Foto van adalberto Freitas:

Foto van Antonio Alves:

Film
Film uit TV programma over paarden
Daar zie je ze ook bereden door volwassenen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
10tje2 schreef:Wat een leuke filmpjes! Dank je wel Lusitana. Ik versta er helemaal geen jota van, maar jij wel he? Gaat het nog lukken in het voorjaar?
@Eline 1991: ik heb de foto's inmiddels gevonden, pb je mij nog even?
eline1991 schreef:10tje2 schreef:Wat een leuke filmpjes! Dank je wel Lusitana. Ik versta er helemaal geen jota van, maar jij wel he? Gaat het nog lukken in het voorjaar?
@Eline 1991: ik heb de foto's inmiddels gevonden, pb je mij nog even?
ik heb m verstuurd maar hij blijft hangen in mn postvak uit en krijg m niet weg.... snik!
dus als t goed is krijg je m nog!
Lusitana schreef:Op de tweede foto zie je trouwens een eigenaar/fokkers brandmerk boven het stamboek brandmerk. De Garrano is trouwens een van de weinige met een stamboekmerk. Ander paarden worden hier per defintie met fokkers gebrandmerkt.
Tegenwoordig (dit jaar ingegaan, europese wetten enzo) krijgen ze oormerken.
Joscaa schreef:Wat zien die beesten d'r goed uit zeg, als je dat vergelijkt met die paardjes die hier in het wild staan te verpieteren
Lusitana schreef:Er wordt met DNA bepaald of ze raszuiver zijn en als ze aan de stamboek eisen voldoen, krijgen ze het brandmerk (en dat is dus goedkeuring voor het stamboek).
Weet je haar schoudernummer, want ik kan het niet ontcijferen. Ik heb hier thuis het stamboek tot 2000.
Het lijkt mij 835 ? Dan is de fokker Manuel Silva Machado en kan ik nog wat meer info geven als je wilt.
Lusitana schreef:De paarden van eerder genoemde fokker lopen in de Monte da Cruz Vermelha.
Enige met 2 beginnende in de cabreira is 203... eindigend op een 9 heb ik er niet een daar.
Er zijn heel veel fokkers met een M in hun naam, dus dat helpt ook niet, ik moet een betere gok hebben van nummer.
Ik zal later even alle paardjes in die serra apart nemen en op mijn gemak kijken wat het kan zijn.