tot dat er een groepje gasten op het achterlijkste idee ooit te komen : kijken hoe ze mijn paard gek krijgen!
ik raakte in paniek en belde al richting de manege , ik was er overigens niet ver vanaf! die groep bleef doorgaan , ik heb ze geslagen met me zweep en al maar uiteindelijk viel ik met paard en al een kleine sloot in,groot paniek en een hoop pijn. gelukkig kwamen we er allebei goed vanaf maar ik heb zoiets van ga lekker met een groepje en anders maar niet en echt iniedergeval je MOBIEL MEENEMEN!
dankzij me mobiel ben ik uberhaupt die greppel nog uitgekomen..

LotteR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:11

Als je het niet zeker weet, is het mischien een idee om de eerste keer iemand mee te laten fietsen. :D

marjoleinx15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:48

Ontspannen op je pony zitten ook al vind je het een beetje spannend.
Kan je moeder anders niet mee fietsen?
Je kan de eerste keer ook in de buurt blijven en steeds meer opbouwen.
Zelf rijd ik heel vaak alleen buiten maar het leukste vind ik met een vriendin

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:50

Ik rijd altijd alleen. Je weet zelf of je je paard/pony aan kan of niet.