Het moest van de week niet gekker worden. denk dat de politie met een kilometer of 60 p/u langs kwam sjeesen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Leinearthur schreef:Jammer genoeg heb ik er ook ervaring mee!
Het moest van de week niet gekker worden. denk dat de politie met een kilometer of 60 p/u langs kwam sjeesen
.
En die man stopte gelukkig heel netjes maar keek heeeeeeeeel boos...Ik zei sorry sorry sorry. Hij gaat niet meer (ik schaamde me dood
!!) Stond ik daar met die ezel op de weg!! OMY . Hij ging uiteindelijk wel...MAN dat is zo eng he....Mensen gaan er al zo vanuit dat een dier alles kan ofzo...
Ik plak invervolg een heel groot bord op zijn kont KIJK UIT ZWENGT UIT!! Ik moest gewoon die ezel een schop onder zijn reet verkopen omdat hij anders onder de auto kwam
Dat is zooo slecht.. Sidera schreef:Je hebt voor een deel wel gelijk, maar zelfs de meest verkeersmakke paarden schrikken als er een moter knoerdhard voorbij scheurt en even toetert.
nanette1 schreef:Ik had laatst met mijn ezelruin(die nergens bang voor is) Dat hij even een terugval had op zijn oude gedrag en zelf wou bepalen hoe hard we ookal weer gingen. We liepen op de weg ik natuurlijk aan de buitenkant van hem. En er kwam net een auto heeeeel hard voorbij. Hij wou in de achteruit gaan(typisch ezels) dus ik gaf hem snel een schop onder zijn bibsje zodat hij even schrok en vooruit schoot ipv achteruit. Maarja dat schrikken duurt 2 sec en dus ging hij in de achteruit. Die harde auto was er al voorbij(als hij achteruit gaat staat hij midden op de weg namelijk hij gaat altijd schuin) Er kwam weer een auto aan. Ik dacht NEEEEE en trok aan zijn halstertje en ging hij nog harder in de achteruit(automatische reactie heeeeel verkeerd) Maarja dat doe je in zo'n situatie...Maar ik stond te zwaaien en te springen midden op de weg want ja mijn vriendje van 200 kilo ging natuuuuurlijk in de ankers zoals een echte ezelEn die man stopte gelukkig heel netjes maar keek heeeeeeeeel boos...Ik zei sorry sorry sorry. Hij gaat niet meer (ik schaamde me dood
!!) Stond ik daar met die ezel op de weg!! OMY . Hij ging uiteindelijk wel...MAN dat is zo eng he....Mensen gaan er al zo vanuit dat een dier alles kan ofzo...
Ik plak invervolg een heel groot bord op zijn kont KIJK UIT ZWENGT UIT!! Ik moest gewoon die ezel een schop onder zijn reet verkopen omdat hij anders onder de auto kwam
Dat is zooo slecht..
PBA_ schreef:Sidera schreef:Je hebt voor een deel wel gelijk, maar zelfs de meest verkeersmakke paarden schrikken als er een moter knoerdhard voorbij scheurt en even toetert.
Sorry, die van mij niet. Die schrikt alleen als het kan. Als dat betekend dat we serieus moeten zijn langs een drukke weg haalt ze deze geintjes niet uit. Ze doet dus lollig als het kan. Een fijn meedenkend paard is het. Ik heb me toch een partij langs drukke wegen gereden en hoef nergens bezorgd om te zijn dat ze gaat schrikken. Uiteraard blijft het een paard maar in alle jaren deed ze dat keurig. Sirenes die met spoed langsrijden zijn ook geen probleem.
Sidera schreef:Dat is meer een uitzondering dan een regel.
En dat heb je waarschijnlijk ook verkregen door oefening...
En laat het die oefening zijn die moeilijk wordt gemaakt bij asociaal verkeer.
Of zie ik dat nu zo fout? Mijn mening bijstellen ben ik wel toe bereid, als iemand met een echt goed punt komt.
PBA_ schreef:Sidera schreef:Dat is meer een uitzondering dan een regel.
En dat heb je waarschijnlijk ook verkregen door oefening...
En laat het die oefening zijn die moeilijk wordt gemaakt bij asociaal verkeer.
Of zie ik dat nu zo fout? Mijn mening bijstellen ben ik wel toe bereid, als iemand met een echt goed punt komt.
Of juist makkelijk want ze leerde van juist deze situaties. Nu ben ik ook heel koel in mijn hoofd en mijn paard is goed op mij gefocussed maar in princiepe hoort elk paard naar jou te luisteren. Als je zegt dat het goed zit, moet je paard dat geloven en die van mij doet dat.
PBA_ schreef:Sorry, die van mij niet. Die schrikt alleen als het kan. Als dat betekend dat we serieus moeten zijn langs een drukke weg haalt ze deze geintjes niet uit. Ze doet dus lollig als het kan. Een fijn meedenkend paard is het. Ik heb me toch een partij langs drukke wegen gereden en hoef nergens bezorgd om te zijn dat ze gaat schrikken. Uiteraard blijft het een paard maar in alle jaren deed ze dat keurig. Sirenes die met spoed langsrijden zijn ook geen probleem.
Heel handig dat je weet dat je erop kan vertrouwen als het echt nodig is .. Iets minder handig als pony vindt dat ie wel geintjes kan uithalen terwijl jij eigenlijk niet in de stemming bent (en ik heb 'm nog niet zover dat hij zover meedenkt
)
Maar ach, het kan erger ... Ik ben in ieder geval al HEEL blij dat ik in het verkeer gewoon 200% op hem kan vertrouwen, maakt echt niet uit wat er gebeurt ... Meestal schrik ik zelfs harder dan de pony
(pony schrikt dus niet, en ik krijg bijna een hartverzakking als er een auto ineens een bocht om komt geraast of iets dergelijks ..)
Zo'n ijsjesverkoopding dat al de straten afrijdt
) die natuurlijk besloot om net te vertrekken toen wij er net langsdoor liepen, inclusief een prachtig (en luid
) muziekje ... En pony sliep gewoon verder!
(naja, slapen is het natuurlijk niet, hij weet dondersgoed wat er rondom hem gebeurt hoor
).
Naja .. blensink schreef:PBA_ schreef:
Of juist makkelijk want ze leerde van juist deze situaties. Nu ben ik ook heel koel in mijn hoofd en mijn paard is goed op mij gefocussed maar in princiepe hoort elk paard naar jou te luisteren. Als je zegt dat het goed zit, moet je paard dat geloven en die van mij doet dat.
Inderdaad mijn paard ook.
Denk persoonlijk dat het om vertrouwen gaat tussen mens en paard.
Als dat ook helemaal 100% is hoeft het paard niet te schrikken van vreemde dingen of in dit geval hard rijdende auto´s.
Jouw paard weet niet of de auto hard of zacht rijd ziet alleen dat er iets aankomt en blijf erbij dat dus door jouw reactie je paard schrikt.
Misschien ga je gespannender zitten, klemt je benen aan kort je teugels in enz enz.
Maw je word onzeker en deze onzekerheid geef je onbewust door aan je paard.
Mijn paard staat langs een behoorlijk drukke weg de hele dag raast er van alles langs.
Ze heeft een hoop gezien en dat heeft geholpen dat ze nu 100% bomproof is.
Evenals het vertrouwen in mij en ik in haar dmv grondwerk.
Zo kwam ik ooit eens per ongeluk op een doorgaande weg 60 km per uur terecht.
Vrachtwagens, ambulances alles denderde voorbij.
Het vertrouwen tussen Flash en mij is zo groot dat we er geen last van hebben en daar tussen gewoon door kunnen hobbelen.
En weet zeker dat elke ruiter en paard dat kunnen mist er maar goed naar elkaar geluisterd/gewerkt word.

Ze mogen er gewoon niet zo hard rijden als ze doen. En hij moet het toch leren en hij is er klaar voor, en een jong paard moet toch ook voor de eerste keer de weg op??
Vind je reactie erg vooroordelend. blensink schreef:Zo kwam ik ooit eens per ongeluk op een doorgaande weg 60 km per uur terecht.

nanette1 schreef:Sorry maar dan hoor jij je niet als je dit weet bij de weg te bevinden, dan loop je waar het veilig is. Hiermee breng je jezelf, je ezel en een bestuurder in gevaar.
En een paard kan nooit een keer de weg op schieten?? Hij doet dit nauwelijks, maar af en toe doet hij dit. En het is heeelemaal buitenaf, dus een drukke weg is het nietZe mogen er gewoon niet zo hard rijden als ze doen. En hij moet het toch leren en hij is er klaar voor, en een jong paard moet toch ook voor de eerste keer de weg op??
Vind je reactie erg vooroordelend.