Vlinder32 schreef:Mijn paard is juist erg mak en ook betrouwbaar buiten. Ik wilde wel eens dat hij wat pittiger was, beetje voorwaartser.
Ik kan niet echt fijn en ontspannen alleen rijden, omdat hij dan absoluut niet voorwaarts is en erg sloom. (ook wat kijkerig en veel staken onderweg, misschien ook wat kleverig naar huis toe). Het is dus altijd veel gedoe om het lekker voorwaarts te laten lopen.
Gaat mijn vriend op de fiets mee, dan vindt mijn paard het ineens wel erg leuk. Ook al fiets hij bijna uit zicht
Alleen gaan is het meer een "moetje" voor mijn paard. Er zijn ontzettend weinig tot geen mensen van mijn leeftijd waar ik samen mee kan rijden. Ik kom onderweg ook zeer weinig mensen tegen te paard. Dat is erg jammer, want eens samen rijden is veel leuker voor mijn paard.
zin in een ritje op de mijne?

Denk je dat die zo geboren zijn
maar dat wilt men niet horen
(edit: en daarom ga ik liever niet alleen naar buiten maar met iemand anders of een begeleider, gewoon voor de veiligheid) 
, is vragen om moeilijkheden om onder zulke omstandigheden buiten te rijden...
Heerlijk ontspannen kan met haar alleen , andere paarden en met een fietser maakt allemaal niks uit