Zonder zadel rijden! Tips!!!!!! (Ook ijslander tip) !

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Saffir

Re: Zonder zadel rijden! Tips!!!!!! (Ook ijslander tip) !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:02

Ik heb ook nog niet zo veel zonder zadel gereden, maar ik draf zoek ik nog steeds steun op de schoft, daar kan ik best goed m'n balans bewaren met m'n handen, maar het is -denk ik- niet erg fijn voor het paard, dus ik probeer zoveel mogleijk zonder die steun te rijden. Maar als je het even kwijtraakt, kan je daarop steunen. Met een ijslander kan je ook perfect de manen vastnemen :)

urgalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:02

Waar is dat kamp? Het lijkt me heel leuk en ik wil al lang zonder zadel rijden *\o/* . Tot nu toe heb ik dat enkel gedaan in stap (maar wel al veel gereden zonder stijbeugels ;) ). Ik ben ook helemaal gek van ijslanders <3 ! En weet je toevallig ook of je enkel wandelingen maakt of rij je ook in de piste. (P.S. Heb je anders gewoon een site waar ik alles kan vinden ofzo :o )

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:35

Wat een negatieve speculaties meteen over dat kamp zeg..

Tuurlijk zit niet iedereen goed op zijn paard, als ik zo om me heen kijk kan ik ze bijna op een handjevol tellen die echt een mooie zit hebben.
Zonder zadel rijden is juist ideaal om het te leren, want als je het niet goed doet glij je er meestal snel vanaf. Als de begeleiding goed is, is dit misschien wel het meest leerzame kamp dat er is.

YlvaFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:45

Als je veel balans zoekt op de schoft ga je vaak automatisch naar voren leunen. Hierdoor valt jouw lichaamsdruk ook op de voorhand en sommige paarden gaan hierdoor sneller lopen. Ook gaan de meesten dan een beetje krom zitten. Het helpt het meest als je gewoon ontspant en een beetje achterover. En ga vooral niet te hard! Succes en plezier! x

ForSure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:32

Zonder zadel rijden is inderdaad een hele goede manier om je evenwicht te verbeteren,
omdat je geen steun hebt aan het zadel / stijgbeugels. Lijkt me een erg leerzaam kamp. :)

Mijn tip: diep zitten en vooral ontspannen, juist als je je benen aanspant glijd je eerder van je paard af!
(vergelijk het met een stuk natte zeep, als je die stevig probeert vast te houden schiet ie ook weg :P)