Waar veilige strandrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LittleAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:58

Dat wil ik ook wel weten, iemand die het weet mag mij ook wel pb-en!!

Unleash

Re: Waar veilige strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:30

Manege Grol! In Zeeland (Renesse)
Heb echt genoten van die strandrit. De paarden waren zo fijn! En allemaal heel snel op het strand, maar toch wel goed in de hand te houden. :D

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:53

super veilig is ponyhof in Aagtekerke ;)
www.ponyhof.nl

de pony's en paarden komen daar iedere dag op strand en zijn enorm gehoorzaam ;)

TrudyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:32

Beetje laat, maar ben met manege Smit meegeweest, leuke paardjes ,word op een goede manier mee omgegaan!En de mensen zijn superaardig, niks geen kouwe kak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:36

manege lisidina (Burgh-Haamstede, Zeeland) is erg leuk! mooie route ook! door duin bos enz.
eemaal op het strand worden de pony's aardig heet maar zijn nog prima in de hand te houden, die van mij nam wel een paar keer een schuivert maar als je niet bang bent aangelegd is het een erg leuke rit! de pony's waren wel een beetje dun en het waren erg oude zadels, ze stonden wel allemaal lekker op de wei,
bij grol (Renesse, Zeeland) zagen de pony's er wat beter uit maar die vent die onze begeleidig was was een beetje vreemd, hij reed de hele rit met losse cap en lange jas tot je knie enz. en mijn tante had een slechte ervaring bij grol toen ze op een pony met losse ijzers moest rijden, de pony's bij grol waren wel braver, alleen de route in veeeeel minder mooi dan bij lisidina, ik heb bij alle bij de manege's wel een goede ervaring!
groetjes

_Jamillaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:39

in renesse : lisidina

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:18

Ik lees in dit topic veel over Manege Ponyhof.
Wie heeft er ook echt ervaring mee en kan mij daar wat meer over vertellen (per pb)?
Ik heb al contact met ze gehad met mail maar wil ook graag wat persoonlijke ervaringen horen voordat ik een afspraak ga maken.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:13

TrudyP schreef:
Beetje laat, maar ben met manege Smit meegeweest, leuke paardjes ,word op een goede manier mee omgegaan!En de mensen zijn superaardig, niks geen kouwe kak!

Manege Smit is inderdaad een zeer prettige manege. Hardstikke leuke sfeer en de paarden zien er ook goed uit en staan er goed bij. De ritten zelf zijn ook veilig.

Manege Bakker vind ik zelf iets minder. De ritten zijn wel even leuk. Alleen ik vind het jammer dat de paarden daar wat magerder zijn en in het algemeen zie ik behoorlijk wat ruk en trekwerk..
Voorbeeld: ik kwam er een rit rijden op een superleuk paardje, was er nog niet zo lang. Zag er goed gevuld uit en was heel vrolijk dat ie weer mee mocht met de rit..

Ong jaar later: Paard kan ik zn ribben tellen en als ik alleen al met een borstel de stal in kom krijg ik een dreigend hoofd. Even later met het hoofdstel wordt me de kont toe gekeerd :?
Natuurlijk veranderen paarden altijd wel iets.. maar toch vond ik het maar apart.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:45

Dat kan ook gewoon de verandering zijn van 'eigen paard' naar 'manege paard'. Veel paarden doen het beter bij 1 eigenaar.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:45

Ja maar wel opvallend dat dit paard niet de enige was waarbij je de ribben duidelijk zag zitten en kon tellen

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:00

Misterylady schreef:
Ik lees in dit topic veel over Manege Ponyhof.
Wie heeft er ook echt ervaring mee en kan mij daar wat meer over vertellen (per pb)?
Ik heb al contact met ze gehad met mail maar wil ook graag wat persoonlijke ervaringen horen voordat ik een afspraak ga maken.

je mag mij pben hoor ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:20

als ik je iets af wil raden is het wel manege grol. daar heb ik wel zo'n ongelooflijk slecht ervaring mee. ik was blij dat we met de hele groep levend terug waren op de manege.
en dat komt niet omdat ik niks gewend ben en m'n hele leven nog nooit op een pittig paard heb gereden. zoals zij de buitenritten organiseren is gewoon echt onverantwoord.

ik heb het destijd op papier gezet om een brief te schrijven naar de fnrs. (helaas heb ik die brief daarna nooit meer geschreven wat ik wel had moeten doen) dus als je details wil dan kan ik ze nog wel even terugzoeken.

marjoleinx15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:52

Stel je gaat een keertje naar texel doe is het echt een aanrader om daar een strandrit te maken!
vertrouwde paarden en pony's en leuke begeleiding!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:55

manege poelenburgh :j
heen op het strand ga je in stap draf en galop,
terug ga je in rengalop.
heb erg goede ervaringen daar!

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:28

SophieFT schreef:
niemand?
wij willen ook graag weten wat jullie van manege Grol vinden.

Ik heb daar een tijdje geleden met een vriendin een 3uurs rit gereden. We hadden geluk wij 2 waren die dag de enige die een 3uurs rit zouden rijden. Dus we hadden een hele kleine groep dat was wel fijn. De paarden waren in vergelijking met de paarden die we hier thuis rijden erg rustig, maar je kunt moeilijk 2 mensen die je nog nooit hebt zien rijden op 2 lastige paarden zetten. Het is me toen erg goed bevallen en misschien dat ik er binnekort nog eens terug wil gaan

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:42

bij manege grol is het leuk op het strand.
als er ook iets gebeurt grijpt de begeleiding gelijk in.
je mag ook een beetje zelf bepalen op wie je wilt.
en ze teste je eerst uit of je wel geschrikt ben voor je op het strand komt.
je moet wel stukjes door bospade en door ht dorp enzo.
ik vind het daar zoiezo leuk :D :P *D <3

aliblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:12

Lydalfa schreef:
Oké het is even een eindje rijden, maar ik heb twee keer een rit op ameland gemaakt. Eén keer bij Nella Dorien, dit was een duinrit. Mijn ervaring, hier absoluut niet heen gaan. Zo gauw we ook maar in de buurt van het strand kwamen was het paard waar ik op reed eigenlijk niet meer te houden. Ik stel me zo voor als je daar echt het strand op gaat dat, dat dus ongecontroleerd gaat. De begeleidster heeft tijdens de hele rit nauwelijks achterom gekeken.
De tweede keer heb ik bij De Blinkert in Ballum gereden en dat is een echte aanrader. De paarden waren super, er zitten er zeker een stel bij met lekker veel pit, de mijne was wat rustiger. Maar ze zijn ook goed in de hand te houden. Eerst ga je lekker een stuk stappen op het strand, dan stukje draf, stukje galop, hardere galop. Dan weer stap en draf en natuurlijk nog een stuk rengalop. Helaas is er bij onze rit wel iemand vanaf gevallen. Het paard schrok van een staaf/paal op het strand en sprong opzij en maakte vervolgens nog een rare sprong. Gelukkig stond de groep binnen no-time stil en de leider greep goed en kordaat in. Voor mij niks dan positiefs over de Blinkert. De rit is overigens ook erg afwisselend. Je hebt stukken duin, veeel strand en ook nog eens een stuk bos. Je ziet echt een mooi gedeelte van ameland. Ik zou zeggen maak er een lekker waddeneiland dagje van!

Waar heb jij het over?? Nella Dorien is hartstikke goed!!! ja tuurlijk zijn er paarden die wel druk worden maaar dat is op elke manege zo
ik heb echt vet vaak bij nella dorien gereden nog noooit iets gebeurd echt een hele goedemanege hoor

xxx

laurenphw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:51

Grol zou ik niet doen,

Grote groepen, weinig begeleiding, paarden in stands (veel niet eens eigen stallen > telkens ergens anders).
Paarden zijn over het algemeen wel braaf, maar vind het gewoon slecht georganiseerd.

Stalhouderij het Fjordenpaard in Breda kan ik aanraden.
Ze gaan elke vrijdag en zondag naar Scheveningen met de vrachtwagen.
Mooi strand, aardige mensen en brave paarden (kan je aan de telefoon aangeven wat voor paard je een beetje wilt).
Kijk eens op stalhouderij-hetfjordenpaard.nl.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:53

Lydalfa schreef:
Oké het is even een eindje rijden, maar ik heb twee keer een rit op ameland gemaakt. Eén keer bij Nella Dorien, dit was een duinrit. Mijn ervaring, hier absoluut niet heen gaan. Zo gauw we ook maar in de buurt van het strand kwamen was het paard waar ik op reed eigenlijk niet meer te houden. Ik stel me zo voor als je daar echt het strand op gaat dat, dat dus ongecontroleerd gaat. De begeleidster heeft tijdens de hele rit nauwelijks achterom gekeken.
De tweede keer heb ik bij De Blinkert in Ballum gereden en dat is een echte aanrader. De paarden waren super, er zitten er zeker een stel bij met lekker veel pit, de mijne was wat rustiger. Maar ze zijn ook goed in de hand te houden. Eerst ga je lekker een stuk stappen op het strand, dan stukje draf, stukje galop, hardere galop. Dan weer stap en draf en natuurlijk nog een stuk rengalop. Helaas is er bij onze rit wel iemand vanaf gevallen. Het paard schrok van een staaf/paal op het strand en sprong opzij en maakte vervolgens nog een rare sprong. Gelukkig stond de groep binnen no-time stil en de leider greep goed en kordaat in. Voor mij niks dan positiefs over de Blinkert. De rit is overigens ook erg afwisselend. Je hebt stukken duin, veeel strand en ook nog eens een stuk bos. Je ziet echt een mooi gedeelte van ameland. Ik zou zeggen maak er een lekker waddeneiland dagje van!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:55

Manege Smit hele goede ervaring mee!
En Poelenburgh is ook een hele leuke manege voor een buitenrit!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:27

aliblover schreef:
Lydalfa schreef:

Waar heb jij het over?? Nella Dorien is hartstikke goed!!! ja tuurlijk zijn er paarden die wel druk worden maaar dat is op elke manege zo
ik heb echt vet vaak bij nella dorien gereden nog noooit iets gebeurd echt een hele goedemanege hoor

xxx

Nah, blijkbaar gaat ook daar dus weleens iets fout.
Datzelfde geldt voor Manege Grol in Renesse. Daar lees ik hier ook dingen van waarvan ik denk: goh??
Ik ken die toko al langer dan dat de meesten hier oud zijn en nee, Grol is niet heilig, maar wanneer je gewoon vertelt wat je wil, gaat dat meestal ook gewoon goed.
Ik heb echter te vaak meegemaakt (en ik heb de nodige strandritten meegereden als hulp-leiding) Dat mensen een grote bek hebben om U tegen te zeggen, maar wanneer het op het strand dan even iets harder dan een handgalopje gaat, dan breekt juist door die types de pluris uit! Het kwam met enige regelmaat voor dat er van die bravourschoppers ons weleens kwamen vertellen hoe het moest, totdat we dan in de buurt van het water kwamen en wij wisten dat sommige paarden gingen liggen in het water. Je kon waarschuwen wat je wouw, luisteren, ho maar, maar vloeken en schelden achteraf tegen Kees, daar wisten ze dan wel raad mee.
Ik ben daar ook regelmatig, samen met andere leiding, met een kleine groep ECHTE ruiters naar het strand geweest. Van die gasten die konden RIJDEN en die weleens mee wilden maken wat echt hard gaan betekend. Dat waren de leukste ritten want dergelijke types luisteren ook gewoon en daar kun je veel veiliger veel harder mee over het strand, zonder dat de pluris uitbreekt........