Hard rijdend verkeer!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leinearthur

Re: Hard rijdend verkeer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:29

Jammer genoeg heb ik er ook ervaring mee!
Het moest van de week niet gekker worden. denk dat de politie met een kilometer of 60 p/u langs kwam sjeesen :\

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:29

als ik op de weg rij, op mijn weghelft en motoren passeren met 110 is dit dus mijn fout...

waar moet ik dan gaan rijden volgens jou? ik rij aangespannen als het even kan op de weg

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:12

Dusdanig breed op de weg dat ze wel af moeten remmen. Dat is je plek op de weg innemen, hetzelfde als wat de motorrijder doet.

Overigens spreek je jezelf een beetje tegen over waar je rijdt......

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:16

Met een 100% verkeersmak paard kun je het verkeer in anders toch een rede om het paard verkeersmak te maken en of je niet in het verkeer bevinden.

Leinearthur schreef:
Jammer genoeg heb ik er ook ervaring mee!
Het moest van de week niet gekker worden. denk dat de politie met een kilometer of 60 p/u langs kwam sjeesen :\

Ja, of een ambulance met sirene :D .
Het is nou eenmaal zo dat er verkeer is als je je in het verkeer bevind.
@_maaike_D ik begrijp dat als je aangespannen rijd dat je bijna wel verplicht bent om de weg op te gaan in Nederland maar dan nog moet jij je bewust zijn van alle soorten mensen die zich om jou heen bevinden in het verkeer.
Om zelf veilig en goed op pad te gaan moet je werken aan het vertrouwen tussen jou en je paard.
Dit kan ook als je aangespannen rijd!
en ik denk dat een motor die je inhaald met 100km per uur geen probleem hoeft te geven als je je paard en jezelf maar voldoende weg wijs maakt met dit soort verkeer.
Jij bevind je bewust in het verkeer dus je weet wat er zo al kan passeren.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:31

Ik had laatst met mijn ezelruin(die nergens bang voor is) Dat hij even een terugval had op zijn oude gedrag en zelf wou bepalen hoe hard we ookal weer gingen. We liepen op de weg ik natuurlijk aan de buitenkant van hem. En er kwam net een auto heeeeel hard voorbij. Hij wou in de achteruit gaan(typisch ezels) dus ik gaf hem snel een schop onder zijn bibsje zodat hij even schrok en vooruit schoot ipv achteruit. Maarja dat schrikken duurt 2 sec en dus ging hij in de achteruit. Die harde auto was er al voorbij(als hij achteruit gaat staat hij midden op de weg namelijk hij gaat altijd schuin) Er kwam weer een auto aan. Ik dacht NEEEEE en trok aan zijn halstertje en ging hij nog harder in de achteruit(automatische reactie heeeeel verkeerd) Maarja dat doe je in zo'n situatie...Maar ik stond te zwaaien en te springen midden op de weg want ja mijn vriendje van 200 kilo ging natuuuuurlijk in de ankers zoals een echte ezel :( En die man stopte gelukkig heel netjes maar keek heeeeeeeeel boos...Ik zei sorry sorry sorry. Hij gaat niet meer (ik schaamde me dood :7 !!) Stond ik daar met die ezel op de weg!! OMY . Hij ging uiteindelijk wel...MAN dat is zo eng he....Mensen gaan er al zo vanuit dat een dier alles kan ofzo... :( Ik plak invervolg een heel groot bord op zijn kont KIJK UIT ZWENGT UIT!! Ik moest gewoon die ezel een schop onder zijn reet verkopen omdat hij anders onder de auto kwam ;( Dat is zooo slecht..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:20

Sidera schreef:
Je hebt voor een deel wel gelijk, maar zelfs de meest verkeersmakke paarden schrikken als er een moter knoerdhard voorbij scheurt en even toetert.

Sorry, die van mij niet. Die schrikt alleen als het kan. Als dat betekend dat we serieus moeten zijn langs een drukke weg haalt ze deze geintjes niet uit. Ze doet dus lollig als het kan. Een fijn meedenkend paard is het. Ik heb me toch een partij langs drukke wegen gereden en hoef nergens bezorgd om te zijn dat ze gaat schrikken. Uiteraard blijft het een paard maar in alle jaren deed ze dat keurig. Sirenes die met spoed langsrijden zijn ook geen probleem.

nanette1 schreef:
Ik had laatst met mijn ezelruin(die nergens bang voor is) Dat hij even een terugval had op zijn oude gedrag en zelf wou bepalen hoe hard we ookal weer gingen. We liepen op de weg ik natuurlijk aan de buitenkant van hem. En er kwam net een auto heeeeel hard voorbij. Hij wou in de achteruit gaan(typisch ezels) dus ik gaf hem snel een schop onder zijn bibsje zodat hij even schrok en vooruit schoot ipv achteruit. Maarja dat schrikken duurt 2 sec en dus ging hij in de achteruit. Die harde auto was er al voorbij(als hij achteruit gaat staat hij midden op de weg namelijk hij gaat altijd schuin) Er kwam weer een auto aan. Ik dacht NEEEEE en trok aan zijn halstertje en ging hij nog harder in de achteruit(automatische reactie heeeeel verkeerd) Maarja dat doe je in zo'n situatie...Maar ik stond te zwaaien en te springen midden op de weg want ja mijn vriendje van 200 kilo ging natuuuuurlijk in de ankers zoals een echte ezel :( En die man stopte gelukkig heel netjes maar keek heeeeeeeeel boos...Ik zei sorry sorry sorry. Hij gaat niet meer (ik schaamde me dood :7 !!) Stond ik daar met die ezel op de weg!! OMY . Hij ging uiteindelijk wel...MAN dat is zo eng he....Mensen gaan er al zo vanuit dat een dier alles kan ofzo... :( Ik plak invervolg een heel groot bord op zijn kont KIJK UIT ZWENGT UIT!! Ik moest gewoon die ezel een schop onder zijn reet verkopen omdat hij anders onder de auto kwam ;( Dat is zooo slecht..

Sorry maar dan hoor jij je niet als je dit weet bij de weg te bevinden, dan loop je waar het veilig is. Hiermee breng je jezelf, je ezel en een bestuurder in gevaar.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:43

PBA_ schreef:
Sidera schreef:
Je hebt voor een deel wel gelijk, maar zelfs de meest verkeersmakke paarden schrikken als er een moter knoerdhard voorbij scheurt en even toetert.

Sorry, die van mij niet. Die schrikt alleen als het kan. Als dat betekend dat we serieus moeten zijn langs een drukke weg haalt ze deze geintjes niet uit. Ze doet dus lollig als het kan. Een fijn meedenkend paard is het. Ik heb me toch een partij langs drukke wegen gereden en hoef nergens bezorgd om te zijn dat ze gaat schrikken. Uiteraard blijft het een paard maar in alle jaren deed ze dat keurig. Sirenes die met spoed langsrijden zijn ook geen probleem.

Dat is meer een uitzondering dan een regel.
En dat heb je waarschijnlijk ook verkregen door oefening...
En laat het die oefening zijn die moeilijk wordt gemaakt bij asociaal verkeer.

Of zie ik dat nu zo fout? Mijn mening bijstellen ben ik wel toe bereid, als iemand met een echt goed punt komt.

Tineeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:58

Als je op een gewone weg zit moet je gewoon blijven rijden tot dat ze vertragen!!

Tineeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:58

Dat doe ik toch meestal (:(:

LittleAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:57

Geen last van, meestal gaan de mensen als ze een paard zien langs de weg, al langzamer rijden. Maar er zitten er ook wel een paar bij die extra gas gaan geven ja!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:11

Sidera schreef:

Of zie ik dat nu zo fout? Mijn mening bijstellen ben ik wel toe bereid, als iemand met een echt goed punt komt.

Of juist makkelijk want ze leerde van juist deze situaties. Nu ben ik ook heel koel in mijn hoofd en mijn paard is goed op mij gefocussed maar in princiepe hoort elk paard naar jou te luisteren. Als je zegt dat het goed zit, moet je paard dat geloven en die van mij doet dat.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:04

PBA_ schreef:
Sidera schreef:

Of juist makkelijk want ze leerde van juist deze situaties. Nu ben ik ook heel koel in mijn hoofd en mijn paard is goed op mij gefocussed maar in princiepe hoort elk paard naar jou te luisteren. Als je zegt dat het goed zit, moet je paard dat geloven en die van mij doet dat.

Inderdaad mijn paard ook.
Denk persoonlijk dat het om vertrouwen gaat tussen mens en paard.
Als dat ook helemaal 100% is hoeft het paard niet te schrikken van vreemde dingen of in dit geval hard rijdende auto´s.
Jouw paard weet niet of de auto hard of zacht rijd ziet alleen dat er iets aankomt en blijf erbij dat dus door jouw reactie je paard schrikt.
Misschien ga je gespannender zitten, klemt je benen aan kort je teugels in enz enz.
Maw je word onzeker en deze onzekerheid geef je onbewust door aan je paard.

Mijn paard staat langs een behoorlijk drukke weg de hele dag raast er van alles langs.
Ze heeft een hoop gezien en dat heeft geholpen dat ze nu 100% bomproof is.
Evenals het vertrouwen in mij en ik in haar dmv grondwerk.
Zo kwam ik ooit eens per ongeluk op een doorgaande weg 60 km per uur terecht.
Vrachtwagens, ambulances alles denderde voorbij.
Het vertrouwen tussen Flash en mij is zo groot dat we er geen last van hebben en daar tussen gewoon door kunnen hobbelen.
En weet zeker dat elke ruiter en paard dat kunnen mist er maar goed naar elkaar geluisterd/gewerkt word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:15

PBA_ schreef:

Ik heb ontdekt dat ik er ook zo eentje heb :D Heel handig dat je weet dat je erop kan vertrouwen als het echt nodig is .. Iets minder handig als pony vindt dat ie wel geintjes kan uithalen terwijl jij eigenlijk niet in de stemming bent (en ik heb 'm nog niet zover dat hij zover meedenkt :+ ) :') Maar ach, het kan erger ... Ik ben in ieder geval al HEEL blij dat ik in het verkeer gewoon 200% op hem kan vertrouwen, maakt echt niet uit wat er gebeurt ... Meestal schrik ik zelfs harder dan de pony :o (pony schrikt dus niet, en ik krijg bijna een hartverzakking als er een auto ineens een bocht om komt geraast of iets dergelijks ..)

Tijdje terug was zelfs mijn lesgeefster verwonderd dat hij ZO braaf was, toen reden we langs een stilstaande ijskar (zeggen jullie dat zo? :o Zo'n ijsjesverkoopding dat al de straten afrijdt :P ) die natuurlijk besloot om net te vertrekken toen wij er net langsdoor liepen, inclusief een prachtig (en luid :oo ) muziekje ... En pony sliep gewoon verder! _O- (naja, slapen is het natuurlijk niet, hij weet dondersgoed wat er rondom hem gebeurt hoor ;) ).

En volgens mij is pony gewoon zo, en heb ik daar ontzettend geluk mee ... Ok, natuurlijk heeft hij wel ooit opvoeding gehad en is veel in het verkeer geweest ed, maar het is nu niet zo dat onze band zo enorm goed zit dat hij daardoor zo braaf is, want ik zit er nu net weer op na 2 jaar niet durven ... dus zo'n geweldige band heb je dan niet :+

Dus alles is mogelijk ... maar zelf vind ik dat hardrijdend verkeer ook maar niks, je weet maar nooit ... Vind het ook altijd zo frapant dat mensen wel lijken te willen dat er iets gebeurt .. had laatst iemand die mij echt snoeihard voorbij reed, met zo'n megalach door z'n raampje kijkend (ik kwam een klein wegje uit en hij kwam op die weg rechts van mij door de bocht en reed mij zo voorbij, zeg maar kruisen dus ) en ik kon z'n reactie zien toen hij voorbij was en hij leek wel teleurgesteld .. -O- Naja ..

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:43

Het is heel vervelend als je op een paard zit die snel schrikt. Paardje die ik rijd is ook nogal schrikkerig af en toe, dus dan helpt het niet al auto's met 100 langskomen.

Zelf ben ik gezegend met een paard die er gewoon echt helemaal niets om geeft. Hoe hard ze ook rijden, wat voor geluiden ze ook maken, hoe groot de tractor/vrachtwagen ook is. Hij schrikt NOOIT.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:28

blensink schreef:
PBA_ schreef:

Inderdaad mijn paard ook.
Denk persoonlijk dat het om vertrouwen gaat tussen mens en paard.
Als dat ook helemaal 100% is hoeft het paard niet te schrikken van vreemde dingen of in dit geval hard rijdende auto´s.
Jouw paard weet niet of de auto hard of zacht rijd ziet alleen dat er iets aankomt en blijf erbij dat dus door jouw reactie je paard schrikt.
Misschien ga je gespannender zitten, klemt je benen aan kort je teugels in enz enz.
Maw je word onzeker en deze onzekerheid geef je onbewust door aan je paard.

Mijn paard staat langs een behoorlijk drukke weg de hele dag raast er van alles langs.
Ze heeft een hoop gezien en dat heeft geholpen dat ze nu 100% bomproof is.
Evenals het vertrouwen in mij en ik in haar dmv grondwerk.
Vrachtwagens, ambulances alles denderde voorbij.
Het vertrouwen tussen Flash en mij is zo groot dat we er geen last van hebben en daar tussen gewoon door kunnen hobbelen.
En weet zeker dat elke ruiter en paard dat kunnen mist er maar goed naar elkaar geluisterd/gewerkt word.

Mijn paard is 1000% bomproef en schrikt nog niet van een straaljager die achter haar kont op zou starten.
Er zijn letterlijk ambulances, motorstoeten en vuurwerk op ons pad gekomen waar ze niet eens van op kijkt ;)
Ik sprak meer voor de wat gespanneren paarden :D

En dan denk ik toch niet dat het een 100% vertrouwen zaak is. Want een zenuwpees zal toch vaak wel wat van een zenuwpees blijven

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:26

heb niet alle antwoorden gelezen dus wellicht dubbel

Ik heb hier in t bos hetzelfde probleem wat ik dus doe.
ik ga een acosiaal met mijn paard midden op weg rijden dan moeten ze remmen eer ze langs kunnen dat helpt echt ik bedankt ze netjes voor het remmen en ze rijden rustig langs

als ze nl hard langsrijden mept mijn paard naar de auto
en aangezien ik alleen buitenrijd tja moet je iets he?

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:56

Sorry maar dan hoor jij je niet als je dit weet bij de weg te bevinden, dan loop je waar het veilig is. Hiermee breng je jezelf, je ezel en een bestuurder in gevaar.

En een paard kan nooit een keer de weg op schieten?? Hij doet dit nauwelijks, maar af en toe doet hij dit. En het is heeelemaal buitenaf, dus een drukke weg is het niet ;) Ze mogen er gewoon niet zo hard rijden als ze doen. En hij moet het toch leren en hij is er klaar voor, en een jong paard moet toch ook voor de eerste keer de weg op?? ;) Vind je reactie erg vooroordelend.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:29

blensink schreef:

Ik gewoon bewust op de route over een 80 km/u provinciale weg. Optomingsloos met hengst.
Afbeelding

Daar zit veel tijd en geduld in. Stapje voor stapje. Héél veel ernaast lopend.
Dat paard is MIJN verantwoordelijkheid.
Het is fijn als men rekening met je houdt en nóg prettiger als men er rekening mee houdt dat een paard een dier is maar het blijft MIJN vernatwoordelijkheid.
MIJN taak te zorgen dat ik me met mijn paard als volwaardige verkeersdeelnemer waar geen extra rekening mee gehouden hoeft te worden.

Ja, als verkeersdeelnemer mag ik ervan uitgaan dat andere verkeersdeelnemers zich aan de verkeersregels huden. De werkelijkheid is dat men dit soms niet doet en ook dat er fouten gemaakt worden. Omdat ík ervoor kies om met een paard op pad te gaan legt die zekerheid van het onverwachte een extra verantwoordelijkeheid voor het welzijn van dat dier en het gedrag daarvan op MÍJ.
Wie dat niet begrijpt hoort niet op de openbare weg met een paard.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:34

nanette1 schreef:

En een paard kan nooit een keer de weg op schieten?? Hij doet dit nauwelijks, maar af en toe doet hij dit. En het is heeelemaal buitenaf, dus een drukke weg is het niet ;) Ze mogen er gewoon niet zo hard rijden als ze doen. En hij moet het toch leren en hij is er klaar voor, en een jong paard moet toch ook voor de eerste keer de weg op?? ;) Vind je reactie erg vooroordelend.

Sorry meiske maar ik rijd al 28 jaar paard heb al 18 jaar zelf paarden en reed vooraf dagelijks.
Mijn paard daar kan ik de auto`s niet mee mijden ik kan nl alleen buitenrijden.
Als de auto`s hier het veld en bos in rijden kan ik er niks aan doen.
Met auto`s valt het nog mee tractors dan is hij wel link krijg je hem niet gebendigd en moet ik vaak afstappen of een akker inlopen afh v de grootte v e tractor

OVERIGENS HEB IK EEN PRACHTPAARD EN GEEN EZEL.

Nogmaals ik rijd al heel lang en rijd al ( voor ik mijn eigen paar had had ik een verzorgpaard) nu inmiddels 22 jaar alleen maar in veld en bos hier in t dorp.

zou van z`n leven niet in een bak meer willen rijden,
Heb altijd met mijn paard midden opn de veldweg gereden, dan stopen de auto`s vanzelf en het is in al die jaren nog nooooooit misgegaan ongeacht welk paard ik bij me had

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:47

En wat bedoel je hier mee?? Mijn ezel boeit verkeer echt niet hoor....Hij loopt rustig langs groot verkeer heen geen probleem. Maar als hij iets in zijn kop krijgt WHOEE dat is typisch ezels...Die doen dat of ze gaan liggen als ze niks meer willen.

IK HEB EEN PRACHTEZEL EN GEEN PAARD.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:55

Nee maar je had het over mijn paard hoor Onderstaand heb jij toch echt geschreen en aan mij gericht???

WashingtonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:00

Ik heb vorige week ook iets leuks meegemaakt. Ging met 2 paarden naar buiten en wij moeten eerst een weg in de polder uit om van stal ergens te komen. Op die dijk schrikt het voorste paard en die van mij reageert daarop. Dus die staan beide dwars op de weg. Er kwam alleen net een auto met een noodgang aangescheurd. Het eerste paard was hij net langs, maar ik werd dus mooi geraakt aan de achterkant.
Godzijdank hadden we niks, maar was wel een klap. De auto reed overigens vrolijk door wat ik helemaal aso vind -:(-

Mijn paard is overigens voor de rest buiten heel braaf. Hij staat ook langs een drukke weg in de wei en is dus wel wat gewend. Zelfs vrachtwagens kan ik zo passeren.
hij reageerde in dit geval echt op dat andere paard. Als een ander paard spanning heeft reageert hij daar dus wel op (waar ik nu ook wel van geleerd heb).
Maarja het blijven toch dieren en hoe braaf ze ook zijn, ze kunnen altijd een keer schrikken. En niet alle mensen in het verkeer zijn zich daarvan bewust en zien ons inderdaad als een fiets.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:04

Sorry maar ik wet niet wat je hier leuk aan vind??
je zegt je hebt iets leuks meegemaakt aar dit is niet mijn definitie an leuk

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:07

Heb het ook vaak genoeg meegemaakt, crossmotors of scooters die het grappig vinden om vlak achter je te rijden en te toeteren. Automobilisten hetzelfde! En gewoon keihard doorrijden he.. Sommige mensen snappen gewoon niet dat dat gevaarlijk is, en vinden het alleen maar grappig als je paard ervandoor gaat of als je valt. Ik zie de grap er niet van in. Ik erger me zo aan zulke mensen.. Gelukkig zijn er ook mensen die wel rekening ermee houden! Ik heb wel mazzel dat ik overal laantjes heb waar ik langs kan rijden. :)

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:13

hier in t veld en bos mag alleen bestemmingsverkeer komen maar toch rijden er veel meer mensen die er niks verloren hebben